Waar onderdelen quadcopter bestellen?

Discussie in 'Multicopters' gestart door fraser, 29 mrt 2017.

  1. fraser

    fraser

    Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Vianen
    Hallo, ik ben me aan het orienteren op onderdelen waarmee ik een quadcopter kan gaan bouwen.
    Ik heb het idee om een F450 frame te bestellen bij Aliexpress, maar ik zie hele grote prijsverschillen.
    Nou heb ik het idee om dan degene van 43 euro maar te nemen, maar ik weet niet of deze echt beter is dan de exemplaren die minder dan de helft kosten.
    Verder wil ik ook de Naza V2 via Aliexpress aanschaffen. Ook hier zitten hele grote prijsverschillen tussen.
    Ik geloof dat ik de v2 nodig heb als ik ook een gimbal wil aansturen?
    Verder wil ik 2212 920kv E300 motoren bestellen met esc Emax 30A Simonk.
    Kunnen jullie me vertellen of ik hiermee een beetje richting de juiste configuratie ga?
    Misschien kan het ook met de Naza lite welke een upgrade krijgt?

    Alle tips zijn meer dan welkom.
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  3. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
  4. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    een naza lite kan ook gewoon een gimbal aansturen, dus daarvoor hoef je niet te upgraden naar Naza V2. maar als je toch de lite hebt/koopt vanuit china, flash hem dan gewoon naar V2. de firmware is beter dan van de lite en je kan ik de toekomst ook nieuwere DJI uitbreidingen zoals ibus enzo gebruiken.
    ook heeft bijna iedereen een brushless gimbal tegenwoordig, en zijn deze kant en klaar voor een gopro of gopro clone te vinden voor minder dan €50,-. deze gimbals kunnen volledig "stand alone" werken en hoeven dus niet per se op een fc aangesloten te worden. het kan wel voor meer precisie of om een ppm/sbus ontvanger signaal door te sturen om de pitch van de gimbal aan te sturen.

    de F frames hebben grote prijs verschillen door de gebruikte materialen voor de armen. de goedkope zijn vaak van pvc terwijl de duurdere vezel versterkte nylon armen zijn. de laatste kunnen beter tegen een crash, flexen minder en geven minder trillingen door. maar je weet pas welk soort armen je hebt als je ze daadwerkelijk in je handen hebt...

    de F frames gaan al heel wat jaartjes mee en heeft DJI samen met de naza zijn bekendheid gegeven, en frames zijn makkelijk na te maken dus er zijn tientallen clones op de markt. een origineel F450 frame kost evenveel als 3 middenklasse clones.....

    op aliexpress en bangood zijn ook zat andere 400+ klasse frames te vinden voor iets meer die in mijn optiek veel beter zijn. (minder crash gevoelig, stevigere armen betere bescherming van FC, meer monage opties voor extra zaken zoals fpv en leds, etc etc)
     
  5. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Anders pak je een discovery, zo'n boven en onderplaat heb je ook voor een €70 zo'n beetje, heb je net iets meer mogelijkheden qua electronica
     

Deel Deze Pagina