Viper Jet

Discussie in 'EDF forum' gestart door keeper5, 11 jan 2014.

1. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    Hi Ron, haha, nee hoor edf's hebben altijd wel mijn aandacht gehad, ik heb al jaren een phase3 f-16 en dat blijft een leuk ding, dus het mag wel eens wat groter. "Die-hard heli vlieger" blijf ik wel ...

2. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Ik zie ook dat hij de flaps uit heeft staan. Logisch, om op die manier 'rustig' weg te vliegen, maar is wel een must bij een handstart denk ik.

3. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Overigens ben ik sinds een krappe week ook een bezitter van de Viperjet (versie 3 in dit geval).

4. 666yeti666

666yeti666

Lid geworden:
    22 jul 2004
    We zijn een stukje verder in de tijd en inmiddels een nette gebruikte Viperjet tegengekomen. Landingsgestel, EDF unit en ESC compleet uitgebouwd. Nieuwe EDF unit van wemotec erin: midifan evo 90mm + HET RC 650-68-2000, goed voor ca. 3.5kg stuwdruk, bij een vliegklaar gewicht van ca. 2900gram :) ESC van Hobbwing 120A.
    Aan de onderzijde een strook epp gelijmd om de Viperjet goed vast te kunnen houden voor de handstart. Model uitgetrimd met zwaartepunt op 120mm. Alle uitslagen wat vergroot om hetm wat levendiger te maken.
    En ja, wat zal ik zeggen, dat ding vliegt hartstikke goed !! De handstart gaat vrij probleemloos, alleen moet je hem natuurlijk wel netjes recht weggooien, met de neus een klein beetje omhoog.
    Power zat, verticaal gaat ook erg lekker. Vliegt stabiel, ook bij langzaam vliegen (maar da's een beetje saai natuurlijk).

Doordat ik altijd buiklandingen moet maken gebruik ik de remkleppen nooit en op een mooi glad (club)veld is dat geen probleem, op een boerenveld is het wel wat oppassen.
    Gisteren trouwens ook nog gevlogen op de edf meeting van www.rfmc.de , leuke meeting en prachtig weer gehad.

Kortom, succesvol model wat erg goed en stabiel vliegt !

Dat smaakt naar meer dus op naar de volgende ;-)

Bas

Deel Deze Pagina