Wasabi e900 setup

Discussie in 'Speedboten' gestart door RoyV, 19 mei 2016.

  1. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.686
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Roy,

    Vier mm van wat? Vliegtuigtriplex (= dun, meerlagig, oersterk), of Gamma plex met meer gaten dan hout?

    Misschien nog een plaatje achter de plaats waar het roer komt.

    De ultieme test om te zien of de spiegel sterk/stug genoeg is:
    Maak de boot vaarklaar, alles er in en er aan.
    Til (met een doek om je hand) de boot op aan het roerblad en houdt de boot horizontaal.
    Als er dan niks kraakt, vervormd of buigt, dan is de spiegel sterk genoeg.

    Groeten, Jan.
     
  2. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Spiegel is van gamma plex. Nu verstevigd met een plaatje 2.5 mm vliegtuigtriplex deze verlijmd met een houtlijm en geklemd met lijmklemmen. Gewoon voor de zekerheid.
     
  3. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    20170811_141538.jpg Inmiddels al aardig wat spullen verzameld.
    Zover ik kan zien heb ik nog een plaatje nodig om het roer te bevestigen aan de spiegel en eventueel een adapter van Lorentz voor de stinger zodat alles een beetje schoon blijft.
     
  4. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    20170811_142632.jpg 20170811_142813.jpg zoals te zien op de onderste foto zitten er 2 sleuven in voor de montage van de motor.
    Nu vraag ik mij af wat handig is voor de tp motor. Is er een goede bestaande motor mount of moet ik zelf knutselen.
    Ik sta open voor ideeën.
     
  5. Ben44

    Ben44

    Lid geworden:
    27 jul 2010
    Berichten:
    663
    Locatie:
    Water
    Je kan die motormounts kopen op de bekende Duitse sites of eventueel plaatje triplex en wat aluminium hoekprofiel gebruiken om zelf iets in die bestaande sleuven te maken,koop er dan wel een steunring bij om de motor achteraan te ondersteunen
    Tfl.de verkoopt die apart
     
  6. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Mooie setup heb je bij elkaar gezocht. Dat wordt een goed presterend bootje :) Ik blijf het volgen!
     
  7. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Waar heb je die v2 regelaar op de kop kunnen tikken?
     
  8. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Sorry voor de late reactie ben er even tussen uit geweest. De regelaar komt bij een rc modelsport Hilversum vandaan.
     
  9. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Ik heb de wasabi van stal gehaald om deze te gaan afbouwen. Nu heb ik zojuist de stinger gemonteerd. Deze loopt aan de onderzijde stinger vlak met de romp.
    Kan iemand mij vertellen of dit problemen gaat opleveren tijdens het varen cq afstellen.
    De messing buis van de flexas steekt tevens een stukje uit de spiegel. Hoe steekt dit normaal in elkaar vlak aan de romp of zoals het nu is.
     
  10. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Voor de duidelijkheid de foto's 1521723403980.jpg 1521723456299.jpg
     
  11. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Kan iemand een schatting maken welke maat prop ik moet draaien met deze setup ivm de afstand tot het roerblad. Eerder in de topic zei iemand 42 mm tot 45 mm alleen de motor is iets anders. 4050 7d 1700kv max 166amps.
     
  12. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Een te laag geplaatste strut levert met een vlakke kiel een te hoog varende boot op en zal gaan waggelen om zijn lengte as, ik zou m nog een 5mm hoger plaatsen tevens hoef je je as echt niet zover uit het midden te plaatsen hoor deze kan prima gecentreerd geplaatst worden.

    Verder is een asklem niet nodig bij een goed aangedraaide H&M knelkoppeling .

    Prop advies begin met een 45mm metaal je zou nog voor een 47mm kunnen gaan 42mm is te klein.
     
  13. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    De as staat inderdaad beetje ver uit het midden. De motorsteunen en de as zijn al verlijmd. Kan het kwaad dat deze te ver uit het midden staat. Meen gelezen te hebben dat 5mm te weinig was om propwalk tegen te gaan. Bij mij staat deze 9mm uit het midden.
    Ik zat zelf te denken om inplaats van alles los te halen met epoxy een strookje multiplex op de onderzijde te verlijmen van 2 off 3 mm.
     
  14. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Vandaag de servo mount gemaakt. Bestaat uit een hoekprofiel en 4 mm multiplex het plaatje met schroefdraad verlijm ik op de romp.
    Het driehoekprofiel met Servo is makkelijk te verwijderen middels 2 schroeven. 1521820972462.jpg 1521821039066.jpg
     
  15. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Ik ben nog op zoek naar een goede zender. Welke gebruikt kan worden voor de boten en auto's iemand nog ideeën.

    Als ik de tekening bekijk staan er geen sprayrails op. Zijn deze aan te raden?
    En kan iemand mij uitleggen wat de precieze werking ervan is?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2018
  16. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Advies gevraagd monteren waterkoeling op tp motor. Van de 4 o ringen past er maar 1 de rest lijkt wat te groot en krijg ik er met geen mogelijkheid in.
    Iemand ideeën of zijn de geleverde ringen te groot. 1522060033165.jpg
     
  17. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Dat ze te groot zijn is normaal.
    De O-ring gewoon goed erin drukken dan dreft of ander zeepsopje gebruiken als smeer middel en er voorzichtig opschuiven met een draaiende beweging en vooral dus niks forceren.
    Erg makkelijk gaat het niet maar dat is ook de bedoeling het moet immers waterdicht zijn.

    Wat betreft een zender voor auto`s en boten kijk eens op marktplaats naar een Futaba 3PK super daarin kunnen verschillende 2,4ghz modules van futaba , FRsky of Assan (gebruik ikzelf) ontzettend makkelijk menu en veel instellingen mogelijk voor autos en boten.
     
  18. RoyV

    RoyV

    Lid geworden:
    9 sep 2014
    Berichten:
    341
    Locatie:
    Almere
    Heb al 2 o ringen kapot. Lucas van to motoren is zo aardig om een nieuw setje op te sturen. Ik zal de zender even bekijken klinkt goed.
    Bedankt voor de tip.
     
  19. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Lucas is ook heel schappelijk in dat soort zaken top service.
     
  20. Menkhie

    Menkhie

    Lid geworden:
    19 mrt 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Zandvoort
    Hi Roy, Helemaal nieuw in de RC boot-wereld. (Wel bekend met fpv quad vliegen en rc auto's.) ik ga dit weekend beginnen met een wasabi 900. Ik volg dit draadje al even met veel belangstelling!

    Eén van de beslissingen die ik heb genomen is het aanschaffen van een FlySky GT3C zender. Goede reviews en goedkope extra ontvangers. Ga ik ook gebruiken voor een electro auto (Traxxas) en benzine RC auto.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2018

Deel Deze Pagina