Vraagje betreffende twee soorten verf

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Davy_D, 26 sep 2017.

  1. Davy_D

    Davy_D

    Lid geworden:
    18 feb 2017
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Sint-Truiden
    Het is misschien een domme vraag maar ik vind nergens op het internet het antwoord dus hier ze:

    Ik heb een laklaag met Vallejo Model Air gezet en nu merkte ik dat ik de juist cammokleur niet meer liggen heb van Vallejo. Nu is mijn vraag als het gaat om met de verf van Tamiya hier een laag op te zetten?
    Beide zijn verdunbaar met water (Tamiya X-20A) dus dacht ik dat dit misschien wel eens zou gaan zonder er weer een vernislaag tss te moeten zetten.

    Graag hoor ik van jullie
     
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Zonder exact die merken te kennen: beide op waterbasis betekent dat je ze kunt combineren zonder meer.
    En zelfs al doe je een vernis tussenlaag, dan moet je ook opletten wwelke vernis het is om niet te reageren met de laag erna toch? Waterbasis op synthetisch maakt rimpels.
     
  3. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    in theorie zou het moeten werken zoals ShadesInBlack hier boven zegt, je kan altijd even een testje doen met een andere kleur Vallejo Model air en doorover heen de Tamiya
    advies is als je een airbrush gebruikt dan altijd in dunne laagjes opbrengen (minste kans op eventueel opbranden van de onderlaag)
     

Deel Deze Pagina