Vraag voor de mcpx experts

Hallo modelforum lezers,

Mijn mcpx heeft een groot probleem. Mijn swashplate trekt scheef als ik gas geef. Ik vlieg met de DX6i. (Nou ja ik vlieg momenteel dus niet met de DX6i haha)
Als ik de zender op throtel hold zet gaat de swash netjes recht.
Wat ik al heb gebrobeerd is het volgende.

1 Opnieuw binden. (Verschillende manieren van binden)
2 Servo's schoon gemaakt en uitgewisseld met elkaar.
3 Nieuwe 3 in 1 printplaat geprobeerd

Allemaal geen resultaat.
Ook het volgende als ik de servo stekkers verwissel gaat de andere servo schreef.
Mocht je het niet begrijpen ik heb ook een filmpje op youtube onder donderss2.
MCPX swashplate probleem.mp4
Het is deze link als het zo werkt.
[URL="
swashplate probleem.mp4 - YouTube[/URL]

Misschien hebben jullie een oplossing.
P.S. De brushless ombouw was los gekoppeld.

Groeten Donderss2, (Ramon)

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien je swash netjes level is bij throttle hold, lijkt het mij niks mechanisch. Ik denk dat het in de afstellingen in je zender zit.

Ik heb m'n zender niet in de buurt, maar uit m'n hoofd kan je het met Travel Adjustment goed krijgen. Let er dan wel op dat je zender dan niet op throttle hold moet staan, anders stel je alleen daarvan de endpoints af.

Heb je je throttel curve en pitch curve wel goed ingesteld ?

Throttle curve kan voor dit probleem sowieso niet uitmaken. Pitch curve ook niet. Het probleem is dat niet alle drie de servo's even snel omhoog en omlaag gaan.

Als het de pitch curve was, gingen bijv. alle drie de servo's niet omhoog of omlaag.

klopt, de mijne staat ook op 90 met de DX6. 120° nooit geprobeerd maar denk wel dat 't dat zal zijn...

Hallo bedankt voor jullie reacties.:thumbsup:

Bij mij staat hij ook op 90°. Ik heb 120° ook geprobeerd. Werkt ook niet echt goed.
Heb ook alle instellingen geprobeerd. In eerste instantie gaat de servo wel naar boven maar wordt kort daarna weer naar beneden getrokken.

Hopelijk hebben jullie nog andere sugesties?

Ik heb nu de fabrieks instellingen in mijn dx6i staan en nu gaat mijn achterste servo weer naar beneden.
Daar uit maak ik op dat er toch iets is in de instellingen.
Maar nu hij in de originele instellingen staat is hij nog niet goed.

Ik heb het gevonden. Bedankt voor al jullie reacties.
Wat was het nu zullen jullie je afvragen.
Het volgende de sub trim stond helemaal raar ingesteld. Ik weet niet hoe dit heeft kunnen gebeuren maar goed ben er nu eindelijk achter.
Ik voel me nu wel een beetje geschaamd maar ik denk dat ik zonder jullie hulp er toch niet achter was gekomen.:sleeping::hammer:
Nu is het weer tijd voor fun fun fun!!!!!!

Fijn dat je het uiteindelijk toch hebt opgelost.
En nu zoveel mogelijk vlieguren maken met die machine.
Dan kun je van de zomer lekker helemaal los gaan met je mcp-X op het grasveld.
Als je daar eenmaal van hebt geproeft dan zul je merken wat helivliegen in pure vorm is.
Vr Gr E

Bedankt Dylan,

Helaas ben ik er nu achter dat mijn brushless motor het niet meer doet. :(
Heb ik nog een motortje liggen maar daar is de as van krom (ja ik ben een beetje lomp soms) Heb ik eigenlijk nog een vraagje kun je de shafts uitwisselen van de
hp05 brushless motortjes?

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag.
Hopenlijk weet iemand anders daar het antwoord op.
Maar jij hebt je mcp-X dus Brushless?
En dan met een Brushed staart motortje?
Dat is een beste ombouw toch voor deze Micro heli?

Heb er voorheen nog lichtelijk over getwijfeld om de mijne ook om te bouwen naar Brushless.
Maar de kosten vond ik niet opwegen tegenover hoe goed een stock mcp-X nog vliegt.
Mag ik vragen: hoe krijg je nou in hemelsnaam bij een Micro heli de motor-as krom??
Vr Gr E

Dat mag je vragen!
Ik was erg dom en ongeduldig. Een verkeerde combo met micro heli's
Het lukte me niet om de pinion op de as te krijgen dus heb ik met mn domme kop een hamer gepakt.
Nou de rest kun je wel raden denk ik.
Eigen dikke schuld. Maar goed einde van t verhaal zit ik met 2 kapotte motortjes..

Aha.............duidelijk verhaal en iets wat jij wellicht nooit meer zal doen lijkt mij.
Eerlijk gezegt denk ik dat het toch een kwestie is van een andere compleet motortje bestellen.
Je kunt de reacties hier nog even afwachten, maar geef je weinig hoop.
Sukses met herstel van je heli.
Vr Gr E

Back