Vuurpijlen onder vliegtuig

Discussie in 'Model elektronica' gestart door P. van Laere, 29 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P. van Laere

    P. van Laere Guest

    Hoi, ik ben van plan vuurpijlen af te schieten vanaf mijn modelvliegtuig.... Wel waar het kan natuurlijk (Weiland rondom)
    Heeft iemand een idee hoe ik zo'n systeem kan maken? Ik schiet ook wel eens raketten af vanaf de grond, dan is het een kwestie van een dun koperdraadje kort te sluiten wat in de raket zit.
    Ik denk all1 niet dat mijn regelaar/ontvanger dat zo fijn gaat vinden als ik dat in mijn vliegtuig probeer...

    Ik geef het toe... beetje rare vraag, maar wel grappig en weer een keer wat anders als luchtfoto's, luchtvideo's en een sleep meenemen.. 8)

    Suggesties altijd welkom

    Groeten,

    Piet
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    misschien doormiddel van een relais.....
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ja, een relais die 2 of 3 cellen (1700 MaH Penlite ofzo) op een dun draadje aansluit die je om de lont van vuurwerk heen draait. Dikke draden er naar toe en klaar :) Relais aansturen door een schakeling die hier wel ergens op het forum staat.
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik heb al wel eens ooit filmpjes gezien waar zon ding net onsteekt terweil ie net naar zich toe draait.

    kijk uit, zon ding in je oog en je bent uitgevlogen
     
  5. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Amsterdam
    Neem een gloeiplug en een servo/schakelaar en steek het lontje in de gloeiplug... misschien dat het werkt....
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ondanks dat ik een botenfreak ben, wil ik hier toch even wat van gaan vinden.
    Ten eerste: het afschieten van vuurwerk is slechts toegestaan in de bekende periode tijdens oud en nieuw
    Ten tweede: zorg dat, als je zo'n systeem inbouwt (dat is nl niét verboden!!) het ABSOLUUT failsafe is!
    Worst-case scenario:
    Stel, je zou willen afvuren en één van je 'raketten' blijft hangen: gegarandeerd wordt hij afgevuurd als je vlietuig richting publiek vliegt.
    Gevolgen: minimaal grote schrik, wellicht schade en denk maar helemaal niet aan gewonden :!: Bovendien is alle goodwill die je vliegvereniging in de loop der jaren heeft opgebouwd in één klap weg...

    Ik ben geen zwartkijker, maar wel realist...
     
  7. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik moet roel gelijk geven. Nog zo'n doom senario een weigeraar je kent ze wel ze gaan niet omhoog en ontploffen op de grond. Zo eentje onder de vleugel boem vleugel er af. Resultaat een onbestuurbaar vliegen/vallend vliegtuig. Nee ik zou het niet doen. Als je iets leuk wilt doen ga dan vliegen met meel bommen is een beproeft concept en geeft heel veel lol

    gr Remco
     
  8. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Omwille van de veiligheid van nederland en belgie (en andere landen) sluit ik deze draad...

    Veiligheid voor alles!! geef modelbouwen geen slechte naam.

    Robert
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina