Waar lindehout kopen?

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Pat71, 25 nov 2017.

  1. Pat71

    Pat71

    Lid geworden:
    11 jul 2017
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Alphen
    goedemiddag, ik ben Patrick en ik bouw de victory. Het is mijn eerste houtmodel en ik geniet enorm van het bouwen. Heb wel een behoorlijk aantal latten van ayous verbruikt door sommige onderdelen wel 12x over te doen. Is een mooie leercurve maar ben beetje te precies denk ik voor eerste boot. Ik ben op zoek naar een adres waar k plankjes lindehout of ayous kan bestellen om zelf mijn latjes te maken en eiken of walnoot hout. Maak nu latjes van hardhouten plinten en dat gaat goed maar het vinden van een zachte houtsoort in plankjes is me nog niet gelukt. Heb ook bouwtekening van de Friesland liggen waar ik ook eigen latjes voor wil maken. Wie weet een goed adres om te bestellen ? Kan door verschillende ziektes niet ver van huis en het bouwen geeft veel ontspanning en afleiding. Hoor het graag. Gr
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
  3. Pat71

    Pat71

    Lid geworden:
    11 jul 2017
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Alphen
    Zijner nog andere zachte houtsoorten die je per plaat kan kopen? Dan kan ik met zaag zelf latten maken.
     
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
  5. zinnia

    zinnia

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Antwerpen
    Een veel gebruikte houtsoort om latjes te zagen en/of schaven is abachi. Te koop in planken bij de houthandel, de dikte van de plank is dus de breedte van de latjes die nodig zijn.
     
  6. Pat71

    Pat71

    Lid geworden:
    11 jul 2017
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Alphen
    Dank je ga ik eens opzoeken.
     

Deel Deze Pagina