Vintage speelgoed bootjes

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door reinaart, 3 okt 2016.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik kwam gisteren op ebay bij toeval een batterij bootje tegen dat ik als kind ook gehad heb (zal eind zestiger jaren geweest zijn). Kostte toen iets van 4 gulden bij de Hema meen ik, er wordt nu €246 voor gevraagd ....Er was ook een "swamp" uitvoering van dit bootje met een lucht prop i.p.v. een schroef maar dat was geen succes. Er ging zo'n platte 4.5 volt batterij in, witte kat was toen een gebruikelijk merk.

    http://www.ebay.de/itm/Antique-Plas...cd3567d&pid=100033&rk=1&rkt=5&sd=331659292831

    Ik heb in die tijd bij de Hema nog twee andere batterij bootjes gekocht. Eén was een jachtje met een bijbootje aan davits (er gingen twee penlights in een bakje achterin). Dit bootje kostte Fl 3,50. Tenslotte had ik nog een jachtje met een hoge flybridge (type Amerikaanse Sport Fisherman) dat ook ongetwijfeld minder dan 5 gulden kostte. Deze laatste was niet erg stabiel en is door een windvlaag gekenterd en op de bodem van de vijver beland.Wellicht heeft iemand plaatjes van deze twee bootjes ?

    Arjan
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    die heb ik ook nog gekend
    moest daar niet zo een torpedo achtig ding onder geschoven worden waar de twee accu cellen in gingen ??
    gr raf
     
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Die torpedo dingen waren denk ik van een net iets latere datum, die heb ik zelf niet meer gehad. Ik heb overigens nog maar onlangs zo'n rode plastic ski (lag al jaren in een rommeldoos) weggegooid :). De ebay verkoper heeft trouwens de armpjes van de skiër ondersteboven bevestigd.

    Groet,

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2016
  4. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Laatst bewerkt: 5 okt 2016
  5. NielsdB

    NielsdB

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    976
    Locatie:
    Kockengen
    Zo'n bootje met een torpedo batterij/motor combo eronder heb ik ook nog gehad. Voortgang ho maar en bijna onmogelijk om het, via het instelbare roer, in een rechte lijn te laten varen.
    (Dun touwtje eraan om het ding weer terug te kunnen halen, Of met de roeiboot erachteraan.)

    Later overgestapt op houten zeilboten, hoefde geen batterij in :)
     

Deel Deze Pagina