walkera dragonfly hm04

• Topicstarter Topicstarter beginner
  • Startdatum Startdatum
B

beginner

Guest
hallo ik ben wessel,sybesma en ben 13 jaar oud.
ik wil graag beginnen met het leren besturen van een helicopter.
nou heb ik al een tijdje rond gekeken en ik vond de walkera dragonfly wel wat om ee te beginnen hetvliegen onder de knie te krijgen.
ik zou graag wat meer informatie hebben over de walkera dragonfly en of ik hem ook kan laten afstellen bij een winkel.
groetjes wessel.

Hey Wessel,

Deze heli's worden standaard afgesteld geleverd!
Let er wel op het zijn over het algemeen indoor heli's en met echt windstil weer pas buiten te vliegen dus zorg ervoor dat je de ruimte hebt om indoor te kunnen vliegen!
Voor de rest is er genoeg info te vinden over deze heli overal op deze forum dus ik zou gewoon eens de zoek functie uitproberen.

Ps: het afstellen van deze heli vergt nou niet echt veel kunde, hoe kapot deze heli ook is vliegen doet ie bijna altijd wel ;)

ik heb ook nog een honeybee fp gezien maar daar stond bij met dik gedrukte letters indoor en in gewone letters outdoor.

Dat is hetzelfde verhaal de setup van deze twee heli's zijn bijna gelijk aan elkaar alleen is die van walkera iets kleiner.
Wat betreft outdoor wat ik zeg alleen als het ECHT windstil is anders is er bijna niet mee te vliegen ;)

bedankt voor de informatie weet u mischien ook nog een goede beginners helicopter die tegen een beetje wind kan?
alvast bedankt wessel.

uhm tjah ik heb het allemaal geleerd als aller eerst op een simulator!
Daarna heb ik nog verschillende heli's gehad waaronder de honeybee fp en de walkera die waren voor mij niet geschikt!
Toen ben ik over gestapt naar een gelijk grotere heli en dat was de eco 7 van ikarus maar goed ik kon der gelijk wel goed mee overweg en is ook geschikt voor buiten met veel wind.
Alleen zit je met het instellen van de gigatronic en je zender dus je hebt vaardigheden nodig op de computer.
Wat betreft deze heli is het een zeer goede heli om te leren vliegen en afstellen (mijn mening).
Deze is groot en kun je goed stabiel houden!
Alleen zit er weer een prijs kaartje aan vast €700,- plus zender!
Denk er ook aan dat je nog een lader moet aanschaffen werk niet met de nihm accu die er standaard bij zit want deze zijn veel te zwak dus kom je alweer op lipo terecht van 11,1V 3300mAh en die zijn ook een euro of 90,-.
Maar goed dan heb je wel een stabiele niet al te moeilijke heli om te oefenen.

Mvg jean paul

ik heb nog even rondzitten kijken en kwam de walkera hm4g1 tegen als iemand hier meer info over heeft wil iik het graag weten en of die beter is als de walkera hm04.
alvast bedankt wessel.

Beste Wessel kijk aub even onder dit kopje Beginners-guide;Een heli kopen, hoe en wat en wel of niet... dat scheelt een hoop en hoef je niet alle merken op te noemen die je tegen komt.
Heli vliegen is duur en leer je niet op een of andere dag weet waar je aan begint.
Deze heli's die jij nu noemt lijken goedkoop maar met alle onderdelen die jij zeker moet gaan kopen dadelijk gaat je heli nog meer kosten dan de eco 7 die ik je eerder hebt aangeraden;)
Denk goed na wat je doet en kijk even in de eerder genoemde topic dat zal je misschien een hoop helpen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hm Jean, niet overdrijven, met een 4G1 ga je niet vlug aan grote budgetten zitten, de spares zijn zodanig goedkoop dat je al erg veel moet crashen alvorens je de 200 € overschrijdt.

Wat windgevoeligheid betreft, dat klopt, een ervaren helivlieger kan er wel met wind mee vliegen, maar voor een beginner is dat nauwelijks te doen.

