Waarom we in NL meer hellingen nodig hebben...

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Termin8r, 24 aug 2016.

  1. Termin8r

    Termin8r

    Lid geworden:
    6 mei 2015
    Berichten:
    13
  2. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Het verbaast mij, dat men daar nu pas achter komt.
    Dat wist ik al op mijn tiende levensjaar en ik was steeds laatste van de klas.
     
    Berrie vindt dit leuk.
  3. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Onder welke steen komen die onderzoekers vandaan gekropen??

    Zouden ze weten dat meeuwen ook retourtjes Nederland-Engeland doen, zonder 1keer met vleugels te slaan, op de wind die tegen zeeschepen op waait?(F.Y.I. er vaart bijna geen schip over de Noordzee zonder een paar meeuwen aan de bovenwindse zijde)

    En het vervolgonderzoek is zeker om er achter te komen waarom meeuwen boven land ook wel eens zonder klapwieken toch heel ver vliegen........dan komen ze in Amsterdam ineens achter het bestaan van thermiek.

    Pfff.....daar valt nog wel wat te besparen op subsidies als ze dát soort dingen gaan onderzoeken
     
  4. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Ben het in principe eens met de posts hierboven, maar ik heb geleerd een wetenschappelijke publicatie nooit te beoordelen op grond van een persbericht. Vaak zijn trouwens de persvoorlichters van universiteiten de grootste bron van het verminken van de echte onderzoeksdoelen en resultaten.

    Blijft staan dat ik op grond van het artikel, samen met mijn eigen ervaring niet sta te trappelen om de studie te bestuderen.
     
    Justus vindt dit leuk.
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik heb er wel even kort naar gekeken en het onderzoek gaat (voor zover ik het goed begrepen heb) over hoe vogels aan voedsel komen, zich voortplanten en welke invloed bebouwing/landschapsverandering door de mens daar op kan hebben.
    Het stukje over hellingvliegen door meeuwen is daar door de pers uit naar voren gehaald maar in feite niks bijzonders en al helemaal niet de belangrijkste conclusie van het onderzoek....
     
    eric_laermans en Justus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina