vliegtuigen opbergen

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door tsoepie, 14 jan 2008.

  1. tsoepie

    tsoepie

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    79
    Locatie:
    adegem (belgie)
    dag slimme jongens allemaal,
    heb mij vandaag een mooie gesloten aanhangwagen gekocht.
    nu ben ik wat op zoek naar een handig opbergsysteem voor die vliegers
    daar een beetje deftig in op te bergen
    ik weet niet of jullie een beetje kunnen helpen met wat bouwtips de maten van
    de aanhangwagen zijn ongeveer 2.5 meter lang 2m hoog en 1.5m breed

    hopelijk een paar mooie ideen van jullie

    groeten tsoepie
     
  2. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    om wat voor modellen gaat 't??
     
  3. tsoepie

    tsoepie

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    79
    Locatie:
    adegem (belgie)
    het zijn toestellen met een spanwijdte van 140cm
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Gaan de toestellen permanent in de aanhanger? Dat zou ik je afraden ivm vocht en kou...

    Grt.
     
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    en inbraakgevoeligheid.
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ja ok, maar of de gemiddelde dief enig idee heeft van de waarde van modelvliegtuigen?

    Grt.
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Aanhangers zijn momenteel erg gewild !
    Het gros verwijnt naar Polen, afgeladen, en niet met vliegtuigen.
     
  8. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    In de FMT heeft laatst een artikel gestaan over het opbergen van grote vliegtuigen in de auto MBV een ribbensysteem, misschien dat je daar iets uit kan halen?

    Groeten Harm
     
  9. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Evert B hier op het forum, heeft een erg mooie stelling in zijn Mercedes Sprinter dit zelfde is te maken in een aanhanger lijkt mij
    Het bestaat uit twee verticalen steunen (een voor en een achter) met links en rechts beugels voor rompen en vleugels de beugels zijn verplaatsbaar in hoogte en te wissellen . De twee verticale palen zijn zelfs kompleet uit neembaar.
     
  10. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Tja hier heb ik ook een idee gepikt.:p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Han.
     
  11. tsoepie

    tsoepie

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    79
    Locatie:
    adegem (belgie)
    ja het is toch de bedoeling dat ze daar altijd gaan blijven instaan

    en over het inbreken maak ik mij geen zorgen zou bij ons hier op de oprit staan en bij mijn schoonouders ook op de parking en er is daar ook altijd iemand thuis
    het is een volledig gesloten in metaal met deftige sloten op


    dat van evert b zou ik dat hier makkelijk kunnen vinden op het forum
     
  12. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Ik zie dat jij ook het draadtje gevolgd hebt op RCscalebuilder van de 30% skyraider :p
    Gaaf model he :-D
     
  13. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
  14. Teus

    Teus Guest

    Wat een man, wat een model, wat een geluid en wat een vlieger die Phil Clark :thumbsup:

    Maar om hem uit de wagen te halen heb je bijna een heftruck nodig. :rolling:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2008
  15. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied
    Ik ben ook in het bezit van een gesloten aanhanger van ongeveer dezelfde afmetingen.

    Ik heb de beschikbare hoogte verdeeld in 3 etagges.
    Ik heb per etage houten legplanken gemaakt die vlot in en uit schuiven. De legplanken bestaan uit langsliggers en dwarsliggers. Over de dwarsliggers is isolatiemateriaal bevestigd(die ze ook gebruiken ter isolatie verwarmingsbuizen).

    -Bovenste etage is ongeveer 40cm hoog en daar liggen de vleugels op.
    -Middenste etage dient om vliegtuigrompen onder te brengen waarvan de wielen op de vleugels zitten
    -Onderste etage dient om vliegtuigrompen te plaatsen waarvan de wielen wel aan de romp hangen.

    Aan de zijkanten zijn opbergvakken gemaakt alsook plaats om materiaalkoffer en zenderkoffer te vervoeren.

