Vorige winter heb ik een Charter gebouwd en daar ben ik nu mee aan het leren vliegen. Inmiddels ben ik ook al een beetje om me heen aan het kijken voor een nieuw bouwproject voor komende winter. De warbird bouwdozen van Top-Flite lijken me wel wat. Maar ik twijfel of die misschien nog iets te ingewikkeld voor me zijn, of valt dat wel mee? Zijn er bouwdozen die qua moeilijkheidsgraad tussen een Charter en de Top-Flite kits zit? Heeft iemand daar een mening over? Bedankt alvast voor jullie tips.
Heb nog 2 Sky Sport en een School Fly in het te koop topic staan. Zijn schouderdekkers. Mogen voor weinig weg
Ja! Puma I, II of III... Ach er is zoveel moois. Great Planes Sportster. Er is meer. Sig heeft nog wat leuke kitjes. Maar de spoeling wordt nu echt erg dun. Zolang er tekeningen zijn kan je ook zelf aan de slag met balsa... Ugly Stik vliegt ook voortreffelijk. Heel snel te bouwen. Vliegt bij weer en wind. Brandstof of elektro. Je kan weken gaan dagdromen bij The Outerzone... http://outerzone.co.uk/
Na een Charter is het misschien te hoog gegrepen om aan een warbird te beginnen. Na je Charter zou ik gaan voor een laagdekker trainer. En daar is vrij veel in. Waar ik zelf erg veel lol aan beleeft heb is de Sig Fourstar 60, een droom om te bouwen en te vliegen. Een BTE Venture 60 vliegt nog iets beter dan de Fourstar. Er is gewoon erg veel leuks te koop maar ook zoals de schrijver hierboven ook zelf te bouwen van tekening. Succes met het dagdromen. mvrgrt, Aad d. B..
goekope, goed vliegende, echte houtbouw puma! Zie: http://foamtoair.f3ascore.com/ voor hoe je deze bouwt
fourstar 40.. vliegt erg goed. bouwt makkelijk. en met een beetje normale motor kan hij je vrij lang volgen in manouvres etc. warbird is normaal gesproken niet aan te raden..
Na een Charter komt er zoals al gezegd een Puma, zoals er na een Westerly een Pinto kwam of na een Taxi een Maxi dat zijn nu eenmaal zekerheden in het leven ;-)
In mijn tijd (maar da's lááááng geleden) kwam er na een Charter een .... Charter natuurlijk! Alleen dan met rolroeren en de grootste motor die je tussen die multiplex dragers kon persen....