Vreemde Zender?

Discussie in 'Beginners' gestart door Ewald, 23 mei 2015.

  1. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Hallo
    Nadat ik besloot om ook aan het vliegen te willen beginnen,had ik na lang zoeken besloten om voor de Bixler 2 te gaan.
    Maar omdat de bixler al heel lang op backorder staat en ik toch wel verontrustende berichten las(ook hier op het MBF) mbt de elektronica van de bixler,ben ik toch maar wer verder gaan kijken.
    En denk ik er nu aan om voor de vader van alle klonen te gaan,De Multiplex Easy Star 2.
    Het enige wat me nu nog een beetje tegenhoudt is de vreemde zender die bij de rtf versie zit.
    Dus ik vroeg mij af of er iemand was die al ervaring met deze zender had?
    Ik ben geen bouwer,heb door mijn werk daar ook heel weinig tijd voor,vandaar dat ik alleen de rtf versie wil.

    Mvg Ewald
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als je geen- of weinig tijd wil/kan besteden aan modelvliegen, dan kan je er beter niet aan beginnen. Schade aan het modelvliegtuig hoort er bij en aan het herstel moet je tijd besteden. Een flinke schade repareren kost vaak meer tijd dan een nieuwe Easy Star bouwen!
     
  3. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Zonder eigenwijs over te komen maar dat begrijp ik wel.
    Alleen als je schade maakt dan moet je wel repareren,dan heb je geen keus.
    Ik heb nu de keus tussen wel of niet bouwen en ik kies voor niet te veel of helemaal niet bouwen.
    En ik denk dat de meeste vliegers met een baan ook alleen of meestal in het weekend vliegen,net zoals ik van plan ben.
    Maar ik vraag me nu dus nog steeds af of er iemand is die enige ervaring met de zender heeft die bij de rtf easystar zit?

    Mvg Ewald
     
  4. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Tja.., als je eenmaal een rtf versie haalt, zit meestal daar alles wel bij, maar verwacht dan ook niet top kwaliteit van de zender en electronica. Als je veilig en zonder problemen wilt vliegen, en je wilt verder in deze hobby, dan is een eigen betrouwbare zender toch een must.

    Zelf heb ik een Futaba T6J zender waarin 15 modellen in kunnen worden geprogrammeerd. Het is een 6 kanaals zender en jij als beginner heb daar al genoeg aan om te proeven aan het vliegen. Maar ook is nog altijd het budget wat je er voor over heb.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    Normaal kun je met een standaard zender precies vliegen.
    Fijnafstelling is vaak lastig. Trims kunnen tricky zijn. Vaak zijn het zenders die wat minder solide en prettig aanvoelen.
    En je kunt er maar 1 toestel mee aansturen. Meer dingen kan hij niet. Ook geen simulator.

    Voor de instap kun je het doen.
    Maar niets meer met die zender doen dat dat ene vliegtuig vliegen.

    Vind je het leuk, ga dan eens voor een nette zender kijken.
    Ook die komen voor rond de 100 eur langs. Wil je beter, ben je meer voor een zender kwijt, kun je zo gek maken als je wilt.
     
  6. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Thnx voor de input.
    Heb inmiddels het web afgestruind naar de multplex zender,en buiten de nogal aparte vorm is de 2.4 ghz techniek ervan wel oke.
    I i g beter als de HK elektronica.
     
  7. wim eon

    wim eon

    Lid geworden:
    27 aug 2009
    Berichten:
    194
    Locatie:
    noord limburg nl
     
  8. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    DIe vreemde zender van Multiplexz is de Smart SX, die is gewoon net zo goed als alle andere zenders. Heeft ook als ik mij niet vergis 5 modelgeheugens, dus dat is ook geen probleem. JE kan er alles tot 5 kanaals mee besturen. En hij is vanaf de pc te programeren mits je de goede kabel en de MUltiplex software download. Ik heb nog zo een kabel over......
     
  9. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Hoi
    Bedankt voor de reactie.
    Ik maak hier uit op dat je hem zelf hebt gebruikt?
    Ik heb inmiddels besloten om idd de mpx eaystar aan te schaffen.
    Mocht ik idd de kabel nodig hebben laat ik je dat wel weten.

    Ewald
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Nee, heb die zender nog niet, maar andere MPX zenders. Wil hem wel gaan halen voor mijn DLG's. Ik gebruik al vanaf 1978 Multiplex zenders.......
     
  11. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Oke,de mpx easystar wordt mijn eerste vliegtuig en mijn eerste poging om te leren vliegen.
    Op de real flight sim heb ik de easystar al redelijk onder controle,alleen jammer dat ik er dan geen rol roeren op heb.

    Ewald
     
  12. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    382
    Locatie:
    Heemskerk
    Wat zijn of is een DLG?
     

Deel Deze Pagina