wat heb je nodig voor een rc auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Freddy car, 29 mrt 2017.

  1. Freddy car

    Freddy car

    Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Oldenzaal
    hallo allemaal, ik ben nieuw en nog niet zo oud, ik wil graag een off-road rc auto maken om lekker te crossen in het bos en op het strand. Ik heb geen groot budget, wat raden jullie aan. Welke voeding is het beste
     
  2. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2017
  3. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    1 budget verhogen €300 begint het mee.

    2 wat je ook koopt zorg dat je de onderdelen makkelijk kunt krijgen.

    3 ga naar de local hobby shop (lhs)
     
  4. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ga ff naar Enschede en laat je gedegen informeren, Erik legt je tijdens de koffie graag uit wat je nodig bent, wat het kost en waar je in de regio beetje kunt rijden.
     
  5. Freddy car

    Freddy car

    Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Oldenzaal
    oke thx
     
  6. Freddy car

    Freddy car

    Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Oldenzaal
    nog ff twee dingen

    1. mijn budget verhogen zal niet gaan
    2. kan je ook een bestaande rc auto upgraden en de skin veranderen?
     
  7. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    1. wat is 'geen groot budget'?
    2. als je voor een gangbaar en recent merk/model kiest kun je daaraan upgraden indien gewenst. Binnen bijvoorbeeld schaal 1/10e zijn de motoren, servo's, body's,... veelal uitwisselbaar/universeel. Specifieke onderdelen zul je natuurlijk bij het merk zelf moeten halen, dus hou ook de leverbaarheid ervan in gedachten (geen internet-merk kopen waar je geen onderdelen van kunt vinden!)
     
  8. Freddy car

    Freddy car

    Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Oldenzaal
    mijn budget is rond de 150€
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Upgraden.... ook wel tunen.... de eindeloze vraag waar ook best veel over geschreven is. Onnodig geld uitgeven aan sierstukken in mooi aluminium die de schades bij botsingen alleen maar van kwaad tot erger maken omdat het breekpunt verlegd wordt of de alu delen krom slaan daar waar plastic enigzins meeveert. Veelal geven de opties geen tot amper een verbetering aan de auto.

    Kan je de body veranderen... ja, bij het ene soort chassis heb je een vrije keuze en bij de ander ben je verplicht iets specifieks voor dat chassis te nemen vanwege de vorm. Maar ook hier geld weer dat je onnodig geld gaat uitgeven tenzij die aan vervanging toe is.

    Wil je weinig geld uitgeven kan je eens bij de Conrad kijken, daar heb je al voor een 130 euro een Reely RTR auto. Zelf bouwen zoals je in de topicstart suggereert kost veel meer omdat de losse delen vaak duurder zijn.

    Welke voeding is het beste??????
    Beschijf wat je bedoeld met voeding? Accu, soort motor, lader of toch iets anders????
     
  10. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    150 euro?! Das niet bar.
    Kan wel maar dan moet je creatief zijn. Ik kocht toen ik begon rollers en losse onderdelen en Ben gewoon beginnen te bouwen. Maar een beetje motor esc combo kost al de helft van je budget. Goede accu en lader de andere helft.
    En dan ook nog het woord strand!
    Dan denk ik zee en zout. Funest voor rc spul. Tenzij vol plastic. Maar je lagers...oeioei.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  12. bartdebakker

    bartdebakker

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    37
    Locatie:
    velp
    Kijk gewoon eens op MP voldoende offroad keuze 1/10 schaal. Er staan ook merk wagens tussen. Ik begrijp dat je een beginner bent waarom met nieuw beginnen?!?! Tweedehands heb je voor dat geld een leuke wagen en als je goed bied een complete set met brushless motor.
     
  13. bartdebakker

    bartdebakker

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    37
    Locatie:
    velp
    Ik ben zelf zo ook begonnen. Leuke HSP XTRA gekocht met brushless en zender 2.4Ghz 2 lipo accus voor 100 euro.
    Een zelfde staat nu in kaatsheuvel te koop op MP voor 89,-.
     
  14. bartdebakker

    bartdebakker

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    37
    Locatie:
    velp
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Omdat er 2e hands genoeg shit wordt aangeboden waar je als beginner geen oog op hebt en direct na de aankoop spijt van krijgt.
     
  16. bartdebakker

    bartdebakker

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    37
    Locatie:
    velp
    Ja dus laat je zo'n jongen meteen 300euro uitgeven. En rijd dadelijk na 200 meter al iets stuk en heeft geen centen meer om het te vervangen. Hij wil in jet bos gaan crossen en daarvoor heeft ie geen top of the bill materiaal nodig!
    Hij zegt zelf dat hij jong is en waarschijnlijk veel uurtjes moet werken om die centen bij elkaar te krijgen.
     
  17. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Reden te meer dat hij met iets degelijks begint.
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  18. bartdebakker

    bartdebakker

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    37
    Locatie:
    velp
    Dus......alles wat op MP staat is troep??? Hoe slijten jullie je 2de hands spul dan??? Want dat is dan ook troep. Ook als je het hier te koop zet
     
  19. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Hahahhahahhahahhahahhahaha.... Dat is grappig zeg.
    Je snapt wel wat we bedoelen.
    Het probleem is dat de beginner geen idee heeft wat hij koopt. Veel wat er op MP staat is ook niet echt geweldig.
    Zelf verkoop ik mijn modellen niet meer via mp. Daar heb ik betere wegen voor.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Wie heeft het over 300 euro???? Dan heb je mijn post naar div Conrad items niet gezien... Allemaal modellen van gerenomeerde merken in zijn budget.

    Een beginner kan geen shit van goed onderscheiden, de prijs en het soort model is waar een beginner oog voor heeft. Helaas al vaak genoeg zien gebeuren dat iemand iets rots of iets heel ouds heeft gekocht zonder te weten dat het niet een goede keuze was.
    En ik verkoop niets 2e hands op een paar items na die ik amper gebruikt heb. Op=op bij mij.....
     

Deel Deze Pagina