warmliner setup

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door eclipse86, 21 dec 2016.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo,
    ik heb van een forumlid een oude "hotliner" overgenomen, iets van robbe dacht ik( ik neem nog n foto)
    1m70wingspan een balsa holle vleugel die geglast is met een T staart, volledig wit met rode onderkant vleugel en rode staart...

    Ik wil hier ene 3/4cell setup in steken om leuk mee rond te vliegen, extreem snel moet het dus niet gaan. ruimte genoeg in de neus (40mm)

    ik dacht zelf aan een van deze 2 motoren maar weet niet welkeen kiezen ( bij de outrunner staat wattage,, bij de andere niet.

    http://www.modellhobby.de/DYMOND-GT...article&ProdNr=03121767&t=38682&c=3258&p=3258

    http://www.modellhobby.de/DYMOND-GT...article&ProdNr=03121794&t=38682&c=3259&p=3259

    iemand een idee welke ik het best neem?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2016
  2. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Het zou om een Robbe Limit kunnen gaan. Ik heb zelf nog een Ribbe Sanyo Limit met balsa vleugel met oren. Maten lijken overeen te komen. En romp op het eerste gezicht ook.
     
  3. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
  4. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo, oke idd een mooie optie, maar niet bepaald budgetvriendelijk... niet direct wat ik zoek denk ik....
     
  6. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een buitenloper is een mooie oplossing voor die romp.
    Wat men in de speedscene doet is een buitenloper voorop de romp zetten, dus niet inbouwen.
    Bij dit model is dat was zwaartepunt ook nog wat lekkerder want de romp is gemaakt voor een dikke borstelmotor, die veel zwaarder was.
    Door de lichte buitenloper nu verder naar voren te plaatsen los je dit probleem op.
    Neem wel een dikke (38-40mm) buitenloper zodat je ook nog wat koppel hebt om een grote prop rond te draaien.

    Zie hier het idee in een pylonracertje, maar ook in hotliners wordt dit gedaan.

    [​IMG]
     
  8. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Ja idd, het zwaartepunt speelt ook een grote rol. hoogteservo kan naar voren gebracht worden(indien dat spelingsvrij kan gebeuren)
    ik heb wel redelijk grote lipo's ook liggen die erin passen...
    ik denk dat ik ga voor de gliderdrive 1120kv met een 13inch prop (ze hebben ook een 840kv variant tot 14inch maar die is voor meer cellen
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2016
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zou er niet te zware lipo's instoppen als het een warmliner moet worden en de servo zou ik ook gewoon op de plek zetten waar ie hoort, in het kielvlak.
    Zorg bij de keuze van de motor dat er nog een klapspinner op moet kunnen (5 of 6 mm as) en dat je prop zo rond de 10 a 11.000 rpm moet maken in de vlucht.
    De motoren kan je zwaar overbelasten bij een F5 setup, de motorloop is bij een warmliner zo'n 10 seconden en dan ben je uit zicht dus kan ie uit om af te koelen.
    Dingen als een Hacker B50 met gear zijn voor dit soort modellen zonde van het geld en een Polytec is weggegooid geld, de vertraging gaat stuk bij >1200 watt en de motoren zijn gewoon Feigaos, dus troep.
    Als regelaar zou ik de ICE150 van Gerben nemen, dan heb je tot 6S ook nog de mogelijkheid om eventueel later er een kilowattje of 6 in te stoppen.

    GJ
     

Deel Deze Pagina