Vragen voor een bouwproject van tekening naar Depron

Discussie in 'Tekeningen' gestart door Crazylegscrane, 11 aug 2016.

  1. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Goedendag,

    Misschien hoort dit topic meer in een ander subforum thuis, maar omdat het tekening / CNC gerelateerd is dacht ik dat dit de beste 'hoek'zou zijn....

    Mijn vader en ik hebben enige tijd geleden op internet een tekening gevonden van een vliegend RC model, welke uit 7 platen 6 mm depron is opgebouwd.
    Het leek ons leuk om samen ieder zo'n model te bouwen en te vliegen.

    De tekening is in PDF formaat.
    Het model is niet van de zgn recht toe recht aan opbouw, maar heeft nogal wat hoekjes,randjes of golfende lijnen in het ontwerp, wat dus lastig met de hand te snijden is.
    We zijn nu aan het kijken of dit model reele zelfbouw mogelijkheden heeft.

    De vragen die nu bij ons opkomen zijn:

    - Is een tekening in PDF formaat tegenwoordig makkelijk om te zetten naar een formaat waar een freesmachine wat mee kan?
    Het zou namelijk mooi zijn als een freesmachine het werk van al die randjes voor ons zou kunnen doen....

    - Zijn er mensen hier op dit (sub) forum die dit hobby of bedrijfsmatig doen en dit tegen vergoeding zouden kunnen/willen doen? Eventueel zorg ik natuurlijk zelf voor het materiaal.
    Het project heeft geen haast, het leuk ons juist een leuk herfst/winter project... Het is nu nog zomer....alhoewel...als je nu naar buiten kijkt.....hahaha

    Ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen, of dat er mensen hier zijn die weten bij wie of welk bedrijf ik daarvoor terecht kan.

    Namens mijn vader en ik alvast bedankt voor het meedenken!!

    Groeten,

    Martin
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Ik heb gisteren bericht ontvangen dat het PDF bestand een zgn bitmap bestand is. Hij kon het bestand helaas niet overzetten naar een werkbaar bestand... (bedankt voor de moeite!!)
    Is er misschien iemand die toch nog mogelijkheden ziet of ben ik veroordeeld om dit handmatig uit te zagen/snijden?

    Groet,

    Martin
     
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Hallo Martin.

    Misschien is het handig om de naam v.h. Model even te noemen?

    Allemaal 6 mm depron platen?

    Hoe groot(schaal) is het model?

    Handmatig is ook leuk in de winter hoor!

    Groet:Robin image.jpeg
     
  4. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    Hallo Robin,

    Hmz......Als ik bovenstaande foto zie dan zijn onze argumenten om het niet zelf te doen weg.....

    Na beraad gaan we het inderdaad handmatig snijden en vormgeven.
    Iedereen bedankt voor het meedenken!

    Grtz

    Martin
     
  5. Hill

    Hill

    Lid geworden:
    19 jan 2011
    Berichten:
    55
    Dit moet niet moeilijk zijn denk ik om te vectoriseren zodat het cnc gesneden kan worden.
    Kan je het bestand naar me toe mailen? Dan zal ik er naar kijken
     

Deel Deze Pagina