wat heb ik allemaal nodig om een rc auto te bouwen?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Mark2601, 26 apr 2015.

  1. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    hallo allemaal ik ben nieuw en wil graag zelf (dus zonder kits) een drifter/dragracer bouwen. Ik weet niet welke onderdelen ik nodig heb en welke brandstof het handigst. kunnen jullie me hier mee helpen.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De vraag geeft mij eigenlijk al direct het antwoord..... Als jij niet weet hoe je een auto moet bouwen zonder gebruik te maken van een kit dan komt het niet ver....

    Heb je toegang tot machines zoals een draaibank en freesbank als ook materialen zoals staal, aluminium, epoxy en/of koolstof?

    Je wilt een drifter dus moet je iets van een 4WD hebben. Om een hoop elende te besparen kan je het beste een complete aandrijving van een bestaande auto pakken maar ja, de kosten daarvan in losse onderdelen benaderd ook de prijs van een kit.

    Uiteraard komt daar bovenop de besturing en krachtbron (elektrisch of brandstof?)
     
  3. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    ik bedoelde eigenlijk me
     
  4. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    bedankt voor uw reactie

    ik bedoelde eigenlijk met geen kit dat ik gewoon bestaande onderdelen probeer te gebruiken en niet dat ik ze zelf bouw

    daarom wil ik dus weten wat de beste onderdelen hiervoor zijn
     
  5. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Een kit bestaat uit bestaande onderdelen die je zelf in ellaar moet zetten en je eigen motor en elektronica in kan zetten.
     
  6. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    sorry dom van me

    maar wat zijn dan de beste kits en hoe duur zijn ze
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Wil je nu een drifter of een dragracer,want dit zijn 2 totaal verschillende wagens :) dus 1 voor alle 2 zal niet lukken vrees ik. Onderandere al voor een drifter 4x4 en een dragracer 2x4... Denk nog effe na zou ik zeggen ;)
     
  8. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    het liefst iets wat voor alle bij geschikt is maar als ik zou moeten kiezen een dragracer
     
  9. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
  10. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    bedankt voor de link. maar ik zoek eigenlijk iets wat wel op dragracen gericht is maar niet alleen maar daarvoor te gebruiken is.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat trek je om te dragracen? Het wordt hier binnen Europa amper gedaan, alleen vriendjes onder elkaar doen sprintraces met van alles wat rijdt, dus een goede 4wd auto zal volstaan.
     
  12. Bart Horstman

    Bart Horstman

    Lid geworden:
    27 mei 2013
    Berichten:
    459
    Locatie:
    Stramproy, Limburg
    Je wilt dus een onroad 4x4 touring chassis, deze kan je ook gebruiken voor driften (al is een gelockt achterdifferentieel wel erg handig).

    Vanwege je ervaring, en gebruiksgemak zou ik 100% zeker voor electro kiezen, voor driften is dit ook gangbaar.

    Wat is je budget? Als je relatief betaalbaar zelf wilt bouwen kom je algauw bij Tamiya uit... Ik zou voor een cardanaangedreven chassis kiezen, zoals bijvoorbeeld de TT-02.
     
  13. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    mijn budget is max 250 euro

    en electro lijkt me inderdaad ook het handigst.
     
  14. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    dragracen trekt me omdat het snel gaat en omdat ik het in het echt ook wel zou willen doen
     
  15. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    maar wat zijn bijvoorbeeld goede merken
     
  16. Biem 01

    Biem 01

    Lid geworden:
    2 jan 2015
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Haarlem
    Tamiya is welbekend onder de beginners maar er zijn meer dan genoeg 'hop ups' (upgrades) om hem voor professionals te maken.

    Hpi is iets duurder en voor de ietwat meer gevordeden maar ook zij hebben leuken auto's voor jou bv deze; http://www.hpiracing.com/en/kit/114343 , is alleen rtr maar aangezien je zo nieuw bent in deze wereld moet je miss beginnen met een rtr om het gwn te leren kennen en dan overgaan naar kit. Maar dat moet je zelf beslissen

    Ook kyoso kan jouw ideeën en wensen wel vervullen denk ik
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je wilt dragracen zal een snaaraangedreven auto toch beter zijn en dat heeft te maken met de momentkrachten die de motor op het chassis zet.

    En een Tamiya wordt professioneel met hopups?

    Sorry dat ik het zeg maar een TT01 blijft ondanks heel veel aluminium een TT01 en zal in een veld met echte professionele race auto's ver achter blijven. Ik durf te beweren dat de Hobbyking DT10 van 60 euro beter rijdt dan een volledig getjoende TT01 en dat komt eigenlijk dat die DT10 een oude Sakura zero Sport is wat een lowbudget uitvoering van de raceversie was. En zo zijn er veel meer te vinden zoals een Spec-R S1, Sakura Xi sport, Serpent 411 Sports (ook als RTR te vinden) en de Yokomo BD7RS. Alle auto's met een dezelfde aandrijflijn als hun raceversies alleen met goedkopere delen (geen carbon)

    De enige goedkope Tamiya die nog enigzins professioneel zijn zijn de TA series, de TA05
     
  18. Mark2601

    Mark2601

    Lid geworden:
    26 apr 2015
    Berichten:
    13
    ik vond de hpi een goede suggestie was er zelf ook al op gekomen maar wist er niet zoveel van als jullie. is het dan geen optie om een tweedehands tamiya te kopen of een hpi. en zo ja welke

    sorry voor de late reactie
     
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    als je een budget van 250 hebt zou ik al helemaal niet voor een tweedehands gaan.
    Je hebt gezegd dat je er zelf eentje wilt bouwen. Dat gaat al niet met een 2ehands. En meestal moet je alweer 2/3 van de aandrijving van de auto vervangen om hem weer zo goed als nieuw te laten rijden.
    Ik zou dus zoals al is aangegeven voor een Tamiya kitje kijken. tt-01 of tt-02 zijn leuk om te bouwen en onderdelen zijn goed te verkrijgen.
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Aan een tweedehands TT01 met een 27 turns brushed motortje kan niet zoveel mis zijn denk ik?
    Als je die goedkoop kan kopen, met wat speling etc, kan je hem uit elkaar halen, en die onderdelen die speling geven vervangen, en dan heb je gelijk een bouwpakket :)
     

Deel Deze Pagina