Waar mag je vliegen?

Discussie in 'Beginners' gestart door Pat71, 6 dec 2017.

1. Pat71

Pat71

Lid geworden:
    11 jul 2017
    Hoi. Ik ben Patrick en zit hier eigenlijk op het houten scheepsbouw forum. Ik heb ook al een half jaar een super Cub staan op zolder die ik nog nooit gebruikt heb. Mag je er mee vliegen op een groot veld in een park of alleen op terein van verenigingen? .gr

2. Erik van Nes

Erik van Nes

Lid geworden:
    5 jun 2004
    Hi Patrick,

Welkom op het modelbouwforum. Bij jou in de regio zijn verschillende modelvliegclubs actief: GMVC met een veld in Boskoop en de MVC woerden met een veld in Woerden. Er zijn verschillende overzichten met nog veel meer clubs en verenigingen. Altijd gezellig om daar eens langs te gaan en vaak beter voor je model. Met wat hulp van een ervaren vlieger gaat een model vaak veel langer mee. Welke Super Cub heb je (merk en spanwijdte) en brandstof of electro?

Zelf vlieg ik bij de MVC Woerden. Kom gerust eens langs.

Erik

3. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    In een park kunnen mensen/kinderen/honden opeens in de baan van je startende/landende vliegtuig opdoemen Patrick. Knal.
    Honden kunnen opeens in je kuiten, of nog erger, in je toestel bijten.
    Nooit boven bebouwing/mensen/wegen/verkeer vliegen.

En als je geen vliegervaring hebt, raad ik je aan ervaren hulp te zoeken. Scheelt tijd/geld/frustratie/crashes/onveiligheid.

Vijf elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B.

Laatst bewerkt: 6 dec 2017

Deel Deze Pagina