T
thijshendriks
Guest
Hallo Mede rijders,
Mijn naam is Thijs Hendriks en ben woonachtig in Arnhem. Ik ben sinds een maand of 2 bezig met nitro auto's en ben "begonnen" met een kyosho fazer. Een hele leuke starters auto en liep allemaal prima alleen ik vond de kwaliteit eerlijk gezegd wat minder. Al vele reparaties uitgevoerd( van een nieuw moertje tot aan een "tuningsuitlaat
"). Veel gereden en na een liter of 3 een keiharde vastlopen, krukas gebroken en een stuk in de cilinder gekomen dus rijp voor de sloop. Nu ben ik met Kyosho bezig om te kijken of dit garantiewerk kan zijn want hij is nooit arm afgesteld geweest en altijd rustig gereden. Maar ik wou verder met een 2 speed (vanwege het wat lagere toerental en hogere trekkracht/top) dus ben nu een trotse eigenaar van een HPI rs4 evo 3. Laat ik beginnen dat ik dit een top auto vind. Ligt beter op de weg, voelt degelijker aan en natuurlijk het extra beetje trekkracht. Ik heb de auto overgenomen van een kennis die hem heeft gekregen maar niet verder is gekomen als het inrijden en is overgestapt op electro(het is maar wat je leuk vind) Echter ondervond ik direct wat probleempjes. De benzine slang was lek die heeft namelijk een mooi stukje meegereden met de 1e versnelling(heb gelezen dat dit vaker gebeurt??) Deze vervangen en even anders gelegd zodat hij geen kennis meer kan maken met de versnellingen. Volgende punt wat hij sloeg niet over naar de 2e versnelling waardoor hij maar 45/50 ging (leuk voor kinderen tot 15 jaar
) Gezocht en gezocht bleek te zijn dat hij volledig stond ingedraaid dus maar even wat losser gezet (kan het morgen weer uittesten
. Alleen nu het recente probleem? Van mijn fazer was ik gewend dat als ik aan 1 wiel draaide alle wielen begonnen te draaien. Nu is dat bij deze niet het geval heel af en toe pakt hij de wielen mee. Is dit standaard en heeft dit met de versnelling te maken of kan dit te maken hebben met een defectje in de vertanding? Ik hoop dat 1 van jullie mij wil helpen en als de versnelling op zijn strakst staat ingesteld en ik heb hem 2,5 slag uitgedraaid is dit goed ( hij stond niet handvast maar muurvast)
hoor het graag en de groetjes uit het regenachtige Arnhem
Mijn naam is Thijs Hendriks en ben woonachtig in Arnhem. Ik ben sinds een maand of 2 bezig met nitro auto's en ben "begonnen" met een kyosho fazer. Een hele leuke starters auto en liep allemaal prima alleen ik vond de kwaliteit eerlijk gezegd wat minder. Al vele reparaties uitgevoerd( van een nieuw moertje tot aan een "tuningsuitlaat

hoor het graag en de groetjes uit het regenachtige Arnhem
Laatst bewerkt door een moderator: