Vreemd rijgedrag van Tamiya TT-01

Discussie in 'Electro onroad' gestart door RC-hobbyist, 2 apr 2018.

  1. RC-hobbyist

    RC-hobbyist

    Lid geworden:
    20 aug 2017
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Castricum
    Beste forumleden,

    Zoals de titel al zegt heb ik problemen met mijn Tamiya Alfa Romeo.
    De storingen zijn als volgt; bij alleen sturen, als de RC auto en zender aan staan,
    geeft de motor soms een beetje gas. Verder heb ik inmiddels al twee snelheids-regelaars
    op de auto geprobeerd, met als resultaat hetzelfde euvel... Alleen bij één van de andere
    speed-controller geeft die ook tijdens het achteruit rijden wel gas, maar als je dan vooruit
    wil rijden scheidt die er mee uit. Stuur dan bijvoorbeeld een paar keer links en rechts en dan
    pakt die wel weer de gasreactie op. Vreemd hè, vinden jullie niet? Hoop graag op hulp en
    passend advies op mijn onroad modelletje. Alvast bedankt voor de tips en aanwijzingen.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Klinkt als een storing in de zender en ontvanger.
    Zeker als het een 27 of 40mhz zender is met kristallen kan dat voorkomen, soms kan een verse kristalset dat oplossen of misschien heel simpel net effe de trim iets verzetten.
    an de andere kant kost een simpele 2.4ghz GT2 zender al 3 tientjes en een uitgebreidere GT3 voor 6 tientjes.
     
  3. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    dit klinkt als dat de zender op reverse throtle moet worden gezet,
    het is redelijk standaard bij ESC met een achteruit dat de eerste keer achteruit (wat nu bij jou vooruit is) de rem in werking treed, en bij de tweede keer er daadwerkelijk achteruit gereden word
    je kan ook nog even checken of je de draden naar de motor niet per ongelul zijn omgedraait, soms hebben de motor een andere kleur draad als de ESC

    foto's zou ook handig zijn voor een beter beeld van het probleem

    succes
     
  4. RC-hobbyist

    RC-hobbyist

    Lid geworden:
    20 aug 2017
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Castricum
    Alsnog bedankt voor jouw reactie, had de RC hobby de afgelopen tijd op een erg laag pitje...
    Heb inmiddels via het internet toch een 2,4Ghz ontvanger en zendersetje aangeschaft. Deze gemonteerd en
    bijna alles werkt weer naar behoren. Er zit echter een maar aan... want niet echt alles zat mij mee.
    Waarschijnlijk moet ik deze tweedehands aangeschafte Tamiya TT01 gebasseerde RC Onroad modelletje
    toch nog eens goed nachecken van de wintermaanden. De servo voor het sturen zit niet echt stevig en maakt
    rare mechanische geluiden bij de uiterste stuurwaarden naar links- en rechts sturen toe...
    In ieder geval erg bedankt voor het meedenken forumleden
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dan zou ik eerst de end points of dual rate na kijken en goed in stellen.
     

Deel Deze Pagina