PH_AJH
Forum veteraan
Okidoki, daar gaan we weer!
We hebben besloten het treffen morgen vanwege de harde wind niet door te laten gaan.
De uitwijkdatum is zondag 25 september - en dat zal een prachtige nazomerdag worden
Er is voor zondag 11 september een alternatief (niet-vintage) programma voor de liefhebbers; om 12 uur verzamelen bij de parkeerplaats naast de Ketelbrug (Noordoostpolder zijde) en gaan we daar hellingvliegen.
Bij ZW west lopen we naar de oostkant van de brug, als het echt zuid is rijden we even om naar Schokkerhaven
Op zondag 11 september 2011 is er het VGT Zomertreffen en we zijn dan te gast bij Modelvliegclub Pegasus te Enkhuizen. De organisatie is in handen van Ariel (Johannes) en mij. We vliegen daar op een prachtig vlak, vrij liggend veld waar uitstekend gesleept kan worden bij alle windrichtingen. Lieren en elastieken is ook geen probleem.
Bij slecht weer kunnen we uitwijken naar zondag 25 september - dus zet die data vast in je agenda
We beginnen om 10.00u met de briefing en rond 16.00u zal het dan afgelopen zijn.
De opzet van dit treffen is net als alle andere keren. Op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- nieuw dit jaar: tevens zijn alle (semi)schaalmodellen van zwevers die vóór 1970 werden gebouwd welkom
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
- Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust
Slepers mogen modern en/of van schuim zijn.
- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. Kom je later, meld je dan eerst bij de organisatoren.
- Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
========================
Nieuw in 2011:
Het is vaak gezellig druk en dat wil wel eens wat chaotische taferelen opleveren. We willen dat het voor iedereen veilig blijft en de kans op onnodige schade zo klein mogelijk houden. Daarom zal in 2011 bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten
Rijtje kopiëren en aanvullen met je eigen gegeven
1. Arjan (PH_AJH) Ka-8b, SG38, Cirrus, 2,4GHz, 3 verschillende elastieken
We hebben besloten het treffen morgen vanwege de harde wind niet door te laten gaan.
De uitwijkdatum is zondag 25 september - en dat zal een prachtige nazomerdag worden

Er is voor zondag 11 september een alternatief (niet-vintage) programma voor de liefhebbers; om 12 uur verzamelen bij de parkeerplaats naast de Ketelbrug (Noordoostpolder zijde) en gaan we daar hellingvliegen.
Bij ZW west lopen we naar de oostkant van de brug, als het echt zuid is rijden we even om naar Schokkerhaven
Op zondag 11 september 2011 is er het VGT Zomertreffen en we zijn dan te gast bij Modelvliegclub Pegasus te Enkhuizen. De organisatie is in handen van Ariel (Johannes) en mij. We vliegen daar op een prachtig vlak, vrij liggend veld waar uitstekend gesleept kan worden bij alle windrichtingen. Lieren en elastieken is ook geen probleem.
Bij slecht weer kunnen we uitwijken naar zondag 25 september - dus zet die data vast in je agenda

We beginnen om 10.00u met de briefing en rond 16.00u zal het dan afgelopen zijn.
De opzet van dit treffen is net als alle andere keren. Op een rijtje:
- Alle toestellen waarvan het ontwerp 20 jaar of ouder is zijn welkom. Replicas of nieuw gebouwde toestellen van oude ontwerpen zijn toegestaan. Alle modificaties voor zover enigszins in lijn met de Vintage gedachte zijn toegestaan. We hanteren hierin geen strenge eisen of grenzen en vertrouwen er op dat iedereen zelf wel zo'n beetje kan bedenken wat het idee is.
- nieuw dit jaar: tevens zijn alle (semi)schaalmodellen van zwevers die vóór 1970 werden gebouwd welkom
- Lieren en elastieken hebben de voorkeur. Hulpmotoren zijn toegestaan. Liefst elektrisch gezien de locaties waar we vliegen, maar als we ergens vliegen waar brandstof wordt getolereerd kan dat incidenteel ook.
- Slepen bij voorkeur met elektro, wij houden van rust

- Om mee te kunnen doen moet je veilig kunnen vliegen en een geldige WA verzekering kunnen overleggen. Brevet of KNVvL lidmaatschap is niet verplicht. We vliegen enkel op plaatsen waar iedereen welkom is.
- Graag van tevoren opgeven met naam/forumnaam/toestel(len)/voorkeursfrequentie. Daardoor kan iedereen van tevoren eventueel kristallen wisselen en hebben we een idee van de opkomst.
- Tijdens de treffens werken we met frequentieknijpers.
- Het is zeer wenselijk om 's morgens bij de briefing te zijn. Kom je later, meld je dan eerst bij de organisatoren.
- Publiek is altijd zonder vooraf te melden welkom.
- Aan het lidmaatschap van de Vintage Glider Group en de Treffens zijn géén kosten verbonden.
========================
Nieuw in 2011:
Het is vaak gezellig druk en dat wil wel eens wat chaotische taferelen opleveren. We willen dat het voor iedereen veilig blijft en de kans op onnodige schade zo klein mogelijk houden. Daarom zal in 2011 bij de briefing duidelijk worden gemaakt hoe de vlieggebieden liggen. Bestudeer het plaatje even, dan heb je vast een idee. Wij denken dat je hiermee nog steeds lekker vrij kunt vliegen, je zult geen last hebben van de regeltjes. Vooropgesteld dat je in staat bent een circuitje te vliegen en je vliegtuig min of meer in de juiste richting aan de grond te zetten


Rijtje kopiëren en aanvullen met je eigen gegeven

1. Arjan (PH_AJH) Ka-8b, SG38, Cirrus, 2,4GHz, 3 verschillende elastieken
Laatst bewerkt: