Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bertus zei:Ik zit met de volgende vraag.
Wat is nu schaal en wat semischaal?
Is daar een regelement voor of zo?
Want ik merk grote verschillen van inzichten daarvan op het forum.
knikvleugeltje zei:vleugels op schaal bouwt, ze voor ons te dun zijn?
Bar zei:ik zag laatst hier een draadje
DIT is schaal vind ik ..
Definitie van een schaalmodel:
Een schaalmodel moet een zo natuurgetrouw mogelijke kopie zijn van een bemand vaste-vleugel vliegtuig, zwaarder dan lucht, het welk daadwerkelijk gevlogen heeft. Het doel van een schaalwedstrijd is het herscheppen van het nauwkeurige uiterlijk en realisme van een vliegtuig op ware grootte. Dit wordt in evenredigheid toegepast bij de beoordeling van de statische- en de vliegprestaties.
Op zich is dit natuurlijk een beetje onzin, want elke eigenaar van een vliegtuig kan zijn model van welke striping dan ook voorzien dus waarom zou jij niet een andere striping kiezen voor je model :?Als de kleuren en markeringen niet kloppen (zoals bij mij), raak je al grofweg 20 van de 100 punten kwijt bij de statische beoordeling.
Berto zei:Op zich is dit natuurlijk een beetje onzin, want elke eigenaar van een vliegtuig kan zijn model van welke striping dan ook voorzien dus waarom zou jij niet een andere striping kiezen voor je model :?Als de kleuren en markeringen niet kloppen (zoals bij mij), raak je al grofweg 20 van de 100 punten kwijt bij de statische beoordeling.
Ik vindt dat ze eerder naar schaalgetrouwheid van het model moeten kijken, afmetingen en details etc. dan naar de striping cq. registratie.