Wat vind je van de huidige indeling van de Helie sectie?

Ben je tevreden met de huidige indeling?

  • Nee, ik zou het ook graag anders zien (met evt.suggesties).

    Votes: 32 68,1%
  • Ja, prima..houden zo

    Votes: 15 31,9%

  • Total voters
    47
  • Poll closed .
Status
Niet open voor verdere reacties.
N.a.v. een eerdere discussie in het draadje van Bas aparte-extra-subgroep-voor-v-flybar
Wilde ik de interesse eens toetsen voor i.i.g. een algemene sectie waar zowel Brandstof als electro helipiloten terecht kunnen.
Nu mis ik nogal eens interessante draadjes in de Brandstof sectie omdat ik als eerste de electro sectie doorlees omdat ik alleen electro vlieg.
Ik vermoed dat dat ook geld voor sommige brandstof piloten.
De techniek, instellingen en interesses zijn eigenlijk grotendeels uitwisselbaar en nieuwste gadgets zijn voor beide vaak interessant.

Remco poste bijv. zelfs een opzet voor een totaal andere opzet:
Helicopter
-- Algemeen (voor alles wat met afstellen te maken heeft)
...|__> (eventueel)-micro
...|__> (eventueel)-mini alles boven de 425 mm bladen
...|__> (eventueel)-normal alles boven de 550 mm bladen
-- Electro motoren (voor alles wat met electro setup te maken heeft)
-- Brandstof motoren (voor alles wat met brandstof setup te maken heeft)
-- Heli electronica (gyro, flybarless, heli command, governors enz)
-- Piloten box (voor meetings)

Een alternatief zou bijv. zoiets kunnen zijn:
--CCPM Helicopters, met een goed vast "beginners lees dit eerst" draadje en wat vaste draadjes over bijv. "wat is CCPM", "basistechniek FAQ", "verenigingen gids" en "hoe leer ik vliegen"
...|Brandstof aandrijving en regeling
...|Electro aandrijving en regeling
...|nieuwe ontwikkelingen
--Ready To Fly helicopters, vaste draadjes over bijv."wat is RTF", "basistechniek FAQ", "verenigingen gids" en "hoe leer ik vliegen"
-- Pilotenbox (voor meetings, wedstrijden e.d.)

Kortom zijn we als helievliegende MBF er's tevreden met de huidige indeling...
Of staat dit open voor discussie....
die in dit draadje uiteraard gevoerd kan worden.

grt.
Eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn ideen: Je kunt kiezen tussen brandstof, eletro en overigen, en dat als je elektro kiest dat je weer een mapje krijgt met bijv. 250 size 450 size etc. of tot bladne met 200mm en 600 mm etc. en dat zo ook onder de brandstof, en bij overige bijv. gyro's servo's motoren. Zo hoef je bijna niet te zoeken en kom je meteen bij waar je wil. Het is mischien een beetje onduidelijk... maargoed. ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.
 
Beginners
Algemeen heli forum
Eigenbouw helicopters (from scratch, geen bouwpaketten dus)
Micro helicopters (max 4ch en max rotordiameter 20cm)
Mini helicopters (max 4ch en min rotordiameter 20cm tot 50cm)
Elektro helicopters (volwassen helicopter met hek, colectief, cyclic)
brandstof helicopters (volwassen helicopter met hek, colectief, cyclic)
Tubine Helicopters (volwassen helicopter met hek, colectief, cyclic)
Schaalmodellen (exakte schaalmodellen dus 4blads als de echte ook 4 blads is etc, geen lama met coaxiale rotor, had de lama ook niet)

Dit zijn mijn gedachten
 
1 algemeen: voor algemene dingen dus, whatever that may be

1 voor micro en mini: gaat vaak (niet altijd natuurlijk) over kleinere heli's als lama, walkera, FP-heli'tjes,...

1 voor elektro + brandstof: alles wat klasse 450+ is bij elkaar smijten. Ik vlieg voornamelijk brandstof maar in de elektro sectie staan vaak ook heel interessante dingen. Maar vaak doe ik de moeite niet meer om daar ook eens te gaan kijken.
 
Mijn ideen: Je kunt kiezen tussen brandstof, eletro en overigen, en dat als je elektro kiest dat je weer een mapje krijgt met bijv. 250 size 450 size etc. of tot bladne met 200mm en 600 mm etc. en dat zo ook onder de brandstof, en bij overige bijv. gyro's servo's motoren. Zo hoef je bijna niet te zoeken en kom je meteen bij waar je wil. Het is mischien een beetje onduidelijk... maargoed. ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.


