waar moet ik zijn voor schulze V8 software?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door niels polfliet, 14 sep 2003.

  1. hey jongens,

    ik hoor hier en daar dat bijna iedereen z'n V8 software voor z'n favoriete schulze lader al heeft...ik niet :x Ik heb bij een winkel in belgië die rechtstreeks schulze importeerd gevraagd deze voor mij te bestellen (isl330D), maar het duurt nu wel heel lang :evil:

    Waar hebben jullie je eprom besteld? hoelang duurde het? (niet rechtstreeks bij shulze, die vragen meer verzending dan de eeprom kost 8O )

    Niels
     
  2. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
    Hey Niels,

    Ik zit met exact dezelfde vraag.
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    je vakhandelaar kan je er zo aan helpen.
    ik geloof dat verspaget in eindhoven de updates ook verkoopt en opstuurt, mail hem eens voor de kosten.

    adres op www.verspaget.nl
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    V7 lader moet eerst hardware matig geupgrade worden naar v8 door schulze zelf.

    Voor de al v8.. bezitters is er nu een upgrade naar v8.05 te krijgen met verbeteringen voor oa lipo laden.

    Zie site schulze.
     
  5. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Almere
    Nee,
    Vanaf versie 7.nogwat klopt de hardware. Van laders daarvoor is wel een hardware update nodig.

    Overigens:
    - Schulze 330 lader bestaat nog niet zo lang. Alle schulze 330 laders (dus niet de graupners) zijn geleverd met V7.

    - De hardware wijzinging (voor andere laders) heeft alleen betrekking op de uitgang 2 om die voor meer cellen geschikt te maken (3 cellen LiPo, 4 cellen lood, 6 cellen NiCad/NiMh).
    Als je zonder deze wijziging kan is het waarschijnlijk ook mogelijk om alleen een nieuwe V8 eprom te plaatsen. In dat geval uitgang 2 alleen betrouwbaar genoeg voor NiCad en NiMh.
     
  6. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    Software update's kun je rechtstreeks bij Schulze bestellen (zie de website)

    Als je lader een software versie 7.02 of lager heeft moet je hem naar schulze opsturen. ( Heb ik ook gedaan, duurt ongeveer twee weken)

    Hier staat een uitleg over e.e.a.: http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/err_d.htm

    Good luck,

    Janwillem
     
  7. Bedankt voor de reacties jongens. Ik heb Verspaget een mailtje gestuurd,ik ben benieuwd. Overigens heeft m'n lader de laatst uitgebrachte V7.(13?) software. Dus opsturen naar shulze is niet nodig.

    @janwillem weet ik, het kan, maar 30€ voor de eeprom en +-23€ verzendkosten vind ik niet in verhouding :roll:

    Niels
     
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Neem es (e-mail) contact op met schulze, volgens mij is als je vooruit betaalt en vraagt om normale porto kosten (veel) goedkoper.
     
  9. Heb ik al geprobeerd, enkel met rembours zeggen ze :roll: Deden ze het bij jou wel misschien? Dan moet ik eens een hartig woordje met ze praten :sniper: :wink:

    Niels
     
  10. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    ik heb er nu al een paar geleverd, en het duurt inderdaad een eeuwigheid, dus houdt nog ff moed........Peet.......8)
     
  11. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik had versie 7.02 en heb hem door Hobby-in laten opsturen en er zit nu versie 8.06 in, het kost me wel €62,50 en dat is voor een groot gedeelte porto heen en terug, het grote voordeel van versie 8.05 en hoger is dat als je er een lipo-pakket aanhangt met 4 cellen kontroleerd hij of er ook wel 4 aanhangen zo niet dan geeft hij een foutmelding maar hij laad wel door en moet je hem er zelf afhalen. :p
     
  12. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Bij hobby-in ligt de eprom voor €30,-
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dus heb je hem voor 30 euro en 80 eurocent (portokosten) van hobbyin bij je thuis, hoe kom jij aan 62 euro dan ben ?
     
  14. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik had versie 7.02 dus moest hij opgestuurd worden dus hoofdzakelijk porto.
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Effe om denken dat per type lader er een eprom is,
    een eprom van een 6 amp lader kan dus niet in de 5 of 8 amp schulze lader.
    Hebben ze handig opgelost hee? :roll:
    ipv dat je met een simple jumperblock het type en de taal had kunnen instellen...

    Gerard, aan particulieren doet schulze moeilijk, alleen rembours, en dat is over de landsgrenzen heen duhuur! (leve de europeze eenwording!)
     
  16. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    Vorige week woensdag (17-09-03) versie 8.06 besteld.
    Gisteren(22-09-03) lag ie al bij de post :yes: . Gewoon in een airmail-envelop.
    Geen rembours, gewoon met de melding of ik het bedrag wilde overmaken naar hun bankrekening. (slechts € 2,75 verzendkosten)

    Perfect geregeld :D :D Pluspuntje voor de firma Schulze.


    Janwillem
     
  17. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    schrik niet wat aan de bank moet betalen voor buitenlands betalingsverkeer :x Lang leve de euro
     
  18. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Dan doe je het toch echt verkeerd, betalingen binnen de Euro-landen is GRATIZZZ sinds 1 juli 2003 (tot € 10.000,--), wel moet je je aan de spelregels houden IBAN-Code/rekening nummer van begunstigede vermelden.....speciaal formulier...zie website van je Bank...of bel ze even
     
  19. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Dan moet jij toch je huidige e-prommetje weer terugsturen toch?
     
  20. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dan nog, heeft ie het voor 2.75 en de protokosten voor zijn prommetje naar shultze.

    habbekratsje. :wink:
     

Deel Deze Pagina