Vorderingen LRP Shark-18 Race Monster [UPDATE]

Hey allemaal, :pim:

Ik wil hier alle vorderingen, veranderingen en tuning van mijn LRP Shark-18 Race Monster (Duratrax Vendetta ST) bijhouden!

- Zo was hij helemaal standaard in het begin:

full

Over het algemeen was ik er erg tevreden over, tenminste voor het geld dat ik ervoor had uitgegeven…:sleepy: Een week later heb ik maar een Ultramat 8 en een Dynamite 1500 mAh 6-cell stick pack gekocht. Dat was al een hele verbetering, ik kon mijn batt. nu in 1 uur opladen en meer dan een half uur rijden!

full

- Daarna wou ik om te beginnen brushless. Dus ik kocht een GM-Genius Sport 30R regelaar en een Xcelorin 7400 kv motortje.
Omdat alle elektronica er toch uit moest heb ik maar ineens de hele auto schoon gemaakt.

full

full

Alles ingebouwd zonder problemen en eens uitgetest… Leuk! Maar nog niet tevreden…

- Ik had wat op het internet gezocht en bij ‘rcmart’ een mooie “wing” en een heatsink besteld. Paketje binnen twee weken binnen zonder extra kosten. De wing was een grote verbetering! Niet in rijden maar wel voor de looks… De heatsink was te groot, het was een 300 size iplv. een 280. Heatsink dus niet gebruikt, de enige “verbetering” was eigenlijk de wing :mrgreen:.

full

Op de foto zit "de heatsink die niet paste" er nog op.

- Lipo!!! Nu kon mijn regelaar lipo aan dus bij Hobbyking rondgesnuffeld voor een lipo die even groot was als een 2/3a stick pack. Gevonden! Link: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1600mAh 2S 20C Lipo Pack $8.49

full

Probleem: De balanceer plug paste niet op mijn Ultramat 8 dus daar heb ik dit voor besteld: Link: Balancer adaptor set PQ/TP/XH-Grau - . Ook besloten om mijn 2mm goud stekkertjes te vervangen door 3,5mm: Link: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 3.5mm Gold Connector w/ Protector (10pcs/set) $2.59)
Deze twee onderdelen (balanceer ding en 3,5mm stekkertjes) zijn nu onderweg samen met een andere motor mount: Link: RC Parts Radio Remote Controlled Vehicles thetoyz.com=

- Binnenkort kan ik dus mijn lipo uitproberen hoop ik. De motor mount zal hopelijk ook een verbetering zijn om twee redenen; betere koeling en nu kan ik de tandwielen netjes afstellen.

- Wat ik nog graag zou willen is een goede heatsink (ben aan het zoeken) en metalen dogbones.
Er zijn veel verschillende metalen dogbones op de markt, maar omdat de meeste (en goedkoopste) voor de Duratrax Vendetta ST zijn moet ik mijn wielen veranderen. Reden: Duratrax gebruikt schroeven om de wielen vast te zetten en LRP gebruikt van die boutjes die ze op 1/10 on-road modellen gebruiken. Nu vind ik dat niet zo erg omdat ik lelijke chromen wielen heb en dan kan ik blauwe nemen, dezelfde kleur als de “wing”…
De heatsink ga ik kopen als ik er een goede vind, maar de wielen en dogbones moeten nog even wachten want dat zal een dure grap worden! Ik denk ong. iets van 60$ en omdat ik eerst met kerst een E-Revo 1/16 ga kopen moet dat nog even wachten. Een 2,4ghz zender wil ik ook eerst dus…

EDIT: De wielen zijn hetzelfde voor de LRP en de Duratrax, het is dus niet nodig om die te veranderen, maar ik doe het toch voor de looks en ineens een extra setje banden erbij.

Ik laat hier nog wel horen als mijn pakketjes binnen zijn zodat ik de lipo kan uittesten! En natuurlijk ooit nog eens de metalen dogbones enzo… :cool:

Grts, edo…

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke auto. Mooi blauw ook :D Haal je met 1600 mah een half uur rijtijd ? :o

Update!

Leuke auto. Mooi blauw ook :D Haal je met 1600 mah een half uur rijtijd ? :o

Met mijn 1500 stick pack rij ik een klein haf uur...

UPDATE!