    Op de onderste etage zijn ook een 8tal autobatterijen geplaatst die zorgen dat ik ten allen tijde 12V beschikbaar heb ook mogelijkheid om 24V te maken zodat ik ook grotere toestellen kan starten(Desnoods start ik een traktor met die batterijen :p). Een ingebouwde druppellader zorgt ervoor dat tijdens de week deze batterijen "vol" blijven.
    Brandstofvoorraad is ook voorzien aan de tegengestelde zijde van de autobatterijen.
    Er zit ook een 220V circuit in(aan te sluiten via verlengdraad op het net) zodat ik ook nog eens beschik over de nodige verdeeldozen en een 13,8V 30A voeding.

    Op de achterklep(de mijne is met klep en niet met 2 achterdeuren) zit een "startplatform" gemonteerd powerpanel, brandstofpomp en dergelijke. Het startplatform is in hoogte verstelbaar zodat ik altijd op manshoogte mijn vliegtuigen kan starten.

    Nu ik met helivliegen begonnen ben moet ik het startplatform nog iets aanpassen zodat ik de heli kan vastzetten tijdens het starten, vliegtuigen kunnen niet weg doordat ik de wielen kan blokkeren op het platform.

    Enfin, er is ook over nagedacht :D.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2008
  16. Teus

    Teus Guest

    Dat klinkt goed,

    Hier willen we natuurlijk een foto'tje van zien. :yes:
     
  17. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied
    Een getailleerde foto zal op zich moeten laten wachten tot het weekend.
    De aanhanger staat momenteel bij mijn vader.
    Hieronder wel een clubfoto waar mijn aanhanger op de achtergrond staat en je al een klein idee krijgt doordat je er iets kan inkijken op de foto.
    (De persoon op de voorgrond ben ik niet maar een gastvlieger tijdens een F3O vorige zomer op onze club)

    http://www.goldenwings.be/PHPNuke/m...ine&file=displayimagepopup&pid=458&fullsize=1
     
  18. tsoepie

    tsoepie

    Lid geworden:
    14 jun 2006
    Berichten:
    79
    Locatie:
    adegem (belgie)
    het ziet er mij heel maar heel heel goed uit

    mss als je jou willen kan je eens een paar fotos posten
    zodat (als ik mag natuurlijk) een ideetje kan lenen van jou

    zat jullie club vroeger niet ergens tegen koolkerke?

    ik vlieg in zomergem tussen gent en maldegem


    vriendelijke groeten
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2008
  19. 3w4Ever

    3w4Ever

    Lid geworden:
    28 dec 2006
    Berichten:
    403
    Locatie:
    Poldergebied
    Ik zal zaterdag enkel foto's nemen in detail vanuit verschillende oogpunten zodat je het beter kan zien.

    Van mij mag je zelfs alle ideeën pikken die ik erin gestopt heb. Het geheel voldoet voor mij heel goed.

    Wij zaten inderdaad vroeger nabij koolkerke te Damme. Door allerhande gezeik zijn we moeten verhuizen.

    Een goede tip: Zorg dat uw aanhanger zo goed al perfect in balans is. Zo hoef je u geen breuk te sleuren als je hem moet verplaatsen. Om dit te bekomen heb ik lang zitten puzzelen waar ik mijn gewichtverdeling zou stoppen. Nu dit alles gedaan is verplaats ik de aanhanger met zeer kleine inspanning. Hij moet eigenlijk een paar sec kunnen balanceren als je de dissel loslaat.

    Oja, er is ook nog een uitklapbare zenderhouder gemonteerd aan de zijkant. Hoewel sommigen clubgenoten dit ook als toog gebruiken :D
     
  20. Robion

    Robion

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    232
    Locatie:
    t Gooi
    Hoi,

    Ik kar met een Vespacar naar het veld,( jajaja speciaal voor de hobby).
    Ik heb een "Van" model dus met een dichte huif. Ik heb een omgekeerde "T" van hout gemaakt, aan de horizontale poot 2 wielen gemonteerd en aan de verticale elementsystemen (Praxis, Gamma ed),de leggers kunnen op elke gewenste hoogte geplaatst worden met wat pijpisolatie om de leggers en goede elastieken hou ik de romp op zijn plaats. En op het veld rol/rijd ik de boel zo naar buiten en 's middags/'s avonds ben ik ook zo weer weg.

    Mvg Robin
     

Deel Deze Pagina