Waar onderdelen bestellen?

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Pier, 27 sep 2018.

  1. Pier

    Pier

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rotterdam
    Beste mensen,

    Voor mijn nieuwe DLG wil ik wat onderdelen bestellen, zoals twee servo's en een ontvanger van frsky. Als ik geen zin heb ok weken te wachten op de chinese post, kan iemand een Nederlandse webwinkel aanraden die dit soort spullen verkoopt?

    Groeten,
    Pier
     
  2. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    European warehouse?
     
  3. Pier

    Pier

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rotterdam
    Zou je iets specifieker kunnen zijn? Een www adres als het kan?
     
  4. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Gewoon Hobbyking, linksboven warehouse selecteren. Verzending uit Nederland alsof het uit China komt. Warehouse zit ergens in Nederland als ik me niet vergis.
     
  5. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Superfly
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  7. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Engel modellbau in duitsland is dealer van FrSky.

    Heb daar pasgeleden mijn X10s besteld en is gisteren op de post gegaan. Duurde iets langer omdat FrSky nu een actie heeft waarbij je een long range module met ontvanger gratis bijgeleverd krijgt en die was nog niet binnengekomen, maar daar hebben ze mij netjes over geïnformeerd. Normaal wordt het nog dezelfde dag opgestuurd.
     
  8. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
  9. Pier

    Pier

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rotterdam
    Bedankt voor de tips allemaal!

    Het was een behoorlijke klus om servo's en batterijen te zoeken. Als ik iets geschikt vond, was het weer nergens in NL te verkrijgen (dymond d47 bijv, nergens een webwinkel kunnen vinden in NL BE of DE waar ze die op voorraad hebben). Dat heeft vrij veel tijd gekost. Maar het is uiteindelijk gelukt denk ik.
    Bij hobbyking besteld (eu warenhuis dus als het goed is snel binnen)
    2 KS-Servo PDI-HV0903MG Slim Wing HV/BB/DS/MG Servo 2.6kg / 0.07sec / 9g
    4 Turnigy 900mah round lipo
    Linkage stoppers (makkelijk stellen van gitaarsnaren straks)
    Bij motionrc.eu besteld:
    FrSky G-RX8 ontvanger (met alti- en variometer ingebouwd).
    Wat verlengkabeltjes.
    Die motionrc heeft een warenhuis in Breukelen, als het goed is kan ik het daar binnenkort ophalen.

    Ik ga 2s batterijen maken van de Turnigy lipo's. Dan heb ik geen BEC nodig, de servo's zijn high voltage. Als je geen BEC hebt dan is het voltage in de ontvanger hetzelfde als het voltage van de batterij, en dan zou ik op de zender af moeten kunnen lezen hoe vol de batterij nog is. Ik durfde het niet aan om met 1s te vliegen met gewone servo's en ik kon geen servo's vinden die ook op 3,7 volt konden.
    Ik ga nog een veersysteem maken die de servoarmen van het richtingsroer/hoogteroer tegen de kracht van de veren in de roeren trekt. Dan hoeven de servo's wat minder hard te werken, branden ze hopelijk minder snel door en gaat de batterij langer mee.

    Het is allemaal theorie nog natuurlijk, als het in elkaar geknutseld is zal ik wel verslag doen :) Dank allemaal voor de hulp!
     
  10. Reennie

    Reennie

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Varsseveld, Gelderland
    Wat wordt het voor DLG als ik vragen mag??
     
  11. Pier

    Pier

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rotterdam
  12. Reennie

    Reennie

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Varsseveld, Gelderland
    Ah! Had de post over de Twister 2 al wel voorbij zien komen, niet in de gaten dat jij dat was. :frustie:Heb mijn LongShot 4 ook BECloos uitgevoerd. Bevalt prima. Ben benieuwd hoe die van jou gaat bevallen. Succes!!
     
  13. macedh

    macedh

    Lid geworden:
    22 sep 2013
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Rijswijk
    Dat wordt best een dik pak dan en zwaar. Weet je zeker dat het niet gaat met 1S? Ik vlieg al jaren zo.
     
  14. Reennie

    Reennie

    Lid geworden:
    11 dec 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Varsseveld, Gelderland
    Ik vlieg ook op 2S. Bij de Binary met 300mAh en bij de LongShot met 600mAh. Bij de LongShot vanwege noodzakelijk gewicht (en 2x 300mAh 2S accu's kwamen qua formaat mooi uit, samen net de Lemon ontvanger in de neus :) ). Werkt allemaal super met D56MG servootjes.
     

Deel Deze Pagina