walkera v450d03 vragen

Heeft iemand ervaring met de v450d03?

Is dit een goede heli voor 3D ? (Ik vind dat hij nie altijd genoeg power heeft en daardoor dus ook soms wat bewegingen maakt die niet gevraagt zijn...)

Zijn er betere instellingen dan de standaard instellingen? Zoja welke? ( ik begrijp er niet echt veel van van al die instellingen dus ik heb het standaard gelaten.

Grtjs

Zo moeilijk zijn die instellingen allemaal niet hoor, en hij zou met de standaard instellingen netjes moeten vliegen ;)

welke settings hanteer je nu in de zender?

Zoals frocky ook zegt... alle walkera modellen vliegen opzich prima met de standaard fabrieksinstellingen

Ja hij vliegt ook helemaal niet slecht maar op video's heb ik al gemerkt dat hij bij sommige anderen veel strakker vliegt (3D)

En o.a. allishangmao heeft ook het een en het ander aangepast aan zijn instellingen maar ik weet nie precies wat en hoe...

Grtjs

Hoi Thomas,

Het is zeker geen super heli voor 3D maar door de 6 axis gyro wel heel goed om 3D te leren. Als je hem zelf vliegt merk je ook dat hij een beetje vliegt al een logge olifant en dat maakt hem een hele leuke beginners heli die met de standaard settings gewoon prima vliegt. Ik heb zelf in de 2 idle up modes de pitch wat aangepast omdat hij nogal tam was, ik heb met een pitch gauge de instellingen zo gezet zodat hij op 0 en 100 throttle op -13 en + 13 collective pitch zit.

Bedankt! Waar vind ik die instellingen dan? En wat is het verschil dan als je vliegt?
En nog iets ik ben al 1 keer gecrasht.. (onderdelen onderweg) door een fout van de heli zelf..? Ik flipte hem net naar voor en toen opeen had ik niks van controle meer en hij ging aan volle snelheid met de rotor eerst tegen de grond??? Moet ik mij zorgen maken? Kan dit nog eens gebeuren?

Mvg

En toen je dat deed zat je toen in de idle up modus of in de normale vlieg modus.

En als je in de idle up zat, wat zijn daarvan je instellingen?

Ik zal morgen avond eens naar de instellingen kijken..

Hij ging dus in idle up2 vollegas tegen de grond.. ik had gewoon geen signaal meer, hij deed niks meer wat ik vroeg.. geen throttle cut.. niks meer

Hij ging dus in idle up2 vollegas tegen de grond.. ik had gewoon geen signaal meer, hij deed niks meer wat ik vroeg.. geen throttle cut.. niks meer

Dat ie zonder te reageren de grond in ging. Zou ook aan een servo gelegen kunnen hebben.
Als er een rotte servo tussen zit, word de ESC te warm. En kan ie ontvanger niet meer voorzien van spanning.

Grtz Marco.

Hoi Thomas,

Vreemd probleem zou zo niet weten wat dat kan zijn...toen heli daar lag, brandde er toen nog wel leds op de ontvanger ? Er zijn inderdaad mensen die problemen hadden met de ESC of die zeggen dat die te licht is voor de heli. Op dit forum gaan inmiddels rond de 2500 posts over deze heli.

New Walkera V450D03 - RC Groups

Ik heb zelf de tailservo vervangen voor een Futaba omdat hij nogal warm werd en er zelf 1 is overleden.

futaba.jpg

paint2.jpg

Wat betreft de zender :

Normal : throttle en picth standaard

Idle 1 :
Throttle 100-80-100
Pitch : L -55 m 0 H +55 = standaard

Idle 2 :
Throttle 100-90-100
Pitch : L -80 M 0 H +80

Bij de laatste heb ik dus een pitch van -13 bij low thr en +13 op high thr.

Of er nog iets brande weet in niet maar als ik de batterij er weer opnieuw in stak hij het wel weer deed...

Ik zal de settings eens proberen als ik het vind hoe en waar ;)

Grtjs

Hoi Thomas,

In idle 2 hebben je blades nu een andere hoek bij 0 en 100 throttle. Ik wil je wel adviseren een pitch gauge aan te schaffen want dat je nu mijn settings in je zender hebt gezet wil niet zeggen dat jouw blades nu ook op -13 tot + 13 staan.

Voor 15 $ bestel je zo'n ding dus dat kost de kop niet :

Digital Pitch Gauge: Radio Control & Control Line | eBay

Wat deze settings doen is de heli meer responsive maken, hij reageert dus feller op input en door de mid throttle hoger te zetten in de idle ( stunt modus op 80-90) maakt hij ook wat meer toeren.

Ik adviseer je ook om toch eens meer te gaan lezen over pitch en throttle curves zodat je ook weet wat je aan het doen bent.

http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372#post2759089

Heli Club Westland - Setup Guide (Throttle/-Pitch Curves)

throttle and pitch curves - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt...

En ik heb nog een vraagje waar ik al lang mee zit.. is het zo dat grote heli's makkelijker te vliegen zijn? (Bv trex 550 of 700)
Ik vind het er altijd simpel uit zien.. het lijkt veel trager te bewegen maar ook veel bruter. Ik weet niet goed hoe uit te leggen maar is dat zo? Dat grote heli's simpeler zijn?

Grtjs

Klopt idd Thomas. Grotere heli's zijn makkelijker te vliegen.
Door de grotere massa, meer centrifugaal krachten, in de bladen zijn ze in hover stabieler.
Beginners vragen wat nou eigenlijk de beste heli is om mee te beginnen. De meesten zullen zeggen zo groot mogelijk.
Je merkt ook met bochten vliegen dat het allemaal veel gemoedelijker gaat.
Er kleeft een nadeel aan een grote heli. En dat zijn de crashkosten.

Grtz Marco.

Hoi Thomas,

Ja op zich wel, heb zelf een T-rex 500 en een 600 en omdat ze groter zijn zijn ze veel beter controleerbaar en stabieler. Bedenk echter wel dat hoe groter ook vaak gevaarlijker betekend bij verkeerd gebruik....en een crash kost al gauw flink wat meer geld dan bij een 450 size ;)

edit : Marco was me voor :-)

Ja wat ik dacht ;) ik wil al lang een trex 550 maar dat zal er niet van komen... te duur...en zoals gezegt na een eventuele crash kan het me ook duur komen te staan. na mijn crash ben ik begonnen met quadcopters en fpv. Daar heb je toch meer garantie om niet te kunnen crashen :) . Maar nu wil ik dus mijn heli herstellen om ook nog eens iets anders te hebben.

Grtjs

tip: .. gewoon rustig opbouwen met de hobby. Koop alleen heli's wat je budget toelaat en denk daarbij ook aan reparatiekosten.

beginnen met 1-2 heli's is prima, dan kun je nog eens afwisselen.
en dan later als je 't onder de knie hebt eens verder kijken naar eventueel een stapje groter.

Back