Volkswagen Amarok CC-01 KL

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door reinaart, 9 feb 2017.

  1. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    De vorm zit er al goed in, iets dikker zou inderdaad mogen volgens het origineel.
    Meestal zijn dit (ronde) buizenframes, dus is eens wat anders, heb je foto's van het origineel met een lading op de imperiaal?
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2017
  2. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik denk dat de imperiaal uitsluitend bedoeld is voor de bevestiging van antennes, een zoek- en zwaailicht. Het zoeklicht zal ik waarschijnlijk zelf moeten maken want de 1/10 standaard exemplaren in de handel zijn te groot. Ook het Austar zwaailicht is waarschijnlijk net een maatje te groot :

    http://www.banggood.com/AUSTAR-LED-...stal-CH3-Control-p-976877.html?rmmds=category

    Heb intussen strips van 1mm onder de imperiaal gelijmd en em wat lager op het dak geplaatst. Aan de voorzijde zal ik hem nog wel een halve millimeter laten zakken omdat ie nu niet 100% recht ligt. De magneetjes aan de voorzijde van de imperiaal liggen op klosjes van 1mm dik, die zal ik nu van 0.5mm maken.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groet,

    Arjan
     
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Waarom steekt die ene zo ver uit naar achter? Of moet je dat nog afsnijden?
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    [​IMG]

    Op deze foto kun je goed zien dat het zo hoort.
    Ik denk dat daar een extra steun op het chassis zit oid..
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Of misschien lopen alle elektrische voedingskabels door deze extra 2 buizen naar de laadbak?
     
  6. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    De buizen zijn inderdaad voor de elektrische kabels van de lichten en antennes. Deze foto toont de uitsparing voor de kabel kokers aan de linker binnenzijde van de opbouw :

    [​IMG]

    Een fotootje van het radiorek :

    [​IMG]

    Deze foto toont duidelijk de twee kabel leidingen :

    [​IMG]

    Ik moet de uitstekende ligger van de imperiaal nog inkorten en detailleren. Ik had de imperiaal nu trouwens weer te ver op het dak laten zakken en heb em nu weer verhoogd door er magneetjes van 1mm tussen te steken.

    Mijn volgende job is het namaken van het zoeklicht. Dit is een zoeklicht dat 360 graden draaibaar is. Van de landmacht Amarok met zoeklicht heb ik geen duidelijke foto's kunnen vinden maar deze foto's tonen hetzelfde zoeklicht :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Groet,

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2017
  7. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Ik denk dat ik op internet het type zoeklicht gevonden heb dat op de defensie Amaroks zit. De vorm is evenwel zo complex dat 3d printen mij handiger lijkt dan zelf bouwen.Zijn er mensen op het forum die dit kunnen/willen doen ? Ik heb indertijd voor een 1/35 boot wel onderdelen laten maken bij Shapeways. Er staan zag ik ook wel de nodige 1/10 auto onderdelen op de site van Shapeways :

    https://www.shapeways.com/search?q=1/10+car+parts&type=&s=144#more-products

    Het zoeklicht in kwestie :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik weet de globale 1/1 afmetingen (lxbxh).


    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2017
  8. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Hallo Arjan,

    Waar heb jij die body vandaan?

    Ik wil namelijk net zoiets gaan doen :)

    Edit: Gevonden :)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2017
  9. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Hallo Ruben, wellicht ten overvloede maar dit leek mij de goedkoopste oplossing :

    http://www.modellbau-seidel.de/index.php?incl=9&sfirma=alle&sbest=Tamiya+Amarok&mth3=sinfo

    Als er nu nog meer mensen een zoeklicht willen begint het misschien te lonen om er één te laten 3d printen. Ik heb inmiddels een pdf bestand met schaaltekeningen van het zoeklicht gevonden.

    http://www.larsonelectronics.com/images/product/dimensionaldrawing/123.pdf

    Ik heb gisteren trouwens het kleinste formaat Austar zwaailicht binnengekregen, misschien iets te groot maar hij lijkt me toch best bruikbaar.

    Groet,

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2017

Deel Deze Pagina