- De motor mount is binnen! Erg goede verbetering...
Foto:

full

- De 3,5mm goud pluggetjes zijn ook binnen. In het weekend zal ik ze overal gaan verwisselen.
Foto:

full

- Omdat de banden loskomen ga ik meteen de upgrade van de nieuwe wielen en dogbones doen (link: RC Parts Radio Remote Controlled Vehicles thetoyz.com).
Ik laat wel horen als ze besteld zijn.
De wielen: TowerHobbies.com | DuraTrax Blue Wheel Vendetta ST (2) met deze banen: TowerHobbies.com | DuraTrax Square Block Tire & Insert Vendetta ST (2).
Ook dit nog TowerHobbies.com | DuraTrax Steering Servo Hold-Down Vendetta.

- Ik heb mij lipo nog niet kunnen gebruiken omdat het adaptertje niet paste, nu is deze onedrweg: Balancer adaptor set PQ/TP/XH-Grau -.

Op naar de volgende UPDATE... :mrgreen:

Grts

Even een mededeling;

- De wielen en banden zijn besteld en verzonden. Ik heb de servo hold down nog niet gekocht omdat het niet echt nodig is en ik had nog een schroevendraaier set erbij gedaan en meer geld wilde ik niet uitgeven. Misschien voor later dus.
- De dogbones waren besteld, maar ik heb er 2 setjes van 2 nodig en de shop had er nog maar 1.
Dus dit zoek ik dit weekend nog uit zodat die ook besteld zijn.
- De balancer adapter is binnen dus ik zou mijn lipo kunnen gebruiken, maar er zitten nu wel geen banden op mijn auto :mrgreen:. Nog wachten op de eerdergenoemde bestellingen...

Grts

UPDATE 2: Nieuwe wielen...

Hey,

De bestelling is binnen. Zoals meestal net binnen de twee weken, maar ik heb wel 10€ voor de douane moeten betalen... Maar ach, geld is niet zo erg, als ik het maar snel binnen heb zodat ik verder kan ;)...

Foto's!

full

full

Morgen ga ik de nieuwe Futaba 2pl 2,4ghz zender halen, dan kan ik weer rijden!

Grts

Hey,

Bedankt... Zaterdag ben ik de Futaba 2pl 2,4ghz zender gaan halen. Ik heb hem al ingebouwd en getest [werkt super, daarover zal ik nog wel wat schrijven!] maar de auto is nog niet helemaal klaar:

- [help] Op de foto's in mijn vorige post zaten de inserts er nog niet in, nu wel, maar met wat lijm ik de banden vast?
Ik zou sec. lijm kunnen gebruiken, maar ik wil zorgen dat ze er nog af kunnen om nieuwe banden erop te zetten...
Dus nu weet ik niet welke lijm daarvoor geschikt is...? Bijvoorbeeld iets dat loskomt als ik het in warmwater doe?

- Tegelijk met de zender heb ik krimpkous gekocht die dik genoeg was voor 3.5mm goud pluggen. Dus nu kan ik die (er staat al een foto van in dit topic) vast gaan solderen en dat betekend dat ik mijn LIPO kan uitproberen. Het is 'maar' 2s, maar ik ben toch benieuwd!

Er zullen nog zeker foto's komen!

Grts

Nieuwe zender...

Futaba 2PL 2,4GHz
Link: Futaba 2PL 2.4GHz Radio System

Foto's:

full

full

full

- Heeft iemand een idee hoe ik de banden het beste lijm?
De wielen zijn ook erg in onbalans. Als ik gas geef terwijl ik hem van de grond hoed trilt hij erg. Valt daar iets aan te doen?

Grts

Hallo Edo,

Ziet er goed uit jouw Shark. Ik heb ook de onbalans in een wiel (spikes) wil gaan proberen om met een stukje tape (gaffertape, dat dikke zwarte of grijze tape) in de velg te plakken dit op te lossen. Laat het nog wel weten of dat gelukt is.

je kan ook balanceer klei kopen

Ken ik niet, maar kan me er wel iets bij voorstellen...
Enig probleem is dat zo'n 1/18 wiel erg klein is. Het zit ook al vol met de inserts :rolleyes:.
Tape kan ik wel proberen. :-D

Maar ik zit ook nog met het lijm probleem. Wie weet welke lijm handig is en die ik later los kan maken? [help]

@PTWollie: Bedankt :thumbsup:

Grts

lijmen ben ik zelf ook niet zo'n ster in;) die balanceer klei doe je niet in je band maar aan de binnenkant van de velg

Back