Waar rijd jij meestal?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Indoorvlieger, 17 dec 2012.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Naar aanleiding van deze vraag in een ander topic, wat zijn je favoriete rij-locaties?

    Voor mij is dat meestal als ik onderweg ben, en op een parkeerplaats bij een klein ziekenhuis, vooral als ik even snel wat wil testen.
     
  2. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Lolz, dit waardeer ik Henk ! :lol:
    Maar waar woon jij in Flevonland, misschien een keer samen rijden ?
     
  3. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.898
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    heb jij je spullen dan altijd bij ?
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Noordoostpolder, dus een stukje uit de buurt. Ik rij meestal overdag, wanneer het zo even uitkomt, zie ook de verdere uitleg hieronder. Even wat afspreken is dan lastiger, maar misschien niet onmogelijk. Ik rij meestal met 4WD buggy 1:10 electro, zoals de LRP S10 Blast BX, en op dit moment met een Lazer ZX Sport, die ik nog aan het fine-tunen ben.


    Meestal wel, net als met mijn boten en heli's neem ik meestal wel iets mee als ik voor mijn werk op weg ga. Of een kleine heli (30 gram gewichtsklasse), een 1:10 auto of de 1:18 HSP Eidolon (die ook erg leuk is) of een (zeil)boot. Als ik dan in mijn lunchpauze in de buurt ben van een goed plekje om te rijden, varen of vliegen, afhankelijk van wat ik mee heb natuurlijk, dan ga ik in de pauze even "RC-en". Even de gedachten op iets anders, en zeker in de wintermaanden, waarbij je niet even 's avonds nog naar buiten kan met de spullen (behalve om de verlichting op een boot te testen dan) is dat een goede manier om aan je dagelijkse "RC-kick" te komen. Ik kan dat iedereen aanraden. :D
     
  5. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Ik rijd vaak hier in hendrik ido ambacht

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. thomas98

    thomas98

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Middelburg
    Meestal op de rc-clubs.
    Ben nog al zuinig op mijn spullen en gebruik het daarom ook alleen maar voor op de baan. (kunstgras laat je auto niet zo snel slijten)

    Dus, dan rijd ik bij MRCZ. Buiten, kunstgras, best ver van mijn huis. Daarom wat minder vaak naar mrcz, is een beetje lang rijden op de fiets.

    of, dan rijd ik bij de Nitrojoengers. Buiten, klei, best dichtbij mijn huis. Helaas is dit alleen in de zomer leuk, als de klei echt droog is
    (ben pas ook nog even geweest, dacht dat het wel droog zou zijn. Niet dus!! de hele baan ligt rond deze tijd onder water).

    en als het te koud is voor buiten (en mijn vader kan mij brengen, of ik kan worden opgepikt door de eigenaar)
    dan ga ik naar Indoor RC-Zeeland. Binnen (lekker warm :) ), ver van mijn huis, geweldig leuk baantje. Wel een lastig baantje.

    Op deze plaatsen kan je mij dus wel eens tegenkomen!
     
  7. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Ik rijd overal in hoor met de FG.. Ooit een keer in de klei.. Dat ding zat helemaal onder hahaha.. Huppetee de tuinslang er op..

    In zand rijden kan best wel hoor.. Iets vaker je lagers vervangen
     
  8. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Exact de reden dat ik nog een hele kleine monster truck/buggy wil, we hebben een tamelijk vrije zolder en met de TT-01 kan ik net niet rond komen.
    Dus denk dat ik met een 1:18 er wel wat lol kan schoppen, tevens ook voor een kleine heli voor even tussendoor.
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    En 1:18 is meestal nog te snel en te groot, tenzij je echt een flinke zolder hebt qua vierkante meters. Ik denk dat een Micro T dan een betere keuze is, of zijn net iets grotere 1:24 broertje en dan met name de Rally uitvoering.

    wRaK1zVp1Sg[/media] Preview - Losi 1/24 4WD Micro Rally Car - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.898
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    als je de ruimte in je auto hebt (en het staat niet echt in het zicht ) dan kan dit inderdaad leuk zijn.
    ik probeerde meestal alles 1 dag voor ik ging rijden klaar te maken en dan de dag er op gaan rijden.
    was ik wel een aardig tijdje bezig om alles (minimaal 4 auto's zender lader en wat spullen ) van de bovenverdieping in de auto te krijgen maar dan was je ook bijna de hele dag aan het rijden.
    en de dagen er na met schoonmaken en evt, repareren.
    alleen was het de laatste tijd steeds korter rijden en dan gaat de zin snel over :eek:nweer:.
    maar wie weet haal ik ze volgend jaar wel weer tevoorschijn
     
  11. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Ik rijd meestal bij het lokale skatebaantje, daar ligt een stukje mooi asfalt!
    Als het daar te druk is wijk ik uit naar een nieuw stuk industrieterrein waar nog mooier asfalt ligt!
     
  12. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    voor mij ook de rc baan. Purmerend om precies te zijn. Voor de rest rij ik heeel af en toe eens op het pleintje achter mijn huis
     
  13. monster796

    monster796

    Lid geworden:
    15 nov 2012
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Dongen
    @markjuhh

    Welk industrie terrein is dat? In Glize of in Rijen?
    Ik woon in Dongen en rijd nu in de bossen bij Dorst. (Sinds Sinterklaas, hahaha. Ben nieuw in deze hobby. Herintreder eigenlijk....) Ik vind t wel leuk om wat meer stekkies te kennen en ook wat verschillende typen ondergrond.

    Alvast bedankt.
     
  14. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Ik heb het over het nieuwe stukje industrieterrein wat ze bij Gilze aan het aanleggen zijn, daar heb je vanaf de rotonde tot het hek voor de motor zaak een heel mooi stukje asfalt om te driften!

    Met wat voor iets rijd je btw?
     
  15. monster796

    monster796

    Lid geworden:
    15 nov 2012
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Dongen
    Ik rijd niet, dat doet mijn zoon :D

    Hij heeft een brushed Traxxas Slash, 2WD. Met 8,4V NiMH batterij. Een instapper dus.

    We gaan nu nog samen rijden en ik laat hem het meeste rijden en soms mag ik ook. Als ik het leuk blijf vinden ga ik in t voorjaar een bushless 4WD Lipo kopen. Waarschijnlijk ook een Slash. Dan kunnen we echt samen rijden.

    En dan heb ik nog twee jongere zoons die ook allemaal graag willen gaan rijden, dus voorlopig kan ik blijven kopen...
     
  16. ignace

    ignace

    Lid geworden:
    9 jun 2011
    Berichten:
    205
    ik rij in mijnen hof, heb er een parcour aangelegt in astro matten. plein is 650 vierkante meter groot.
     
  17. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Ik wou dat ik dat ook kon,maar heb niet zoveel plaats.
    Maar vanwaar ben jij eigenlijk?
     
  18. ignace

    ignace

    Lid geworden:
    9 jun 2011
    Berichten:
    205
    Ik woon in maldegem. Is een redelijk eindje van peer.
    Maldegem licht tegen Brugge.
     
  19. modelfun

    modelfun

    Lid geworden:
    15 mei 2012
    Berichten:
    37
    Locatie:
    peer(belgie)
    Ja, dat is een heel eind,jammer.
     
  20. sonny

    sonny

    Lid geworden:
    26 jun 2011
    Berichten:
    21
    Locatie:
    kuurne (belgie)
    Mrcz, yellowracing bredene, gondrive izegem
     

Deel Deze Pagina