Vraagje over afdekken bij vleugel-servo's voor rolroeren

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door TuMoRiNmYhUmOr, 11 jun 2003.

  1. Hoi,

    Ik heb een vraagje. M'n Ibis is een beetje onconventioneel geland 8O waardoor ik het een en ander moest verknutselen. (oplappen zeg maar..). Nu dacht ik, laat ik dan ook maar direct servo's in de vleugels maken voor de rolroeren. (werd eerst door 1 servo aangestuurd wat niet echt een stevige constructie was... Of niet Rob?) Da's allemaal klaar nu alleen heb ik een vraagje. Ik heb ze zo gemonteerd (zie foto) zodat alleen het heveltje voor een deel uit de vleugel komt (aan de onderkant). Is het nog nodig om hier een soort behuizinkje omheen te maken in verband met wind die door het sleufje zou kunnen, of is dit niet nodig?

    Ik heb (staat nog niet op deze foto) wel een balsa afdekking tussen de ribben gemaakt over de servo heen (aan de onderkant) waar een sleuf inzit van 2-3mm breed en ong. 1cm lang (voor de hevel).

    De foto:

    [​IMG]
     
  2. Bob

    Bob Guest

    Hoi,

    zover ik weet geeft een afdekkapje over de servohevel en eventueel de rest tot aan de rolroerhevel twee voordelen:
    1. Een kleinere luchtweerstand dan zonder (alhoewel dat verschil misschien wel erg klein is)
    2. Een bescherming van je hevel bij een volgende (ga je nooit van uit natuurlijk) onconventionele landing ;)

    Groet Bob
     

Deel Deze Pagina