Vragen topic

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Mautjha, 15 apr 2018.

  1. Mautjha

    Mautjha

    Lid geworden:
    13 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Breda
    Beste iedereen.

    Ik ben een aantal weken begonnen met modelbouw omdat ik het eindeloos scrollen op men telefoon wel een beetje beu werd...

    Ik ben dus vers ingestapt in de wereld van de modelbouw. Om te beginnen heb ik maar de plastic varianten gepakt omdat het hij mij een probeersel was en deze aanzienkijk goedkoper zijn.

    Nu mijn vraag: ik ben opzoek naar een penceel voor fijne lijntjes, iemand een suggestie? En heeft er verderciemand nog gouden tips voor een beginner?

    Alvast bedankt voor de hulp,

    Maurice
     
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    Geduld is een goeie zaak. En dingen eerst verven voordat je ze aan je model lijmt (maar dan wel de verf eerst laten drogen).
    In de Torenstraat in Breda zit een Games Workshop - deze verkopen o.a. Warhammer poppetjes die nog geverfd moeten worden, dus de benodigde (éénharige) kwastjes daarvoor zullen ze zeker wel hebben.
    En op deze website eens neuzen kan ook geen kwaad.
    http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=316_327&products_id=5500

    Overigens - wanneer het modelbouwen bevalt kun je zeker met plastic de nodige ervaring opdoen, maar dan zou ik ook beslist eens een houten model gaan proberen daarna. Daar beleef je nog veel meer plezier aan.
     
  3. Mautjha

    Mautjha

    Lid geworden:
    13 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Breda
    Beste hans.

    Bedankt voor je reactie, hier kan ik zeker wat mee.
    Ik zal eens in de torensyraat gaan kijen, ik woon immers zelf in het mooie breda:D.
    Het was idd de bedoeling of even 2 wat grotere modellen te oefenen voor ik echt oo hout ga beginnen. Misschien dst ik als ik het wat beter kan ook een verslagje kan bijhouden hier.
    Ik xag dat die midellen wel stevig aan de prijs zijn, en na een speurtocht over het web zag ik modellen van d'agostini, die in maandelijkse termijnen te kopen zijn, is dit iets?

    Bedankt,

    Maurice
     
  4. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
    De modellen van D'Agostini zijn mooi en met duidelijke handleiding. Je betaald er alleen wel de hoofdprijs voor, en het duurt oneindig lang. Een model als de Sovereign of the Seas (zie het subforum hier voor bouwverslagen) kost alles bij elkaar zo'n 1200 euro. Dan kun je beter beginnen met een modelletje van 80 euro of zo - daar zijn er zat van. Lukt het dan niet meteen zo goed dan heb je geen fortuin verspild. Houtbouw is namelijk wel een slag moeilijker dan plasticbouw.
     
  5. Mautjha

    Mautjha

    Lid geworden:
    13 apr 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Breda
    Bedankt hans, hier heb ik zeker iets aan!
     

Deel Deze Pagina