Wat is dit voor een ding?

Ik heb een doos met Wedico onderdelen overgenomen en daarbij zat dit ding. Wie kan me vertellen wat dit is?

DSC06200.jpg

gr

Arno

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het een zelf gemaakte rijregelaar is.
Op de blauwe en de rode draad sluit je de akku aan.
En de motor sluit je op de gele draden aan.
Met het stangetje kun je de motor denk ik regelen

Dit is een halfmechanische snelheidsregelaar uit de jaren '70. Het merk is Zechmann Motomatic. Deze regelaar wordt bediend met een servo.

Aan de hefboom, die links op de foto zit en die door een servo wordt bediend, zit de loper van een potmeter. Hiermee wordt de snelheid geregeld. Als de regelaar het niet meer doet zal de stift van de regelaar op zijn. Deze wordt met een veertje tegen de koolbanen van de potmeter gedrukt. Je zult dan een potlood moeten slopen.

Aha, dank jullie wel. Het is in ieder geval dus niet iets wat ik moet bewaren. Tenzij ere een liefhebber voor is, gaat hij wat mij betreft in de vuilnisbak

Weggooien lijkt mij zonde, zet hem dan op het "te koop" deel. Hier zijn vast wel mensen die dit soort zaken verzamelen :yes:

Uiteraard doe ik dat, vandaar ook dat ik zei "tenzij er een liefhebber voor is" Ik bedoelde te zeggen dat als ik geen liefhebber tegenkom, dan pas gaat hij de vuilnisbak in.

full

Kijk bij de 3e zender bovenin

Ik heb ook zo'n ding liggen,maar dan met 2 van die ronde dingen op de bovenkant.

Mij werd verteld dat dit een regelaar is.

Laatst bewerkt door een moderator:
dat gaf corrien *robbe td* ook al aan over bovenstaande.

beiden zien er hetzelfde uit op het verschil na dat er bij jouw 2 op zitten wat meestal inhoud meer vermogen.

Het zijn vermoedelijk transistors die bovenop zitten.

Kijk bij de 3e zender bovenin

Ik heb ook zo'n ding liggen,maar dan met 2 van die ronde dingen op de bovenkant.

Mij werd verteld dat dit een regelaar is.

Dat is niet zo'n ding, maar dat het een regelaar is hebben ze goed verteld. Dit is een Quartronic 15 Ampere hoogfrequent regelaar.

Back