voorstellen + een paar vraagjes over HPI rs4 evo 3

• Topicstarter Topicstarter thijshendriks
  • Startdatum Startdatum
T

thijshendriks

Guest
Hallo Mede rijders,

Mijn naam is Thijs Hendriks en ben woonachtig in Arnhem. Ik ben sinds een maand of 2 bezig met nitro auto's en ben "begonnen" met een kyosho fazer. Een hele leuke starters auto en liep allemaal prima alleen ik vond de kwaliteit eerlijk gezegd wat minder. Al vele reparaties uitgevoerd( van een nieuw moertje tot aan een "tuningsuitlaat :cool:"). Veel gereden en na een liter of 3 een keiharde vastlopen, krukas gebroken en een stuk in de cilinder gekomen dus rijp voor de sloop. Nu ben ik met Kyosho bezig om te kijken of dit garantiewerk kan zijn want hij is nooit arm afgesteld geweest en altijd rustig gereden. Maar ik wou verder met een 2 speed (vanwege het wat lagere toerental en hogere trekkracht/top) dus ben nu een trotse eigenaar van een HPI rs4 evo 3. Laat ik beginnen dat ik dit een top auto vind. Ligt beter op de weg, voelt degelijker aan en natuurlijk het extra beetje trekkracht. Ik heb de auto overgenomen van een kennis die hem heeft gekregen maar niet verder is gekomen als het inrijden en is overgestapt op electro(het is maar wat je leuk vind) Echter ondervond ik direct wat probleempjes. De benzine slang was lek die heeft namelijk een mooi stukje meegereden met de 1e versnelling(heb gelezen dat dit vaker gebeurt??) Deze vervangen en even anders gelegd zodat hij geen kennis meer kan maken met de versnellingen. Volgende punt wat hij sloeg niet over naar de 2e versnelling waardoor hij maar 45/50 ging (leuk voor kinderen tot 15 jaar :P) Gezocht en gezocht bleek te zijn dat hij volledig stond ingedraaid dus maar even wat losser gezet (kan het morgen weer uittesten :D. Alleen nu het recente probleem? Van mijn fazer was ik gewend dat als ik aan 1 wiel draaide alle wielen begonnen te draaien. Nu is dat bij deze niet het geval heel af en toe pakt hij de wielen mee. Is dit standaard en heeft dit met de versnelling te maken of kan dit te maken hebben met een defectje in de vertanding? Ik hoop dat 1 van jullie mij wil helpen en als de versnelling op zijn strakst staat ingesteld en ik heb hem 2,5 slag uitgedraaid is dit goed ( hij stond niet handvast maar muurvast)

hoor het graag en de groetjes uit het regenachtige Arnhem

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb geen ervaring met een hpi rs4 evo 3
maar dat je wielen niet allemaal draaien komt meschien door een defecte diff.

mvg

bedankt voor je snele reactie. Waar zou ik die Diff kunnen vinden en het is zo dat als ik aan de achterwiellen draai doet hij moeilijk ( de achterwielen draaien wel maar de voorwielen willen niet mee doen) als ik aan de voorwielen draai draaien alle 4 de wielen gewoon.

thanks

heb je het boekje mee gekregen van jouw vriend?
haal de diff eens open en kijk wat er kapot ZOU kunnen zijn.
zouk dat op in dat boekje ga naar de modelbouw winkel en geef het artikel nummer van wat er kapot is (staat dus in dat boekje)

mvg

ook jij heel erg bedankt voor je snelle reactie :D had ondertussen al de hele achterkant losliggen maar die ga ik nu weer vast draaien (A) en draai meteen de versnelling een stukkie verder :D pff hoe mooier de auto en ingewikkelder hij word hahaha.

haha,
maar heb je nou het boekje erbij gekregen?
want dat is eigelijk wel noodzakkelijk als je onderdelen meot bestellen.

mvg

het boekje heb ik inderdaad er bij gekregen dat heb ik wel afgeleerd als ik mijn boekje vergat naar de hobbywinkel werd ik naar huis gestuurd want er zijn wel duizenden verschillende onderdelen ... tja ik neem het boekje zelfs mee naar de supermarkt en naar mijn vriendin want weet maar nooit in welke situatie ik terecht kom. De instructie heb ik inderdaad gezien alleen is het zo lastig om de drijfstang ertussen te krijgen. Als ik hem eindelijk heb en ik knipper een keer met mijn ogen ligt de drijfstang alweer op de bodemplaat (zucht) hahah maarjah het is nog niet zo laat :P

thanks iedereen

nou goed nieuws hij zit weer volledig in elkaar en ik probeer het morgen gewoon even uit :D mocht ik nog probleempjes vinden horen jullie het en hoop ik op antwoord en heb je tips of dergelijke om hem degelijker of "goedkoop" sneller te maken post ze en ik waardeer ze.

Hoi,

Branstof slang lip bij mijn RS4 Evo ook tegen de tandwielen aan.
Ik heb de orginele lengte gehouden en met een klein elastiek om de aanvoerslang en aan de andere kant om de steun van de uitlaat.
Zit prima nu en er komt ook geen knik in.
Snap van HPI alleen niet dat ze het zo hebben gemaakt.
En dan later op de EVO+ ook nog het zelfde volgens mij.

Hij zit inderdaad simpel in elkaar ik heb de boel zonder boek al een paar keer in en uit elkaar gehaald.

Hoi,

Branstof slang lip bij mijn RS4 Evo ook tegen de tandwielen aan.
Ik heb de orginele lengte gehouden en met een klein elastiek om de aanvoerslang en aan de andere kant om de steun van de uitlaat.
Zit prima nu en er komt ook geen knik in.
Snap van HPI alleen niet dat ze het zo hebben gemaakt.
En dan later op de EVO+ ook nog het zelfde volgens mij.

Hij zit inderdaad simpel in elkaar ik heb de boel zonder boek al een paar keer in en uit elkaar gehaald.

Behalve de carbon radioplaat is wat moeilijk te monteren:rolleyes:

ik heb hem voor 90% in elkaar.
Maar ik mis iets om het tankje vast te maken (maar dat kan ook boutje moertje worden eventueel.) en ik weet niet waar dat korte alu pijpje moet.
Plaatje gaat ff niet omdat ik op mijn werk zit en met gsm lukken zulke dingen vaak niet

Het is zover deze avond is even lekker gereden :D Nieuwe velgjes gekocht van Carson lopen ze aan :S dus die gaan mooi weer terug en later bij een andere zaak maar mooie harde profielbanden gekocht voor het kleine driftwerk (het enige nadeel van brandstof het word zo heet :( . Verder nieuwe brandstofslang gekocht en druk bezig geweest met mijn BMW m3 kap de vorige eigenaar had alle gaten verkeerd geboord(sommige mensen !!) Ik kreeg de auto in de 2e versnelling en wat een pretje een lekkere hoge top +- 75 km/h en lekker optrekken alleen kreeg niet alles voor elkaar. Kwam om 20:00 aan, toen sleutelen was het al 20:45 en nog een half uurtje rijden dus hij rijd goed nu alleen het finetunen nog. Vriend van me had een nieuwe off road buggie van carson gekocht gister en nu al in de prak hahahah failsafe vergeten en een perfecte stoorzender in de regio maar shit happens. Waarschijnlijk vrijdag en iig zaterdag weer lekker rijden en hopen dat ik de benzine slang een keertje heel hou want 2 tankjes in +- 2 min word een dure hobby.
De bandjes met velgen zijn MM x2 rally eco 1:10. Ik weet niet of jullie er bekent mee zijn maar het rijd als een gek. Zeer goeie wegligging en grip en omdat ze hard zijn kan je nog wel eens driftend door de bocht heen. Ik ga snel weer mooie foto's maken en even uitzoeken hoe ik ze hier kan posten :D

groetjes

Nice. Je viper kap kan achter nog wel wat lager hoor. Kleine opmerking: de t15 is 2.5cc en niet 3.0cc. Ga voor een zachtere band voor meer grip. Nadeel is dat het hard slijt. Wat is er met je brandstofslang? Komt deze tegen de pinion? Zo ja kan je deze tussen de tank en versnellingsbakhuis "klemmen" Dan loopt ie niet meer aan.

Laatst bewerkt:
heej en weer zo'n snelle reactie bedankt. ja klopt de viper kap kan nog lager maar eerlijk gezegd (heb er nog niet mee gereden:O!!) vond het een beetje zonde hahha. Het klopt idd dat het een 2,5 cctje is heb ik dat ergens niet goed genoteerd dan? ben nog een beetje een noob op dit forum. De bezine slang loopt precies tussen de versnellingen heb een foto hoe ik hem nu heb zitten alleen weet niet hoe je foto's moet uploaden dus nog eventjes zoeken :P maar zachte banden had ik al liggen en deze zijn niet zo hard als de echte drifters maar een stapje harder als standaard slicks.

de foto's zoals beloofd

de m3 kap zga onbestikkert.

full

Nog een maal de m3 kap :D

full

De bandjes waar ik het over had.

full

Beun de haas benzineslang plaatsing :D

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back