De 4G1 is technisch iets sterker dan de voorgangers 004 en 4#1, maar hij vliegt op 1S lipo, dus maar op 3,7V...reden dat dit mogelijk is, is omdat hij een stuk lichter gemaakt werd dan de voorgangers...mooi, maar voor outdoor is minder gewicht = meer windgevoelig.

Wil je echt buiten kunnen vliegen ook met wat wind, dan ga je vrij snel naar een collective pitch heli met het bijhorende prijskaartje.

Is het echt voor indoor (in de woonkamer) dan kan je beter een coaxiaal nemen, of een 4#3, maar die is wat klein en wat moeilijker voor een beginner...

funky weet jij of de e-sky honey bee cp2 beter is om buiten mee te vliegen als een walkera hm04 en goed te besturen is voor een beginner want nu begin ik tog te twijfellen of walkera h04 wel wat voor ij is als die alleen echt bij heel wind steel weer kan vliegen.

De HoneyBee CP2 ken ik alleen van horen zeggen, is ongeveer gelijk aan de Walkera 22e.

Deze heli's zijn op de kop voor de mainblades wel als CP-heli uitgerust, maar voor de staartaandrijving maken ze gebruik van een apart motortje.

Persoonlijk zou ik niet voor een degelijke heli gaan...in mijn ogen is het vis noch vlees. Ga ofwel voor een Walkera in de 04 reeks, een Honeybee FP, ofwel voor een echte CP.

Ik MOEST hier even op reageren. Ik heb op mijn werk een aantal collega's die met een walkera 22e vliegen. Althans vlogen want die dingen dat is een bak ellende dat wil je niet weten. Inmiddels nadat ze bakken met geld geinvesteerd hebben zijn ze allemaal aan het kijken naar een andere heli.
Ikzelf vlieg met de Honeybee king. Zeker ook niet perfetc maar als je het vergelijkt met de walkera 22e 1 dan is ie goud waard. Ook bij deze is investeren in upgrades noodzakelijk maar daarna kan je er goed mee leren te vliegen voor een redelijke prijs. De motoren van de 22e heb je in grote hoeveelheden nodig wil je er een uur mee kunnen vliegen. Na een aantal crashes doet de staart die voorzien is van een motortje niet meer wat ie moet doen en gaat ie om zijn as draaien. Verder is de electronica van de walkera vreselijk slecht gewoon. Als je wat wil kopen zou ik toch ook eens naar het alternatief kijken een Esky honeybee king 2. Ik zeg absoluut niet dat deze perfect is maar hij is in deze prijsklasse zeker het bekijken waard.
Let wel dit is mijn mening gebaseerd op wat ik in de praktijk gezien heb, ongetwijfeld zullen een hoop walkera eigenaren het niet met mij eens zijn.

gr,
Frans

ik zat ook al naar de honey bee king 2 te kijken maar ik weet niet of het wel wat is voor een beginner .
want ik ben 13 jaar en dit word echt pas ijn eerste helicopter en volgens ij is de honey bee king niet echt iets voor een beginner gezien je vaak gaat crashen en de onderdelen zijn al een tikie duurder als ie van een walkera hm04.

nog een vraag fkestuntelaar was de honey bee king ook gelijk je eerste helicopter waar je mee begon?

ik denk tog maar dat ik een e-sky honey bee king 2 neem cp want ik wil graag buiten met mij heli leren vliegen en ik vind het wel fijn dat ze stabieler zijn.

Hoi Wessel,

De Esky King II is absoluut een goede keuze. Maar let er wel op dat dit een CP is. De rotorsnelheid ligt dus veel hoger, dus een crash betekend altijd onderdelen rapen en portemonnee trekken. Ik ben zelf begonnen met een coaxiaal (lama v3) en daarna verder gegaan met de Esky Honeybee FP. Beide heli's kunnen goed tegen een stootje. Ik heb de met de FP heli minimaal 200 accu's leeggevlogen en de schade is tot nu toe niet meer als 15 euro. Dat ga je met een CP dus niet klaarspelen!!

Dus bedenk je goed dat als je de King II koopt dat je geld overhoud voor spare parts. Bovendien schijnt de motor van de King niet zo best te zijn. De meeste mensen op het forum zullen je vertellen dat je vrijwel direct op brushless over moet stappen. Dat maakt de King dus bijna 2 keer zo duur als de FP. Samen met de hogere crashkosten over de eerste paar maanden denk ik dat de King dus 2,5 keer zo duur is als de Honeybee FP.

