Waardoor reageren clubs niet op e-mail?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door ron van sommeren, 18 sep 2011.

  1. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik lees het te vaak hier op het forum, iemand is geïnteresseerd, wil informatie over club, over beginnen, afspreken met iemand op het veld, stuurt mailtje en hoort vervolgens niets meer.
    (Clubs doen het altijd nog stukken beter dan veel bedrijven).

    In vakantie-tijden kan een reactie wat langer op zich laten wachten (als mail-redirection niet toegepast is), hoewel dat een slechte zaak is want dat is juist de tijd waarop de meeste mensen info willen, of willen beginnen.

    Hoe komt dat en vooral: wat eraan te doen?

    Suggesties:
    * geen persoonlijke (ron.van.sommeren@...) adressen maar functie adressen gebruiken: secretaris@xxxx.yy, voorzitter@xxx.yy, penningmeester@xxx.yy. Deze d.m.v. redirection naar persoonlijke adressen laten wijzen. Zo'n beetje elke provider kent die mogelijkheid. Zo hoeven adressen op site nooit aangepast te worden.
    * bovenstaande maakt het ook mogelijk naar meerdere adressen te versturen
    * bij vakantie van secretaris e-mail doorsturen naar andere bestuurslid/leden.
    * out-of-office reply instellen (wel zo netjes)

    Wat weten de e-mail deskundigen hier nog meer voor?
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Omdat veel clubs wel een website hebben, maar er niemand echt "online" is.
    Et licht is aan maar er is niemand thuis. ;)

    Je kunt meestal gewoon beter bellen naar et eerste beste telefoon nummer op de site.
     
  3. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Andersom komt jammer genoeg ook vaak voor. Maak een afspraak met een belangstellende, sta op het veld en er komt niemand...
     
  4. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Toch wel je eigen spullen meegenomen, dan kun je nog lekker vliegen :)

    Je wilt ook geen spam op functie e-mail adressen Bart, ook daarvoor moeten de bekende anti-spam maatregelen op de site getroffen worden.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Gaat mij meer om het gemak waarmee sommige mensen gemaakte afspraken negeren. Je kan dan zelf wel lekker vliegen, maar je komt (speciaal) naar het veld om iemand met het modelvliegen kennis te laten maken.
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Iemand die je voor jan met de korte achternaam op laat draven met beginners spul, en dan zelf niet op komt dagen, gezellig figuur is dat. Die zou wat mij betreft ook niet meer welkom zijn op de club.

    En die functie emails vind ik vaak ook een beetje gammel. Ja ze werken, ALS ze een beetje bijgehouden worden. Maar vaak maakt zoiets een server update mee waardoor het niet meer werkt en staat het jaren "dood". Gewoon even langs komen en roepen van achter het hek, dat werkt nog altijd et beste. ;)
     
  8. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    bestuurswisselingen, website beheerder weg, en noem maar op. Niet iedereen kan een website beheren en alles bijhouden.
    Het bestuur en alle andere functies in de clubs is vrijwilligers werk en de normale leden snappen soms niet hoeveel werk dat wel niet is. Naast mijn normale werk spendeer ik als voorzitter regelmatig 10 tot wel 15 uur per week aan de club. Dit leid vaker tot onvrede in het gezin. Alles, maar dan ook echt alles moet je de leden voorkauwen en liefst wil men dat je alles doet zonder hulp, maar wel klagen dat iets langer duurt of het gras niet gemaaid is.................. Wat er achter de schermen gebeurd ziet men niet of wil men niet zien. Gelukkig voor mij nog een paar maanden als voorzitter/bestuurslid.
    Daarna eindelijk tijd om zelf weer leuk te vliegen en experimenteren.
     
  9. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Ik zou de auto-respond ook even aanzetten op het email account. Daar dan een standaard tekstje in zetten met info en eventueel een telefoonnummer waarop de club bereikbaar is. In die tekst dan ook vermelden op welke dagen/tijden mensen aanwezig zijn op het veld.

    Groet,
    Theo
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Als het zo moeilijk voor je is, TC01, dan spoort het club beleid gewoon niet.
    Bij ons zijn alle taken verdeeld, VEEL dingen worden door clubleden gedaan.
     
  11. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Dat is wel een beetje makkelijk gezegd hoor.
    Mensen hebben nou eenmaal de neiging om van alles dat zonder hun inmenging gebeurt, te denken dat het vanzelf gaat...
    Wat zou je aan club beleid moeten veranderen om meer medewerking uit de leden te krijgen?
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Bij ons op de club word het gras in principe door iedereen gemaaid.
    Vind jij het gras te lang, dan mag jij op de trekker. ;)
    Ook de website wordt beheerd door een clublid die er verstand van heeft.
    En "mee helpen of je kunt opstappen", vind ik een redelijk goede motivatie. ;)

    Je hebt dan wel een voorzitter, maar et is je moeder niet! :lol:
    Een club is voor elkaar DOOR elkaar.
     
  13. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    :thumbsup::thumbsup:

    Kijk.......zo hoort het. De basis van een club/vereniging.
     
  14. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Vaak is het zo dat bestuursleden geen aktieve vliegers zijn .

    Je hebt dan bijna nooit een bestuurslid op het veld .

    Was vroeger op onze club ook zo .

    Nu is ons bestuur vernieuwt sinds een paar jaar en het zijn alle aktive vliegers , zo is altijd het halve bestuur wel op het veld. :D

    Ik raad ook iedereen bij de club voor bij te gaan .
    Bij mooi weer weekends zijn er altijd wel vliegers, die kan je dan direkt aanspreken .

    Mvg Johan
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    BAF! Ik val naast mijn stoel.. Sven positief over clubs!??!

    Wil deze impersonant zich snel even per pm melden bij het beheer!?
     
  16. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ja maar hij had het niet over KNVvL clubs.... :cool:
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Bart slaat de spijker op zijn kop. ;)
     
  18. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Waarom onze club niet reageerde op e-mail; het sitebeheer werkte niet.

    Waarom onze club in de toekomst niet zal reageren op mail; wij krijgen vaak mail en on-line inschrijvingen van mensen waar je vervolgens niks meer van hoort. Bel ons maar gewoon, of kom langs op het veld. Kennelijk is een mailtje zo laagdrempelig dat je het niet serieus hoeft te nemen, als verstuurder. Gek, eigenlijk. 't Zelfde heb ik met die aspirant leden die zeggen langs te komen, maar niet op komen dagen. Bellers zie ik vaak terug, mailers haast nooit. Als persoonlijk contact teveel moeite is, is het misschien een goed filter...

    Groeten,

    Hugo
     
  19. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Misschien handig om dit dan even te vermelden op de club site?
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Inderdaad, te laagdrempelig Hugo, daar kan ik me helemaal in vinden, maar ook als mensen zich op het veld melden, valt een deel af, dat is nu eenmaal zo. In geval van jullie site zou ik gewoon geen e-mail adressen op de site plaatsen. Plaatsen van adressen wekt, terecht, de verwachting dat e.e.a. beantwoord wordt. De mogelijkheid van online inschrijven zou ik altijd achterwege laten, niet alleen bij jullie club. Laat eerst maar eens je neus op het veld zien zodat je weet in welk wespennest/hobby je neus steekt :D Inschrijven kan altijd nog, op moment dat je klaar bent met bouwen en kunt gaan vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2011

Deel Deze Pagina