Waarmee heb jij vandaag gevaren? (RC dan wel te verstaan... ;-) )

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Indoorvlieger, 20 okt 2011.

  1. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    Vandaag van 11:30 tot 12:30 met 3 kleinkinderen gevaren in Maasdam. Een onweersbui gooide toen roet in het eten. Helaas geen foto's. Zette een van mijn scheepjes te bruusk in het water en dat resulteerde in een golf water in de MK. Met het eruit gieten werd de regelaar nat en weigerde verder dienst. Balen! Thuis de boel gedroogd en regelaar doorgeblazen met de fietspomp. Alles werkt nu weer normaal. Volgende keer maar met hijstuigje lanceren. Haastige spoed etc. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2018
  2. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Gisteren aan de Binnenvest te Hulst gevaren met Italeri PT Boat, Aeronaut Princess en proefvaart met Lindberg Sport Fisherman :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Arjan
     
    MarcT vindt dit leuk.
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mooie plaatjes Arjan! Daar word je vrolijk van. Gr. Klaas.
     
  4. NielsdB

    NielsdB

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    976
    Locatie:
    Kockengen
    Plaatjes?
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    Niels, Op mijn laptop en tablet zie ik er 7 stuks geplaatst door reinaart. Gr. Klaas.
     
  6. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Merci Klaas, heb op dezelfde locatie vorige week ook nog mijn Constellation uitgelaten (foto's gemaakt door Roland) :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Groet,

    Arjan
     
    MarcT vindt dit leuk.
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    Mooie klassiekers Arjan! Die scheepjes hebben toch wel iets. Althans voor mij wel en leuk om het in stand te houden. gr. Klaas.
     
  8. NielsdB

    NielsdB

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    976
    Locatie:
    Kockengen
    Ik zie ze nu ook. (thuis)

    Mooie chris-craft constellation. (Lindberg?)
     
  9. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Hallo Niels, klopt het is een 1/20 Lindberg kit. Het is geen eenvoudige kit qua pasvorm maar leent zich uitstekend voor rc gebruik. Ik heb een zwak voor Amerikaanse boten uit de vijftiger en zestiger jaren en ik ga deze misschien ook nog aanschaffen (wel net te klein voor rc lijkt me):

    http://www.collectormodel.com/round2-models/3013-lindberg-model-kits-1959-century-coronado-boat/

    De 1/25 Batboat van Polar Lights vind ik ook erg gaaf maar opnieuw wat aan de kleine kant voor rc :

    https://www.smallartworks.ca/Gallery/BatBoat/Batboat.html

    Groet,


    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2018
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Vandaag mijn vaarwater maar weer eens onveilig gemaakt met de Schnellboot S-38...
    00.jpg

    01.jpg

    02.jpg
     
    MarcT vindt dit leuk.
  11. Jack Zeeman

    Jack Zeeman

    Lid geworden:
    26 dec 2013
    Berichten:
    69
    Gister en vandaag gevaren om de N.k. Punten
    De 7.5 ging redelijk maar kwam niet altijd op de pijp
    De 15 had ook wat kuren wegens de hitte en afstelling
    Maar de 27 rigger ging als een echte rigger over het water
    2 top dagen gehad op Spaarnwoude

    Jack
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Na een tijdje op de wal te hebben gestaan, heb ik gisteren en eergisteren weer eens de Micro Magic het water opgestuurd. Helaas was mijn favoriete zeilplek "overspoeld" door strandgasten, die steeds "bommetje" speelden door van de steiger te springen waar ik normaal zou hebben gestaan als ik daar zou varen, dus maar uitgeweken naar het kanaal. Voordeel van die plek is dat je in de schaduw kunt staan, nadeel is dat de wind de laatste dagen dwars op het kanaal staat, en daardoor erg onstabiel is. Soms moest ik na een meter of tien alweer de koers verleggen, omdat op dit plek de wind uit een andere hoek kwam.

    Wel erg afwisselend dan, maar het is toch ook wel fijn om gewoon een wat langer rak te kunnen varen met een wind die in ieder geval qua richting, wat meer constant is.


    Mooie foto's trouwens, Arjan en Roel. Vooral die van de Lindbergh zijn erg goed gelukt naar mijn mening.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Net terug van een uitstapje met de Micro Magic. Nu was het wel rustig op mijn favoriete zeilplek. Een paar zwemmers, maar die trokken baantjes langs een aantal daarvoor uitgezette boeien, en hadden geen last van mijn boot, of andersom. De wind was aflandig, en dichterbij de kant wat dwarrelend. Na een tijdje ben ik naar een andere steiger gelopen, die halverwege de plas zit, aan de linkerkant, en daar was de wind veel beter. Nu kon de boot tenminste strak een koers aanhouden met een mooie snelheid door de golfjes klievend, ipv om de paar meter te moeten zoeken naar de juiste windrichting.
     
  14. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    Vanmiddag een paar uurtjes wat bootjes uit gelaten in het haventje van Maasdam.
    Samen met Klaas, helaas geen foto's gemaakt.

    Mijn Stan Tug-je ging prima maar mijn Enolia (Ex-Dolly) gaf andere uitdagingen.
    Eerst bleek dat ik de verkeerde accu meegenomen had maar met een beetje friemelen hier toch mee kunnen varen, die accu leek vervolgens zijn beste tijd gehad te hebben dus dat was niet echt lekker varen. Na 10 minuten er maar mee gestopt.
    Vervolgens gaf het bluspompje geen water meer, de motor deed het wel maar geen druppel water eruit. Thuis heb ik er even naar gekeken, de tandwieltjes van het tandrad pompje worden niet meer aangedreven. Dat is plastic spul dus wordt een nieuwe, meteen 2 besteld voor een grijpstuiver.

    Klaas, bedankt voor de gezellige middag.

    Groet,
    Mathieu
     
  15. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    Insgelijks Mathieu! Heb het ook naar mijn zin gehad. De vloot hangt weer aan het "bunkerstation". Gr. Klaas.
     
  16. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne


    Vandaag lekker gevaren in Maasdam. Er was aardig animo. Mannen bedankt voor het gezelschap. Gr. Klaas.

    20180822_130701.jpg
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2018
  17. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Mooie video, zie ik mijn bootje ook eens . haha
    Het blijft een geweldige locatie.
     
  18. BertusvB

    BertusvB

    Lid geworden:
    14 sep 2011
    Berichten:
    1.258
    Locatie:
    Hoeksewaard
    Voor herhaling vatbaar?!?
     
  19. acura

    acura

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    105
    Locatie:
    maasdam
    leuke film bedankt klaas op naar de volgende dag om te varen.
     
  20. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bugsier even op de werf gehad om de koppeling te repareren. Is weer vaarklaar en heeft gelijk maar "gebunkerd". Nog geen kijk op de agenda. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina