Vliegtuig bijna af.. wat hebbik nog nodig?

Discussie in 'Beginners' gestart door kaboutertje, 16 mrt 2003.

  1. kaboutertje

    kaboutertje Guest

    Hallo,
    Ik ben bijna klaar met mijn Charter en ik heb nog een paar vraagjes: wat hebbik nog nodig ? ik heb al een motor, besturing alle dingen om het vliegtuig zelf af te maken (brandstoftank en wielen e.d.), maar wat hebbik nou nog nodig om de motor te starten enzo? En wat voor brandstof heb ik nodig voor ijn Os max fp 25?
     
  2. mike

    mike Guest

    Ten eerste complimenten voor je vliegtuig en motor keuze, perfecte combinatie!

    Als je een mietje bent, start je je motor met zo'n elektrische startmotor, :lol: zo niet: gebruik een rubberen vinger en slinger je propellor gewoon handmatig aan (bij OSmax geen probleem, mits eenmaal goed afgesteld).

    Je brandstof haal je gewoon bij de hobbyshop voor iets van 3 euro per liter(?) (tenzij je heel graag zelf die rommel wilt gaan mengen...). Meestal wordt er voor alle 2-takt motortjes een en dezelfde soort brandstof gebruikt, dus maak je je daar maar niet druk om. In je motortje moet ook een gloeiplugje zitten, en deze moet je tijdens het starten laten gloeien mbv startplug (een simpel klemmetje met een batterij erin die je bovenop je gloeiplug zet en de plug laat gloeien). Als je motor gaat lopen kun je deze klem er weer af halen. Het klinkt misschien wat banaal maar ik ga er van uit dat je dit nog niet wist! :)

    Voor de rest heb je nog een club nodig waar je kunt vliegen, dat bespaart je een hoop ellende (ook op dit forum :twisted: )

    succes!

    ~ mike
     
  3. kaboutertje

    kaboutertje Guest

    bedankt mike, vliegclub wist ik al.. ga binnekort kijken of ik lid kan worden van Avio Eelde.. nog een klein vraagje, Bij het bespannen van mijn vleugel zijn de uiteinden een beetje kromgetrokken (zowel naar binnen: de buitenste ribben staan nu een beetje bol, en hij is een beetje "gedraaid" als je van de zijkant kijkt.) en nu krijg ik die blokjes die blokjes die op de uiteinden moeten er niet meer goed op gelijmd.. zijn die persé nodig?
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Niet aanschaffen, met het elektrisch aanrossen van je verbrandindingsmotor, zul je nooit feeling voor motoren krijgen. Verder kan je drijfstang verbuigen als je motor verzopen is en de zuiger blokkeert. Verder scheelt het je 75€ voor startmotor en accu.

    Met de vleugel even naar de club gaan, daar kunnen ze zien hoe ernstig het is.
     
  5. kaboutertje

    kaboutertje Guest

    ok, zal het even bij de club vragen..
     
  6. mike

    mike Guest

    Weer een les voor je volgende vliegtuig: pas gaan bespannen als je je vleugel helemaal gebouwd en verlijmd hebt :wink:

    Durf niet te zeggen dat die blokjes een noodzaak zijn, maar ze zullen zeker voor extra bescherming zorgen als je, in welke omstandigheden dan ook, terrecht komt met je toestel ...

    ~mike
     
  7. Roy

    Roy Guest

    Om je nog wat geld te besparen, zou je i.p.v een rubberen vinger ook de steel van een kwast gebruiken (zo'n rond stokje van plus minus 12 cm).

    Roy
     
  8. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Ik gebruik een stukje PVC buis met Ducktape aan het eind...
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Diameter? :wink:
     
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Eendenpleister??? Bedoel je soms duct-tape?
     
  11. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Duct-tape inderdaad.. :)
     
  12. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
  13. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Tada!!! Ik had dus wél gelijk... :p

    Thnx Joost.. :)
     

Deel Deze Pagina