Vintage Glider Wintertreffen - 14 FEBRUARI, ZCNOP

Vintage Glider Wintertreffen - 14 Februari - ZCNOP

Al meteen na het VGG Treffen in Hoeven stroomden de ideeën al binnen voor nóg een treffen, nadat dit al bij MVC Columbia gehouden is en 13 september, in Hoeven.

Deze volgende meeting zal plaatvinden:

Datum: 14 Februari 2010 (helaas ging de 20e december en 10 januari niet door)
We zullen zo rond 10:30 uur beginnen, eindigen om ongveer 16:00 uur.

Voorsterweg 21
8316 PP Marknesse
Nederland
Google Maps

EDIT:
Bij de derde keer slecht weer op deze 14 februari maken wij er toch een feestdag van, door (met diegenen die mee willen) naar het Militair Luchtvaart Museum in Soesterberg te gaan!! Dit is op zondag geopend van 12:00 - 16:30u.

evt kan er ook een zogeheten 'kofferbakverkoop' plaatsvinden, hierbij verkoop je (of geef je weg :rolleyes:, ruilen) oude spulletjes waar jij niks meer aan hebt, maar een ander misschien wel.

Laatst bewerkt:
En ik trap meteen af, volgende plek kan hier, bij Deventer zijn. Dit is een weiland (genaamd Oxe Aiport) ongeveer even groot als het veld van Hoeven. We moeten nog navraag doen bij de boer...
Zeg het maar, als het een goed, slecht idee is, en of er nog meer zijn!

Ga ik toch even op de rem trappen.
Toestemming hebben is wel een voorwaarde om ook maar iets te kunnen doen. Dus Coen, even bij het begin beginnen. Eerst goed nagaan of het kan, pas daarna verdere voorstellen doen/plannen maken. Lees voor het gemak anders het allereerste VGG-treffen draadje even door. We gaan niet nog een keer dezelfde fout maken :-)

Begrijp me goed, ik sta te springen om het hier in de buurt te doen maar ik weet hoe moeilijk het is. Buiten Willem P is het nog niemand gelukt een boer zo gek te krijgen.

Ook daarvoor geldt: onderzoek eerst even grondig of het echt kan. Het heeft weinig zin alles in gang te zetten en daarna tot de ontdekking te komen dat je geen toestemming krijgt...

Ik weet uit het eerste draadje dat Kees (PL119) aanbood het in Meppel te doen. Daar hoor ik ook graag meer over.

Verder werd door Max (Flymax) gewezen op de Wezepse Heide bij Zwolle ("wellicht kunnen jullie iets regelen voor de Wezepse Heide (bij Zwolle). Zij organiseren ook DLG-wedstrijden waarbij niet-KNVvL leden ook welkom zijn.") Zie onderstaande post.

http://www.modelbouwforum.nl/forums/207479-post63.html

Max, kun je daar meer over vertellen?

Achter de schermen hier in het Oosten zijn diverse radertjes inmiddels aan het draaien :cool:

we kunnen het wel in de buurt van deventer doen.

Gewoon in toldijk bij ons op het veld (www.heon.nl)

Anders mag en kan het wel bij mijn zwager in de wei hij heeft het zelf al eens voor gesteld

Dus we kunnen het in de buurt van deventer doen

(mag ook gesleept worden eventueel )

dus als er animo is om het in de buurtvan deventer te doen wil ik wel helpen

gr erik

lijkt me

Super!

Alleen, een wintertreffen?

Weet niet of een ferran romp tegen de winterse kou kan.....:rolleyes:

Maar verder, super, dit clubje!

Ik ben van de partij!

Louis

veldkeuze

Arjan; bij Wezep wordt gevlogen door een club die Condor heet. Via mijn werk ken ik wel iemand die daar lid is. Ze vliegen in een waterwingebied bij Wezep. dat is een mooie locatie maar ik weet niet of ze graag anderen ontvangen.

Zoals ik in mijn andere berichtje al aangaf zou voor een wintertreffen ons vliegveld van de zweefvliegclub Noordoostpolder ook wel leuk kunnen zijn. Mij persoonlijk lijkt het wel handig om wat op te kunnen warmen in een ruime kantine en als je je vliegtuigen droog kunt stallen is dat m.i. niet verkeerd. Het ligt bij Vollenhove en is mijns inziens goed te bereiken vanuit een groot deel van het land. Ik heb al een mailtje naar het bestuur gestuurd en hoop binnenkort meer te horen.

Overigens vind ik het een goed idee dat Arjan als geestelijk vader van dit treffen de regie houdt. Ik pols alleen even een mogelijkheid.

ik heb net mijn zwager gesproken aan de telefoon

we mogen bij hem in de wei vliegen groot zat

ik weet niet hoe je een google maps plaatje op het mbf krijgt

maar als je in typt broekweg 9 wichmond is het links naast de de boederij groot zat

gr erik ik hoor het wel

Heren, ik begrijp het enthousiasme van iedereen na het zeer geslaagde treffen afgelopen weekend, maar is het wel nodig dit treffen erg frequent te gaan maken? Ik hoor diverse mensen over een wintertreffen, maar lees ook meteen dat de helft dan thuis gelaten wordt. Oude spullen houden niet altijd van kou, en accu's ook niet. Ik weet niet of het handig is om met 'oude zooi' in de winter te gaan vliegen. Plus dat de kans op goed weer in de herfst/winter een stuk minder groot is dan het voorjaar/zomer.

Mij lijkt 2x per jaar een VGT vaak genoeg. Als je zo'n treffen niet te vaak organiseert zal iedereen ook echt zijn best doen om te komen. Als er 5 treffens per jaar komen zal het een stuk rustiger zijn vrees ik. Zelf wil ik daarbij ook nog meedoen aan DLG wedstrijden en BIGGS treffen. Anderen zullen ongetwijfeld ook meerdere bezigheden hebben.

Jullie hoeven het niet met me eens te zijn natuurlijk!

Jazeker heeft Fotor daar een punt mee. Het treffen waar het in dit draadje over gaat hoeft ook echt niet bij wijze van spreken volgende week ofzo hoor.. Maar als jullie dit op een andere manier willen vind ik dat goed hoor!
Groetjes

Misschien handig om eens te pijlen wat een verantwoord aantal meetings per jaar is?

Mij lijkt 2 tot max 3 keer wel haalbaar.

Voorjaar, eind van het vakantie seizoen en eventueel een "boerekool/snert" meeting.

Betekend wel dat de kans erg groot is, dat een "boerekool/snert" meeting door het ijs zakt wegens slecht weer.

We hebben nu 2 meetings gehad waar het weer ook beter had kunnen zijn. (is niet negatief bedoeld hoor;))

Gr Harry

Tjongejonge, wat een enthousiasme om weer te gaan vliegen.

Mijn duit in het zakje: onze liefde voor oude kistjes is net als de echte liefde, houdt het spannend dan duurt het langer!

Ik ben dus voor 2 x per jaar, en niet in de winter, sowieso kun je dan korter vliegen, kans op minder weer is nog veel groter, er zal minder opkomst zijn en volgens mij houden LiPo's ook niet van de kou. . .

Mijn idee: in het voorjaar en kort na de zomervakantie. Heb je elkaar ook wat te vertellen!

En dat veld dat komt wel goed! Persoonlijk vindt ik het leuker om steeds ergens anders te vliegen, kom je nog eens ergens!

Jacob Bos

Laatst bewerkt:
Heren,

Zoals meerdere denk ik persoonlijk aan 2 x per jaar n.l in het voorjaar en najaar:o:o net als we nu gedaan hebben.

Als er een locatie en toestemming is, ben ik bereidt om weer het nodige te doen om het goed te laten verlopen.

Dus heren go for it en ik hoor het wel.

:mrgreen:

Back