Voorstellen+vraag met foto

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door firstwilesco, 11 dec 2016.

  1. firstwilesco

    firstwilesco

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Wageningen
    Hallo ik ben richard en meld me aan op dit forum om te zien of er mensen zijn die bekend zijn met wilesco!? Ik heb mijn eerste aanschaf vandaag kunnen doen na lang dromen en sparen. Het is een d409 geworden:) alleen deze kan niet vrij draaien achter asje is iets mis mee wie kan en wil mijn helpen? Ik zou graag erover leren en mijzelf erin verdiepen. Links steekt de aspin? bij de velgen uit en in de vrij draaien stand word de grote tandwiel geraakt dus durf ik hem nog niet te gaan testen IMG_6498.JPG IMG_6497.JPG
     
  2. Monster Diesel

    Monster Diesel

    Lid geworden:
    28 jan 2012
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Het Gooi
    Vaak zijn ze wat rommelig in elkaar gezet, hebben wat speling hier en daar. opnieuw uitrichten en waar nodig opvullen met een paar ringetjes, zal allicht helpen. de aandrijving is nooit fantastisch, maar het zou redelijk moeten kunnen lopen, mits het goed is afgesteld.

    Mvg benjamin
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als je het probleem net zelf kan/wil oplossen, ga er dan mee terug naar de verkoper. Die moet zorgen voor een goed werkend product.
     
  4. firstwilesco

    firstwilesco

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Wageningen
    Dank voor de reacties , helaas heb ik hem 2de hands moeten kopen omdat ik geen nieuwe kan betalen, hij is ongebruikt maar ik en mijn vader denken dat het linker wiel een klap heeft gehad? Tandwiel draait ook niet mooi rond en wij hebben er geen verstand van,, ik ben bang dat ik een nieuwe as / tandwielen nodig heb maar wij weten nog niet waar we precies heen moeten voor eerlijk advies / reparatie / onderdelen en belangrijkste voor me wat het moet gaan kosten allemaal verder is hij heel mooi ook weten we nog niet hoe die gevuld moete worden daar vinden wij geen filmpjes van. Weet wel dat hij op aparte water en vuurblokjes moet werken
     
  5. Monster Diesel

    Monster Diesel

    Lid geworden:
    28 jan 2012
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Het Gooi
    Welnee, valt allemaal zat mee. geen kapitaal aan uitgeven, rommel is al duur zat. geen speciale spullen nodig, wilesco is geen hogere wiskunde.

    Kom er maar mee langs, dan fixen we het wel.

    Mvg
     
  6. firstwilesco

    firstwilesco

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Wageningen
    Dank u voor dit aanbod :) ik kom zelf uit de buurt van ede/wageningen weet niet of dit dichtbij is? Maar ik zou graag leren!

    Mvg richard
     
  7. Monster Diesel

    Monster Diesel

    Lid geworden:
    28 jan 2012
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Het Gooi
    Ik zit in baarn, das 25 minuten voor jou. ik ben vrij vandaag, dus heb ik tijd. (vanavond)

    Ik stuur je pb.

    Mvg
     
  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Machine ziet er als nieuw uit. Daarom ging ik er van uit dat deze in een winkel is gekocht. Lijkt een goede aankoop, een machine die er zo goed uit ziet.

    Het probleem met de as wordt vast opgelost.

    Je hebt Esbit blokjes nodig voor het verwarmen van de ketel. Dat is een soort spiritus in vaste vorm. Zoek met Google maar eens op "esbit". Als je het binnenwerk zo schoon mogelijk wilt houden gebruik dan geen leidingwater. Daar zit te veel kalk in. Maar gebruik gedestilleerd water. Dat is zuiver water zonder enige andere toevoeging.

    Meer informatie over de machine vind je hier: https://www.wilesco.de/dampfmaschinen/mobile-dampfmaschinen.html en een handleiding hier: https://www.wilesco.de/wilesco-dampfmaschinen/D365_21.pdf

    Succes er mee!
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2016
  9. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Mooie en leuke machine om mee aan de gang te gaan Richard:koud:.
    Heb je toevallig ook al eens op Youtube "Wilesco D409" in-getikt?
    Dan krijg je een reeks aan vaak aardige filmpjes van jouw type machine en hoe deze bij een ander zijn of doen.
    Groet, Bert
     
  10. firstwilesco

    firstwilesco

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Wageningen
    Vandaag zeer kundig op weg geholpen door Benjamin (monster diesel) nogmaals dank hiervoor.

    En voor de reactie's ik heb geluk gehad met de aanschaf deze is idd nog nooit gestookt geweest! Maakt de keuze tussen wel of niet stoken wel lastiger want dan is hij niet nieuw meer keuzes keuzes,,

    Dank voor de links deze zal ik goed doorlezen!

    Ik heb idd meerdere filmpjes gezien op youtube model spreekt me erg aan oogt zeer mooi ook de lampjes vind ik erg leuk als extra

    Zeker is als mijn portomonnee het toelaat er eentje bijkomt iets van een d16 om deze vollop te gaan stoken en uit te breiden met aandrijfmodellen en er een landschap bij te gaan maken:) dit is verre toekomst droom voor mijn en hoop ik later hier te kunnen delen:)

    Mvg richard
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Pas op hoor. Je hebt er nu nog niet mee gedraaid. Straks is er echt geen weg meer terug, want er is geen antivirus tegen het stoomvirus.:D

    (edit typefout hersteld)
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2016
    firstwilesco vindt dit leuk.
  12. firstwilesco

    firstwilesco

    Lid geworden:
    11 dec 2016
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Wageningen
    Misschien wel leuk om te delen hier begon mijn nieuwsgierigheid [​IMG][​IMG]
     

Deel Deze Pagina