VMVC The Hawks Vught

Discussie in 'Verenigingen' gestart door jve, 6 apr 2010.

  1. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Laatst bewerkt: 26 mei 2017
  2. MoLLeKe

    MoLLeKe

    Lid geworden:
    30 mrt 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Waalwijk
    Toevallig was ik afgelopen weekend daar in de buurt, en zag ik een klein veldje afgezet met een hek en de stickers/bordjes van deze vereniging hangen. ik vermoed dat zij er nog steeds vliegen

    hier nog een link naar de website: VMVC The Hawks

    ik zal dit topic wel in de gaten houden daar ik ook pas net in de hobby zit en graag ook bij een club wil.

    gr. Bernard
     
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hoi Bernard,

    Ik ben er dinsdag nog langs gefietst. Zag er auto's staan maar verder geen vlieg-activiteit!
    De website is sinds 2008 ook niet meer bijgewerkt. Op het info mailadres wordt niet gereageerd dus ik denk dan deze club ter ziele is.
    Wie weet meer?

    Anders ga ik er gewoon vliegen en zien we wel wat er gebeurt.

    Groet,
    Willem
     
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Fotootjes van het veldje

    Moest toch in de buurt zijn, heb ik maar ff wat fotootjes gemaakt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het enige wat opviel aan het veldje (naast het gat in het bord) waren de mol-klemmen.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  5. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Reactie 1

    Kijk aan, nieuwe ontwikkelingen, ik weet overigens nog steeds niets van de status van deze club.

    Peter van Dinther is voorzitter (volgens website), email wordt niet beantwoord, dus deze persoon opgezocht. Blijkt dat ik zijn naamgenoot en neef aan het mailen ben.
    Hij gaat m'n e-mail doorsturen.

    Ik wacht weer op een reactie, wie weet maar ik vermoed weinig activiteit bij deze club.
    Wie weet meer?
    Zou deze club een doorstart nodig hebben en wie wil meedoen ?

    Groet,
    Willem
     
  6. MoLLeKe

    MoLLeKe

    Lid geworden:
    30 mrt 2010
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Waalwijk
    Hallo Willem,

    het lijkt mij zoiezo interessant om een vliegclub bij mij in de omgeving te hebben waar ik kan vliegen en in contact kan komen met andere vliegers. maar het lijkt erop dat er niet echt veel interesse is om een doorstart te geven aan deze club. ikzelf kan wel meewerken hieraan, maar ben zelf maar beperkt beschikbaar.

    ik wacht nog even de reactie af op jouw mail, en anders zal ik op zoek moeten gaan naar een andere club in de regio.

    gr Bernard
     
  7. MichielNED676

    MichielNED676

    Lid geworden:
    23 sep 2005
    Berichten:
    965
    Ben 10 jaar lid geweest van deze vereniging. Was 5 jaar geleden erg actief met 35-40 leden waar de helft regelmatig daadwerkelijk vloog. Echter er ontstond een totale leegloop op een gegeven moment door bepaalde omstandigheden. Nu zijn er volgens mij nog 15 leden waarvan er misschien 8 af en toe komen vliegen. De genoemde voorzitter is nog steeds de voorzitter maar het gehele bestuur doet niet veel meer. Ik rij ook erg vaak door de polder heen maar zie eigenlijk nooit activiteit. Ik ben lid geworden in Oisterwijk (met het veld in Haaren, ---> Modelvliegclub Oisterwijk <--- - Het laatste nieuws.... ). Erg leuk daar, mooi veld en een gezellig clubhuis. Altijd welkom daar voor een bakje koffie en kennismaking.
     
  8. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hoi Michiel,

    Thnx voor je reactie, eea wordt duidelijk.
    Ik heb hier de info van de KNVvL volgens Paul Beks:

    De bij ons bekende contactinformatie van de club is:

    Vughtse Modelvliegclub "The Hawks"


    delete: graag pb voor de info !!


    info@thehawksvught.nl

    De club uit Vught is niet aangesloten bij de KNVvL.

    Groet,
    Willem

    [mod] mee eens met michiel, je kan willen een pb sturen voor de details, graag niet iemand zijn prive gegevens hier plaatsen.[/mod]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2010
  9. MichielNED676

    MichielNED676

    Lid geworden:
    23 sep 2005
    Berichten:
    965
    Dat is oude informatie. Henk Boerboom is ook geen lid meer bij de Hawks. Peter van Dinther is de voorzitter maar ik weet niet hoe fair het is om zijn telefoonnummer hier openbaar te maken. Ik heb het voor je, stuur me een pb.

    Klopt dat ze geen lid zijn van de Knvvl.
    Grt
    Michiel
     
  10. MichielNED676

    MichielNED676

    Lid geworden:
    23 sep 2005
    Berichten:
    965
    Kwam net Peter van Dinther tegen bij het tankstation en heeft het voorzitterschap overgedragen aan iemand die ik niet ken. Dus er is zeker nog leven in de club, zal alleen maar meer worden. Website zal ook wel snel worden aangepast. En dit weekend wordt het fantastisch vliegweer, dan zullen er zeker mensen zijn. Langsrijden en kennis maken is het beste.
     
  11. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Nieuwe info ontvangen van de contactpersoon van The Hawks.
    Voor wie deze wil ontvangen stuur maar een PB-tje.

