Voorstellen met HPI MT2

Goedenavond!

Mijn naam is Maurice en ik ben sinds een minuut of 10 lid hier.
Ik ben 20, theatertechnicus van beroep, en qua auto's heb ik een Citroen GSA (blok in revisie). Omdat ik daar nog niet genoeg werk aan had(;)) heb ik deze avond een HPI MT2 gekocht, tweedehands. Jaren geleden heb ik een aantal keer met een laag nitro autootje gereden, met Subaru kap. De lol gaat daar wel snel vanaf als je weinig vlakke wegen hebt. Vandaar dat het nu een 4x4 is geworden.

Voordat ik bij de verkoper langs ging, had ik afgesproken dat ik hem rijdend kon zien. Daar aangekomen ging dat even wat moeizaam, omdat er allerlei kleine dingetjes tegen zaten. Zo maakten de batterijen in de zender soms slecht contact, de antenne viel telkens los omdat het kapje waar deze op zat, niet goed vast zat(te dik accupack), en toen de communicatie tussen beide eenmaal goed was, was het tankje leeg. De verkoper had geen brandstof meer, en ik had het niet meegenomen.
Aangezien het motortje prima liep die paar keer dat het geheel werkte en vervolgens de servo's goed bleven reageren op de afstandsbediening, het wagentje toch maar meegenomen.
Enkele foto's, helaas bij zaklantaarnlicht gemaakt dus wat donker en korrelig.

DSC07949Large.jpg


DSC07951Large.jpg

1x AB en 2 gloeistarters, 1 nieuwe 3000mAh en een rode die ik erbij kreeg.
Bij de eerste starts thuis, liep ie wel maar zodra je gas gas verzoop ie, hij sloeg af en na een paar keer herhalen liep er vanalles uit de uitlaat.
Daarna de carb iets bijgesteld en toen liep ie in één slag trekken, en hij bleef ook netjes lopen. Morgen nog eens goed afstellen.

Toch heb ik nog enkele vraagjes.
Zodra ik rem, slaat direct het motortje af, ook stilstaand. Als ik het luchtfilter eruit haal, zie ik bij de rembeweging ook de luchtinlaat volledig dicht draaien.
Hoort dit? Of moet ik nog wat afstellen aan de servo/carburateur?

Stationair loopt ie verder prima, op de afstandsbediening kan ik het 'midden' van de servo een beetje verstellen, en zo kan ik hem iets rustiger laten lopen, ook dit gaat goed.

2e vraagje;
Bij het wegrijden lijkt de koppeling nogal te slippen. Veel gas geven resulteert in een erg hoog toerental en een auto die niet zo heel vlot op gang komt. Ook klinkt er nog een gierend geluid als typisch iets wat slipt. Dit word hoger naar mate de auto sneller rijd, verdwijnt als ik het gas los laat. Is de koppeling bij te stellen of is het beter die te vervangen?

Ik ben geen hardrijder, meer offroad en daar hoef ik geen 60.
Is er ook een zuinige afstelling mogelijk? Minder hard dan en dan minder verbruiken ofzo, zou gaaf zijn 8-):D;)

Ik zal als jullie dat leuk vinden, wat betere foto's plaatsen al moet ik hem nog wel poetsen, vooral de wielen glimmen niet meer.

Dank voor uw aandacht en alvast voor de hulp!

Maurice
 
Welkom op dit forum.

Bovenaan ieder pagina kan je 2 zoekfuncties vinden, 1 van google (ingestelt op deze site) en van deze site zelf. Veel dingen die je nu aanhaalt is bijna dagelijkse kost en kan je zeker terug vinden.

Maar remmen en afslaan ligt aan de stationair (idle) , dat is een schroefje op de carburateur welke als stootblok fungeert dat die niet verder dicht kan.
Stel eerst de trim verder terug zodat de carb dicht is en stel dan met de stationair schroef de stationair in.

Slip kan op 2 plekken zitten. In de koppeling waar je dan de schoentjes moet vervangen of als je die hebt in de slipperclutch, dan zou je het moertje iet op moeten draaien.
 
Hallo Maurice,

Ik heb zelf 2 MT2's gehad, en je zal er veel plezier van hebben ;)
Als je even tijd hebt, kom bij me langs en ik regel hem af voor je...
Of kom zondag naar de fietscross baan in het Zuiderpark, daar zijn we met een aantal aan het rijden.
 
Dank voor de reacties!

Zondag moet ik werken, anders had ik wel even komen kijken.

Ik ga het autootje nu rustig warmrijden en de instellingen eens doorlopen. Vanavond zal ik eens zoeken op m'n vragen :)
 
Waar woon je ong. in Rotterdam.

En als je zin en tijd heb ben je welkom, dan lopen we je wagen helemaal na ;)
 
Dank voor je aanbod, maar ik wil het eerst zelf proberen :)

Ik heb de slipkoppeling in het grote tandwiel(heeft ie nog een naam?) afgesteld en toen reed ie beter. Alleen zit nu de koppeling bij de motor vast. Starten kun je door hem een duw te geven en omdat de vliegwielwerking nu groter is, kan hij heel laag stationair lopen.

Straks maar weer eens uit elkaar.
 
Als ik jou was zou ik het luchtfilter schoonmaken...................
En de volgende keer de kap erop.

Anders ben je zo 1.5 pk kwijt.........................
 
Ik heb 2 nieuwe luchtfilters, en de auto ga binnenkort goed schoonmaken.

Eerst maar eens zorgen dat ie in grote lijnen goed rijd. :)
 
Volgens mij mis je aandrijving op de achterwielen, die auto is 4wd zonder een middendiff dus achter moet ook draaien.
 
Back
Top