Hallo, ik heb van een forumlid een oude "hotliner" overgenomen, iets van robbe dacht ik( ik neem nog n foto) 1m70wingspan een balsa holle vleugel die geglast is met een T staart, volledig wit met rode onderkant vleugel en rode staart... Ik wil hier ene 3/4cell setup in steken om leuk mee rond te vliegen, extreem snel moet het dus niet gaan. ruimte genoeg in de neus (40mm) ik dacht zelf aan een van deze 2 motoren maar weet niet welkeen kiezen ( bij de outrunner staat wattage,, bij de andere niet. http://www.modellhobby.de/DYMOND-GT...article&ProdNr=03121767&t=38682&c=3258&p=3258 http://www.modellhobby.de/DYMOND-GT...article&ProdNr=03121794&t=38682&c=3259&p=3259 iemand een idee welke ik het best neem?
Het zou om een Robbe Limit kunnen gaan. Ik heb zelf nog een Ribbe Sanyo Limit met balsa vleugel met oren. Maten lijken overeen te komen. En romp op het eerste gezicht ook.
Gezien de ruimte in de neus zou ik niet voor een outrunner gaan. Mijn pogingen daartoe in het verleden heb ik gestaakt. Een Hacker B40-8L met Maxxon vertraging zou heel mooi zijn. Nu zijn er ook goedkopere. alternatieven te vinden, zoals van Poly-Tec. Aanzienlijk goedkoper. http://www.poly-tec.org/epages/7802...Shops/78026952/Categories/Innenlaeufer_m_Getr
Hallo, oke idd een mooie optie, maar niet bepaald budgetvriendelijk... niet direct wat ik zoek denk ik....
Als je de gekapselde buitenlopers kwijt kunt is dat misschien OK voor je. Als je bij Dymond wilt blijven kun je denken aan: http://www.modellhobby.de/Antriebe/...ticle&ProdNr=03121924&t=38682&c=21155&p=21155 Of bij HK deze of een van de varianten. https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-gliderdrive-sk3-competition-series-3858-4-6-1120kv.html
Een buitenloper is een mooie oplossing voor die romp. Wat men in de speedscene doet is een buitenloper voorop de romp zetten, dus niet inbouwen. Bij dit model is dat was zwaartepunt ook nog wat lekkerder want de romp is gemaakt voor een dikke borstelmotor, die veel zwaarder was. Door de lichte buitenloper nu verder naar voren te plaatsen los je dit probleem op. Neem wel een dikke (38-40mm) buitenloper zodat je ook nog wat koppel hebt om een grote prop rond te draaien. Zie hier het idee in een pylonracertje, maar ook in hotliners wordt dit gedaan.
Ja idd, het zwaartepunt speelt ook een grote rol. hoogteservo kan naar voren gebracht worden(indien dat spelingsvrij kan gebeuren) ik heb wel redelijk grote lipo's ook liggen die erin passen... ik denk dat ik ga voor de gliderdrive 1120kv met een 13inch prop (ze hebben ook een 840kv variant tot 14inch maar die is voor meer cellen
Ik zou er niet te zware lipo's instoppen als het een warmliner moet worden en de servo zou ik ook gewoon op de plek zetten waar ie hoort, in het kielvlak. Zorg bij de keuze van de motor dat er nog een klapspinner op moet kunnen (5 of 6 mm as) en dat je prop zo rond de 10 a 11.000 rpm moet maken in de vlucht. De motoren kan je zwaar overbelasten bij een F5 setup, de motorloop is bij een warmliner zo'n 10 seconden en dan ben je uit zicht dus kan ie uit om af te koelen. Dingen als een Hacker B50 met gear zijn voor dit soort modellen zonde van het geld en een Polytec is weggegooid geld, de vertraging gaat stuk bij >1200 watt en de motoren zijn gewoon Feigaos, dus troep. Als regelaar zou ik de ICE150 van Gerben nemen, dan heb je tot 6S ook nog de mogelijkheid om eventueel later er een kilowattje of 6 in te stoppen. GJ