Ik wil je niet van de King afpraten hoor, want als ik zo lees op het forum (en dat doe ik veel en graag), dan is de King een geweldig leuk helicoptertje voor zijn prijs. En ja, hij is ook iets beter om mee buiten te vliegen.

Het allerallerallerbelangrijkste is eigenlijk het volgende: zodra je je keuze hebt gemaakt en je hebt je heli in huis, zorg dan voor een simulator-kabel (misschien zit die er al bij) en installeer fms (gratis simulator). En oefen dan tot de blaren op je vingers staan :) Dat is namelijk de beste manier om kosten te besparen en om snel te leren vliegen!!

Groet, Joost

jvdl bedankt voor u informatie maar weer u mischien ook welke beter geschikt is om buiten mee te vliegen de dragonfly fp of dragon fly hm004? dan denk ik dat ik tog tussen deze ga kiezen en niet de king 2 dat komt later nog wel ik ben tenslotte pas 13.
alvast bedankt wessel

ik raak een beetje in de war van wat ik nou moet nemen ene fp of een cp ik weet dat veel mensen zeggen dat walkera hm004 goede beginner is maar er zijn ook mensen die zeggen dat ze niet veder als hooveren er mee komen om dat als je recht door vliegt hij naar beneden duikt en een cp beter is om mee te beginnen want je hoeft hem niet steets te corigeren kan iemand me veder helpen.

Hey wessel ! IK ben ook 13 jaar en ben ook begonen met een Esky hbk 2.
Beetje upgrade en het is echt een super chopper!

Brushless motor + Esc
+ een tandwieltje die je uit veschillende keus hebt ik zou voor een 11t kiezen.

Ik zelf zou je deze heli zeker aanraden.
Het licht er ook maar net aan wat je wilt.
En wat je wilt besteden aan deze SUPER HOBBY!
Deze heli is al bij de fabriek afgesteld maar je zult bij alle heli's altijd moeten afstellen. Als er wat mis gaat even posten. er zijn hier genoeg mensen die ervaring met deze heli hebben. Dus je antwoord word altijd wel beantwoord.

Gewoon vragen dus.

Groeten Justin en suc6 met je aanschaf en zoeken naar een heli

Ik heb geen ervaring met een CP (nou ja, bijna niet, ik heb 2 minuten met een Belt CP mogen hooveren). Maar ik heb wel gevlogen met een Esky Honeybee FP (heb ik zelf), met een Carboon FP en met een Walkera HM4#1. En ik kan zeggen: die voelen allemaal hetzelfde aan. De heli's ontlopen elkaar ook nauwelijks. En ze zijn allemaal zeer crashbestendig.

Ik denk dat ik zelf de voorkeur geef aan de Esky Honeybee FP. Niet alleen omdat ik die zelf bezit, maar omdat de elektronica beter is, de ontvanger is compatible met andere zenders en het is mogelijk om er een 3-cell lipo in te zetten voor meer power.

Of je verder komt als hooveren is helemaal aan jou. Heb je talent, dan lukt het wel. Heb je geen talent, dan is het heel moeilijk om voorbij het hooveren te komen. Maar nogmaals: veel simmen gaat hierbij helpen.

Ik kan inmiddels best wel goed vliegen (althans, dat vind ik zelf :)). Ik kan rondjes vliegen, 8-tjes, piroettes, nose-in hooveren. Ik voel me ook op alle momenten in controle van de heli. Enige wat ik nog aan het trainen ben is achteruit vliegen. En dat alles heeft me ongeveer 4 maanden trainen met een coaxiaal en 3 maanden trainen met de FP gekost. Maar vooral, dus ik zeg het voor de zekerheid nog maar een keer, veel simmen!!! ;)

En ik moet zeggen, het is redelijk vaak mogelijk om buiten te vliegen. Ik vlieg regelmatig tussen 8 en 10 uur 's avonds, op het moment dat de wind een beetje wegvalt. Het is wel aan te raden een plek te zoeken met wat beschutting.

Back