VV DLG

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door kevin f1m, 16 dec 2006.

  1. barthezzo

    barthezzo Guest

    haha wat ziet hij er grappig uit, echt leuk!:D
     
  2. kevin f1m

    kevin f1m

    Lid geworden:
    15 mrt 2004
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Delft
    Je moet gewoon de hele romp van een koolstof pook maken. En dan voor de timer en lood een stuk balsa er voor overheen. Dit balsa zou je evt. kunnen lamineren maar is nergens voor nodig. Triplex rompje is ook een optie.
     
  3. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Natuurlijk kon ik niet achter blijven, toen Kevin begon met de bouw van een vrije vlucht DLG.
    Zie hier het resultaat:

    VV DLG fotootjes

    Gisteren de eerste lanceerpogingen gedaan, maar het bleek al snel, dat ik niet stevig genoeg had gebouwd. 1 laag 25 grams glas op de wortel knik is niet voldoende voor de DLG :? Resultaat: vleugel finaal doormidden. Gelukkig wel mooi gebroken op de lijmnaad.
    Vanmiddag dus even gefixed en ook nog even het stabilo vergroot. Dit was een tip van Roel. Hij had een zelfde DLG gebouwd (wel wat steviger op de knikken) en ondervond dat de stabiliteitsmarge wel wat te wensen over liet.
    Vanmiddag bij windstil weer dus mijn kistje gaan invliegen. Dit ging perfect! Kistje rolt mooi in z'n bocht en de lanceringen zijn zonder moeite al echt hoog (20+ meter). "Drop het lood"DT systeem werkt, maar niet optimaal. Kist gaat heel erg pompen, maar komt niet zo hard naar beneden als ik wil. In een goeie bel is ie dus denk ik weg. Vlieggedrag is lekker stabiel. Veel rustiger dan bij een kleine chuck.

    Helaas had ik niet alleen de wortelknik moeten verstevigen, maar alle knikken van de werpkant van de vleugel.... Naar een paar harde lanceringen ging een van de glasmatjes op de tipknik er aan en hing het oor er weer als een dood vogeltje bij.
    Dit is makkelijk te repareren, dus dat ga ik maar snel doen! :)

    Leuk speelgoed, zo'n vrije vlucht DLG!!!

    Greetz,
    Jurgen
     

Deel Deze Pagina