waar koop je goedkoop nitromethaan

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door racing, 21 apr 2017.

1. racing

racing

Lid geworden:
    28 okt 2016
    beste leden waar koop ik goedkoop nitromethaan
    16%

2. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Nitromethaan is 1 van de bestandsdelelen van een modelbouw brandstof, gezien je over 16% praat denk ik dat je dus een brandstof zoekt. Goedkoop is leuk maar kan soms ook erg schadelijk zijn voor je motor.

Merlin Expert en Modeltechnics Dynaglo zijn naar mijn idee betaalbare brandstoffen met een goede kwaliteit.

Schots en Scheef vindt dit leuk.
  3. tom1972

tom1972

Lid geworden:
    6 jun 2017
    nitro blijft duur hoor en is dus niet goedkoop te krijgen. daarbij wil je ook kwalteit in je motor en geen rommel . word steeds lastiger om dat los te krijgen. ik koop geen merlin of id. maak het zelf uit alle losse componeneten en kan je dat van harte aanraden om ook te doen. je hebt nodig. synt. olie , resinus olie , methanol en ook nitro. in kampen kun je nitro krijgen maar dat doet de winkelier dan naar jou believen erbij. je moet dus de olieeen er in doen in de jerrycan oid en dan erheen. opsturen doet hij niet. das overal nu zo. wij hebben het van iemand die raced met grote motoren in trekkers. daar hebben wij nog de losse nitro van en erg geboft dus. grt tom.

4. XJR1300!

XJR1300!

Lid geworden:
    16 dec 2013
    Beste Racing.

16% is niet bedoeld voor een hobby auto.

Ik denk dat je die hebt.

In bijna alle hobby auto's gaat 20-25%.

Kijk maar in je beschrijving.

Met de juiste brandstof heb je veel meer plezier van je auto.

Henk.

5. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    16% is wel degelijk bedoeld voor de kleinere motoren, vaak kunnen ze wel een ruime spec aan zoals de Traxxas motoren waar 16 tot 30% wordt aanbevolen.

6. savage .26 picco

savage .26 picco Forum veteraan

Lid geworden:
    12 okt 2004
    16% is zo'n beetje DE standaard voor alle .12 (2.1cc) t/m .18 (3cc) motortjes gebruikt in auto's....

20 is voor de 3cc en grotere motoren die niet perse topprestaties hoeven te leveren en 25% weer gangbaar voor alles boven de 3.5cc

De enige die enigzins afwijkt van dit gegeven is inderdaad Traxxas en dan met name de 3.3cc motor. Die loopt ook lekker op 25% , al moet je dan wel uit gaan kijken met de drijfstang.....

Deel Deze Pagina