Goedenavond!
Mijn naam is Maurice en ik ben sinds een minuut of 10 lid hier.
Ik ben 20, theatertechnicus van beroep, en qua auto's heb ik een Citroen GSA (blok in revisie). Omdat ik daar nog niet genoeg werk aan had(
) heb ik deze avond een HPI MT2 gekocht, tweedehands. Jaren geleden heb ik een aantal keer met een laag nitro autootje gereden, met Subaru kap. De lol gaat daar wel snel vanaf als je weinig vlakke wegen hebt. Vandaar dat het nu een 4x4 is geworden.
Voordat ik bij de verkoper langs ging, had ik afgesproken dat ik hem rijdend kon zien. Daar aangekomen ging dat even wat moeizaam, omdat er allerlei kleine dingetjes tegen zaten. Zo maakten de batterijen in de zender soms slecht contact, de antenne viel telkens los omdat het kapje waar deze op zat, niet goed vast zat(te dik accupack), en toen de communicatie tussen beide eenmaal goed was, was het tankje leeg. De verkoper had geen brandstof meer, en ik had het niet meegenomen.
Aangezien het motortje prima liep die paar keer dat het geheel werkte en vervolgens de servo's goed bleven reageren op de afstandsbediening, het wagentje toch maar meegenomen.
Enkele foto's, helaas bij zaklantaarnlicht gemaakt dus wat donker en korrelig.
1x AB en 2 gloeistarters, 1 nieuwe 3000mAh en een rode die ik erbij kreeg.
Bij de eerste starts thuis, liep ie wel maar zodra je gas gas verzoop ie, hij sloeg af en na een paar keer herhalen liep er vanalles uit de uitlaat.
Daarna de carb iets bijgesteld en toen liep ie in één slag trekken, en hij bleef ook netjes lopen. Morgen nog eens goed afstellen.
Toch heb ik nog enkele vraagjes.
Zodra ik rem, slaat direct het motortje af, ook stilstaand. Als ik het luchtfilter eruit haal, zie ik bij de rembeweging ook de luchtinlaat volledig dicht draaien.
Hoort dit? Of moet ik nog wat afstellen aan de servo/carburateur?
Stationair loopt ie verder prima, op de afstandsbediening kan ik het 'midden' van de servo een beetje verstellen, en zo kan ik hem iets rustiger laten lopen, ook dit gaat goed.
2e vraagje;
Bij het wegrijden lijkt de koppeling nogal te slippen. Veel gas geven resulteert in een erg hoog toerental en een auto die niet zo heel vlot op gang komt. Ook klinkt er nog een gierend geluid als typisch iets wat slipt. Dit word hoger naar mate de auto sneller rijd, verdwijnt als ik het gas los laat. Is de koppeling bij te stellen of is het beter die te vervangen?
Ik ben geen hardrijder, meer offroad en daar hoef ik geen 60.
Is er ook een zuinige afstelling mogelijk? Minder hard dan en dan minder verbruiken ofzo, zou gaaf zijn


Ik zal als jullie dat leuk vinden, wat betere foto's plaatsen al moet ik hem nog wel poetsen, vooral de wielen glimmen niet meer.
Dank voor uw aandacht en alvast voor de hulp!
Maurice
Mijn naam is Maurice en ik ben sinds een minuut of 10 lid hier.
Ik ben 20, theatertechnicus van beroep, en qua auto's heb ik een Citroen GSA (blok in revisie). Omdat ik daar nog niet genoeg werk aan had(

Voordat ik bij de verkoper langs ging, had ik afgesproken dat ik hem rijdend kon zien. Daar aangekomen ging dat even wat moeizaam, omdat er allerlei kleine dingetjes tegen zaten. Zo maakten de batterijen in de zender soms slecht contact, de antenne viel telkens los omdat het kapje waar deze op zat, niet goed vast zat(te dik accupack), en toen de communicatie tussen beide eenmaal goed was, was het tankje leeg. De verkoper had geen brandstof meer, en ik had het niet meegenomen.
Aangezien het motortje prima liep die paar keer dat het geheel werkte en vervolgens de servo's goed bleven reageren op de afstandsbediening, het wagentje toch maar meegenomen.
Enkele foto's, helaas bij zaklantaarnlicht gemaakt dus wat donker en korrelig.


1x AB en 2 gloeistarters, 1 nieuwe 3000mAh en een rode die ik erbij kreeg.
Bij de eerste starts thuis, liep ie wel maar zodra je gas gas verzoop ie, hij sloeg af en na een paar keer herhalen liep er vanalles uit de uitlaat.
Daarna de carb iets bijgesteld en toen liep ie in één slag trekken, en hij bleef ook netjes lopen. Morgen nog eens goed afstellen.
Toch heb ik nog enkele vraagjes.
Zodra ik rem, slaat direct het motortje af, ook stilstaand. Als ik het luchtfilter eruit haal, zie ik bij de rembeweging ook de luchtinlaat volledig dicht draaien.
Hoort dit? Of moet ik nog wat afstellen aan de servo/carburateur?
Stationair loopt ie verder prima, op de afstandsbediening kan ik het 'midden' van de servo een beetje verstellen, en zo kan ik hem iets rustiger laten lopen, ook dit gaat goed.
2e vraagje;
Bij het wegrijden lijkt de koppeling nogal te slippen. Veel gas geven resulteert in een erg hoog toerental en een auto die niet zo heel vlot op gang komt. Ook klinkt er nog een gierend geluid als typisch iets wat slipt. Dit word hoger naar mate de auto sneller rijd, verdwijnt als ik het gas los laat. Is de koppeling bij te stellen of is het beter die te vervangen?
Ik ben geen hardrijder, meer offroad en daar hoef ik geen 60.
Is er ook een zuinige afstelling mogelijk? Minder hard dan en dan minder verbruiken ofzo, zou gaaf zijn



Ik zal als jullie dat leuk vinden, wat betere foto's plaatsen al moet ik hem nog wel poetsen, vooral de wielen glimmen niet meer.
Dank voor uw aandacht en alvast voor de hulp!
Maurice