    (Is idd beter Robert, thnx voor de tip)
     
  12. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    the hawks

    hallo ,


    Even een reactie op jullie posts,

    Ik vlieg zelf heeeeel af en toe in vught dit om de doodsimpele reden dat ik in bemmel woon.
    En inderdaad WE hebben nieuw vers bloed nodig in onze mooie modelvliegclub.
    De totale leegloop een tijdje terug heeft voor deze mooie vlieglocatie geen goed effect gehad.

    dus we zoeken nieuwe enthousiaste leden de graag veel vliegen.

    u kunt zich aanmelden bij henk van den heuvel (penningmeester)
    op het volgende e-mail adres:

    p.vandenheuvel@home.nl

    Of sybrand van de vall (voorzitter)
    sybrandvandevall@live.nl


    Wij zijn voor de geinterreseerde donderdagavond a.s op het vliegveld (bij goed weer)
    Donderdag avond is onze vaste les avond dus komt ue gerust een keertje langs voor een babbeltje.

    met vriendelijke groet

    pascal,
     
  13. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    vanavond waaait het te hard gaan we vliegeren
     
  14. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    zondag a.s. bij goed weer vliegmeeting en veld onderhoud


    hoop jullie allen te zien

    greetz pascal
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2010
  15. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    en t is alweer te donker om s'avonds te kunne fladderen.


    Nou maar hopen op mooi weer in de weekenden.
    En op naar ons winter project,



    groetjes pascal
     
  16. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    Aanstaande zaterdag 9 april 2011

    Veld onderhoud gepland, nadat de enthousiaste leden al weer het een en ander vorige week hebben gedaan.
    Ga ik zaterdag ook de handen uit de eh... mouwen steken ;)

    gezellig bij zwatsen en daarna met de zwevertjes de lucht in !!!!!!!!
    ik neem mn stearman mee trouwens denk ik waarschijnlijk heel misschien.

    voor iedereen die geinterreseerd is dus komen zaterdag !!!!!!!!!!!!

    greets pascal
     
  17. Louis-nl

    Louis-nl

    Lid geworden:
    29 aug 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Pinksteren

    Ik kijk er naar uit, om 2e pinksterdag allerlei vliegtuigen te mogen bekijken, en dat het zeker een leuke dag mag gaan worden, weinig wind en een lekker temperatuurtje

    MvG Louis
     
  18. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    hoi louis,

    komt helemaal goed, maar eerst6 natuurlijk jou zo snel mogelijk de lucht in sturen!!!!!!!
    oefenen oefenen oefenen.

    groetjes pascal
     
  19. Louis-nl

    Louis-nl

    Lid geworden:
    29 aug 2010
    Berichten:
    83
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    forum the Hawks

    Ondanks dat we nu een klein clubje zijn, en ik ondanks mijn 47 jaar een groentje ben, is het toch leuk, op ons forum, zie mijn handtekening , heb ik mijn 1e ervaring met vliegen geschreven, als er nieuwe gegadigden zijn, altijd welkom, we proberen deze vlieg vereniging nieuw leven in te blazen,
    kom eens langs, je kan altijd een bericht op het forum achter laten.

    MvG Louis
     
  20. raborgsteijn

    raborgsteijn

    Lid geworden:
    11 jul 2011
    Berichten:
    2
    The Hawks is weer wakker

    Er is lange tijd niets meer geschreven over Modelvliegclub the Hawks in Vught. The Hawks is in 1982 opgericht en bestaat volgend jaar 30 jaar.
    Om dit te vieren zit daar vast wel een leuke open dag aan vast. Datum volgt t.z.t.
    Pascal en Sybrand zijn leden die deze, voorheen een licht ingedutte, club weer wakker geschud hebben.
    Op dit moment hebben we 11 leden, waarvan 4 nieuwe, en is er ruimte voor nieuwe leden.
    Omdat het vliegveld in de Gement tussen Vught en Den Bosch ligt is de club niet alleen geschikt voor bewoners uit Vught maar ook Bosschenaren uit ’s-Bosch West hebben de vliegclub gevonden.
    Sinds enige maanden ben ik ook lid van deze club.
    Veertien jaar geleden was ik lid van de vliegclub Rosmalen onder leiding van Hans Broeksteeg. Door de afstand en tijdgebrek ben ik afgehaakt maar heb het materiaal gehouden. Het bleef kriebelen.
    Reden om lid te worden van the Hawks is dat er een lesschema is opgesteld voor diegene die weinig of geen ervaring hebben om deze sport onder de knie te krijgen.
    Op advies van enkele leden heb ik een elektrozwever aangeschaft en merk dat ik toch veel dingen heb verleerd.
    Onder begeleiding probeer ik de techniek weer onder controle te krijgen en hoop binnen enkele weken weer zelfstandig aan de gang te kunnen.
    Als ik het zweven weer onder de duim heb ga ik de komende wintermaanden het motorkistje weer oplappen en aan de gang brengen.
    Komend winterseizoen ontmoeten we elkaar maandelijks op clubavonden en bespreken we met elkaar de probleempjes en trachten deze op te lossen. Indien je ook belangstelling hebt voor the Hawks raad ik je aan contact op te nemen met onze voorzitter Sybrand van de Vall. sybrandvandevall@live.nl Gr, Rob.
     

Deel Deze Pagina