Wat is een goede buggy?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Friso Vossen, 16 mrt 2017.

  1. Friso Vossen

    Friso Vossen

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Breda
    Wat zou een goede buggy, value for money/duurzaam, kunnen zijn voor rond de 500/600 euro?
    Topracing skills is niet direct prioriteit aangezien ik (zeker niet in het begin) van plan ben om wedstrijden te gaan rijden.

    Ik heb zelf tot nu op mijn lijstje staan:

    -Thunder Tiger Bushmaster 8E
    -Serpent Cobra BE
    -HPI Trophy Flux
    -HPI Vorza

    Maar er zijn vast nog veel meer opties.
    Ben benieuwd naar jullie reacties!

    Groet,
    Friso
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Uit eigen ervaring vind ik de HPI Vorza een goede maar vooral erg stevige buggy. Zelfs nadat er een stadsbus overheen reed viel de schade mee. Wel wat zwaarder tov andere 1/8 buggys zoals losi of mugen heb ik begrepen.
     
  3. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik lees ook veel goeds over de Arrma buggy.
     
  4. ritze_vespa

    ritze_vespa

    Lid geworden:
    27 mei 2015
    Berichten:
    17
    ik ben eigenlijk wel erg tevreden over mijn Team C tm2 short course (2wd)
    volgens mij ook een vrij onbekend apparaat, maar ik heb hem toendertijd gekocht van iemand die daar wedstrijd mee deed rijden.
    en tot nu toe moet ik zeggen dat het loopt als een gek.

    grote verschil ten opzichte van andere autos wat op de baan rijden is dat hij niet omkiept. wat je ook doet hij blijft op zijn wielen staan
    mja de onderdelen zijn wel een stuk duurder dan van een gemiddelde hpi flux oid
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  5. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    ik denk dat je met auto's die bedoeld zijn om wedstrijden te rijden eigenlijk wel altijd een goede keus maakt.
    Die auto's zijn ontworpen om veel mee te rijden en wat er stuk gaat kan eenvoudig gerepareerd worden.
    kijk dus ook naar hoe goed onderdelen te krijgen zijn, want er gaat altijd wel iets stuk door crashes of slijtage.

    ik weet niet of je 1:10 of 1:8 zoekt, maar ik heb evt nog een nette 1:8 electro Team Associated B8.2 staan, ontvanger er in en rijden.....
     
    pipolakki vindt dit leuk.
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Heb ooit de ECX Revenge-E mogen reviewen en ik moet zeggen voor een RTR auto klopt er veel aan die auto. Past goed binnen je budget met daarbij ook de opties voor een goede lader en een paar accu's.
     
  7. Friso Vossen

    Friso Vossen

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Breda
    Hoi, ik heb je een pb gestuurd.
     
  8. Friso Vossen

    Friso Vossen

    Lid geworden:
    22 okt 2016
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Breda
    Bedankt voor jullie reacties.

    Op de facebook groep tweedehands RC 1/10-1/8 staan een paar auto's die wel interessant zijn:

    -Losi 8ight 3.0 met een Trackstar 150A esc en 1900KV motor. Heeft iemand ervaring met deze combo van Trackstar? Wat ik erover lees lijkt het wel oke maar geen topmerk?
    -Xray XB4 met SkyRC Toro 120A comp ESC en SkyRC AresPro comp 6.5T motor. Kan iemand uitleggen wat een 6.5T motor betekent? Staat dat gelijk aan een aantal KV of is dat een heel ander type motor?
    -TeamC tm4 als roller. Deze heeft in plaats van middendif een slipperclutch. Kan iemand aangeven of dat een voor -of nadeel is? Meeste buggy's hebben een diff meen ik.
    -Team associated B44.3 met hobbywing 120A esc en Hobbywing V10 motor.
    -Op marktplaats staat een Serpent Cobra 811, zonder specs.

    Heeft iemand van jullie ervaring met 1 van deze auto's/merken? Wat zou jullie voorkeur hebben? Ik neig zelf igg meer naar 1/8 dan 1/10.

    Groet,
    Friso
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als u niet alleen wil gaan racen zou ik voor de Losi 8ight of de Serpent gaan, of in elk geval een 1:8 auto.
    Die komen toch vaak over/door meer heen.
    Daarnaast zijn ze wat lomper gebouwd waardoor ze een stukje steviger zijn.
     
  10. pipolakki

    pipolakki

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    203
    Ik was blij dat mijn trackstar combo het huis verliet..nuf said
     

Deel Deze Pagina