vragen over bediening/gebruik Schulze 330d

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door corvl, 25 mrt 2004.

  1. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Hallo,

    Ik heb sinds kort een Schulze 330d lader en ben er zeer tevreden over. Alleen de grbuiksaanwijzing is niet echt geweldig, en er staan wat cruciale fouten in.

    Maar allee..

    Het volgende probleem: Mijn zender en ontvanger accu zijn NIcd's
    ontvanger heeft 3 cellen en zender 8 cellen, bij het ontladen en opladen detecteer de Schulze soms maar 3 (voor ontvanger) en 7 (voor zender) cellen i.p.v. 4 en 8. In de grbuiksaanwijzing staat dat dit bij NIcd niet belangrijk is.
    Het schijnt dat je dit tijdens het ontladen kan aanpassen.

    Waaraan ligt dit? kan ik hieruit concluderen dat m'n accu's niet meer in beste staat zijn ? (er gaat wel de "juiste" hoeveelheid mA's in en uit).


    Bedankt,
    Cor
     
  2. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb ook zo'n lader maar als hij op Nicd of Nimh staat dan zoekt hij zelf uit hoeveel cellen eraan hangen, maar ik heb in het display nog nooit het aantal cellen gezien wat hij detecteert. :?:
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    @Ben: Moet je even kort op een van de 2 knoppen drukken tijdens het laden.

    Dat is normaal Cor. Heb ik ook wel eens (met nieuwe accu's) Het staat ook geloof ik in de handleiding.
     
  4. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Het staat inderdaad in de handleiding, en er staat ook in dat het niet erg belangrijk is..... maar toch wil ik graag weten waarom hij soms het juiste aantal cellen detecteerd en soms een cel minder

    Cor
     
  5. Marc Bolier

    Marc Bolier Guest

    Het hangt ervan af hoe vol/leeg je accu op het moment van laden is omdat het voltage per cel van ongeveer 0.7 tot 1.2 volt varieert. Alleen als de accu vol is kun je het aantal cellen dus bepalen. Tijdens het laden pas de 330d het aantal cellen aan. Dat zie je als je op beide knoppen tegelijk drukt.

    Marc
     
  6. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    ok.. thanx,
    Cor
     

Deel Deze Pagina