Walkera 5G4Q3 opstijg probleem :edit: met oplossing

Het gaat dus over mijn Walkera 5G4Q3 die ik vorig jaar heb gekocht.
Dit mijn coaxiale heli, nooit geen problemen mee gehad.

Vandaag ging ik er mee vliegen maar tot mijn verbazing kwam hij niet hoger dan 10cm van de grond hoeveel pitch ik ook gaf. Hij zakte zelfs een beetje.
Nu dacht ik meteen aan mijn motortjes, maar klopt dit. En is het raadzaam om ze allebei te vervangen? Want ja welke is het:confused:

Hoop dat jullie mij weer van goed advies kunnen voorzien.

mvg,

Dutchstyler

PS. Ik heb er nog niet zo super veel mee gevlogen.:(

Laatst bewerkt:
Misschien was de accu leeg?
Dan doen ze dat ook nl..

Als je er nog niet zo veel mee gevlogen hebt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de motoren de boosdoeners zijn

Hoi student.

De accu is niet leeg. Het is een 7,4V lipo en dat geeft de multimeter ook aan.
Maar vandaag even dat ding voor de eerste keer totaal uit elkaar gehaald en nog maar is goed gekeken.
Ook even een update van de INFO:
Het gaat dus om een model van Conrad de Reely Sky.
Het model is het zelfde als een Walkera 5G4Q3.
Zodra ik zacht pitch geef dan doet hij het gewoon. Als ik dan steeds verder ga dan stopt hij er gewoon mee. Het is dan de motor van de bovenste bladen. Maar als ik nu de staart wil draaien dus de rotaties veranderen, dan doet hij het wel, met veel kabaal.
Vandaar dat ik dacht dat het de motors waren.

Maar nu zat ik dus ook te denken aan de ontvanger. Zou dat kunnen?
Als dat zo is. Zou ik dan die Reely ontvanger kunnen omwisselen met een Walkera model of doet dan de transmitter het niet meer?
En nieuwe Reely onderdelen kopen heb ik nog nergens gevonden wel die van de Walkera.

MVG

Dutchstyler
Misschien was de accu leeg?
Dan doen ze dat ook nl..

Als je er nog niet zo veel mee gevlogen hebt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de motoren de boosdoeners zijn

Laatst bewerkt:
alles kan, maar je ontvanger geeft alleen signalen door. Aangezien de heli wel reageert, doet deze gewoon zijn werk.

Een 2s lipo hoort vol 8,4 volt te geven, en mag niet onder de 6,6 volt komen. Heli's zoals dat zijn vaak zodanig ontworpen dat ze vanaf bv 7 volt niet meer kunnen vliegen, omdat dan de bladen niet snel genoeg rond kunnen draaien.
Lipo heeft als voordeel dat ze lang een redelijk constante spanning kunnen geven, maar als ze leeg raken (5 tot 15 minuten) houdt het op.
ook als lipo's slecht worden behandeld (te ver ontladen,verkeerd opladen etc) zal het voltage steeds sneller instorten.

dus, probeer eens een voltage te meten van de accu terwijl alles draait.
Krijg je dan een waarde ergens tussen 6,6 en 7,5 volt, zit daar je probleem.

ik zal het is bekijken
alleen heb ik iets fout gezegd het is namelijk 3,7V maar daar verandert jouw vehaal niet mee
ik zal is meten

ik heb hem na het opladen gemeten op 4,10V als ik hem dan laat draaien dan is hij 4V op het motortje heb ik dan 1V maar als ik meer pitch geef dus het motortje stopt en de ander draait nog dan meet ik op het motortje dat niet draait niks!? is het dan toch de 4in1?
-edit-
Heb zo net de motortjes gewoon even omgewisseld (Ja ik had het ook eerder kunnen doen), maar dan wissele de motorjes dus gewoon. Het licht dan toch aan de uitgang van de 4in1 toch?

Laatst bewerkt:
De oplossing voor 5G4Q3

Gisteren mailtje gestuurd naar RCVleigshop.nl
Hier hadden ze namelijk ook onderdelen voor Reely.

Vandaag kreeg ik de reactie:
-----------------------------
De Reely is gewoon Walkera dus alleen de receiver vervangen moet gewoon werken.

Overigens wel een vreemde klacht.

Probeer eerst eens een 'reset':

Zender uit.
Gas vol open.
Accu van de heli aansluiten.
Zender aan.
Wachten tot de zender stopt met knipperen.
Dan het gas langzaam dichtzetten.

Met een beetje mazzel werkt hij dan weer gewoon.
--------------------------
Dus ik hem gereset op de boven staande manier. En hij doet het weer.
:D

Misschien dat andere mensen er ook wat aan hebben.

Back