vintage rc vliegtuigen

Discussie in 'Tekeningen' gestart door eclipse86, 9 mei 2016.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    dus het best is tissue en zijde?? heeft iemand een linkje naar dat materiaal? dan maak ik eens proefstukjes...

    bedankt in ieder geval al voor de uitleg
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Kijk daarvoor naar dit bouwverslag van (stunt)Henk.
    Overigens lak ik pas NA het aanbrengen van het tissue.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    En dat is volgens 'het boekje'... :worship:
    (Moin, moin... is een verslagje van ook al weer ruim 10 jaar gelee Bruno? Pfoeh!)
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Tja, aan zowel zijde als tissue is in de tussentijd weinig veranderd, toch?
    Wel heb ik die tweedelige vleugel die voor Australie op de Blitz was gekomen, geen nitro- maar watergedragen spanlak gebruikt. Ging goed, maar is -zoals te verwachten- wel iets zwaarder.
    Inclusief de materialen voor het deelbaar maken is deze vleugel ~ 100 gram zwaarder dan die je vorig jaar in Stadskanaal zag.

    In Australie ging het vliegen daarmee eigenlijk heel best, maar na terugkomst in Europa vond ik de kist toch kritischer geworden en lukte het niet meer om zo constant te vliegen als ik in 2015 deed. Dus toen de oude -eendelige- vleugel er maar weer onder geschroefd.
    En dat bracht gelijk het oude peil terug. Die zit er nu dus weer permanent onder.
    Blijft de vraag, waarom het in Australie wel ging. Ik wil er eigenlijk niet aan denken dat ik op de WK misschien (?) nog beter had kunnen vliegen met de eerste vleugel in het model, wie zal het zeggen....

    Maar over de bekleding & lakken:
    Het lijkt wel of alle materialen die het allerbeste voldeden door allerlei regels en andere ongemakken langzaam uit zicht raken....:weetnie::(
     
  5. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.051
    Locatie:
    BLUB
    Leuk!

    Ik wacht nu al een weekje of 2 op een short kit (met inkt bedrukt balsa geloof ik)
    van de Lavochkin La-5/7 ! (Diels Engineering Inc)

    Tijdens de mail wisseling werd mij verteld dat het toch echt de aller-aller laatste
    short kit was die hij kon vinden!

    Mits de short kit genummerd is;Misschien goed bewaren in mijn kluis?:rolleyes:

    Groet:Robin
    IMG_4379.JPG
     

Deel Deze Pagina