Wat mij betreft ben ik het met deze bovenstaande setup wel eens, kort simpel en duidelijk anders ben ik bang dat je te veel keuze hebt, waardoor je je een ongeluk moet zoeken en kleine dingen probleme van andere mensen over het hoofd ziet die je misschien had kunnen helpen.

Suc6
Maarten
 
- Microhelikopters
- Elektrohelikopters
- Brandstofhelikopters
- Helikopter Elektronica
- Pilotenbox (meetings ed.)

Zo kan iedereen zijn ei kwijt op de juiste plaats ;)
 
Het leuke van weinig opdeling is dat je nog eens dingen tegen komt die leuk zijn om te lezen, maar waar je niet specifiek naar op zoek bent.
Van mij mag de indeling dus zo blijven!
 
Remco poste bijv. zelfs een opzet voor een totaal andere opzet:
Helicopter
-- Algemeen (voor alles wat met afstellen te maken heeft)
...|__> (eventueel)-micro
...|__> (eventueel)-mini alles boven de 425 mm bladen
...|__> (eventueel)-normal alles boven de 550 mm bladen
-- Electro motoren (voor alles wat met electro setup te maken heeft)
-- Brandstof motoren (voor alles wat met brandstof setup te maken heeft)
-- Heli electronica (gyro, flybarless, heli command, governors enz)
-- Piloten box (voor meetings)

Mijn mening was al duidelijk

Ik zie ook niet het verschil tussen de setup van een brandstof of electroheli, veel van de problemen zijn niet motor gerelateerd en kunnen dus voor beide partijen informatie op leveren. Het enige verschil is de aandrijving en daar stel ik wel apparte supgroepen voor voor.

Ook vind ik het lastig dat meeting bijvoorbeeld in brandstof of micro heli gepost worden daar zou een aparte sectie voor moeten zijn.

Dan de vele slowchat draadjes hier, die zouden ook in de pilotenbox mogen, want veel eindige op zulke lange draadjes dat je er toch niet echt meer wijs uit kunt worden. Ik gaat echt geen 900+ lezen om te kijken of mijn probleem toevallig daar genoemd wordt.

Ook heb ik Robert twee man als modurator voorgesteld, ga geen namen noemen want ik vind dat Robert dit moet regelen maar het zijn twee heren die hier erg actief zijn.

Maar ik zou het fijn vinden dat er weer overzicht komt. Maar zoals Ron ook al aan geeft niet te veel groepen want daar wordt het ook niet overzichtelijker van.

gr Remco
 
- Microhelikopters
- Elektrohelikopters
- Brandstofhelikopters
- Helikopter Elektronica
- Pilotenbox (meetings ed.)

Zo kan iedereen zijn ei kwijt op de juiste plaats ;)

Ik wil het nog even over dat ei hebben.

Wat je nu ziet is dat er veel draadjes over de King V2 en de Belt CP in de micro afdeling staan terwijl de beide helicopters zowel in besturing als formaat bepaald geen micro heli's zijn.

Er mag dus een duidelijke defenitie komen van wat een bepaald soort helicopter is en waar de post thuis hoort.
 
1 algemeen: voor algemene dingen dus, whatever that may be

1 voor micro en mini: gaat vaak (niet altijd natuurlijk) over kleinere heli's als lama, walkera, FP-heli'tjes,...

1 voor elektro + brandstof: alles wat klasse 450+ is bij elkaar smijten. Ik vlieg voornamelijk brandstof maar in de elektro sectie staan vaak ook heel interessante dingen. Maar vaak doe ik de moeite niet meer om daar ook eens te gaan kijken.

Puur persoonlijke motivatie dus,geen rekening gehouden met iemand anders. Daar is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd, maar als het op luiheid aankomt om de moeite niet te doen in een ander forum te kijken dan is de oplossing gewoon 1 rubriek: helicopters. En zet daar alles in, dan je hoef je nooit in een ander forum te kijken.
 
Ik ben wel bang dat als je een aparte categorie gaat maken voor bv.
"-- Heli electronica (gyro, flybarless, heli command, governors enz)"
Dat daar dus alle helivliegers ook hun normale elektronica gaan posten. En dan krijg je dus voor elke hoofdgroep(auto's, boten, vliegend) een aparte elektronica categorie.
Zelfde geld voor E-motoren, laders enz..
 
Als iemand met zijn King V2 tussen de micro`s gaat staan, is het aan een moderator om dat even te verplaatsen.
 
De heli sectie opsplitsen naar courante modellen zou iets optimaler kunnen zijn (Align, Protech, Logo,...)

Je krijgt dan wel erg veel groepen, het kan wel , zo zit de helifreak site ook in elkaar. Voor de gebruiker optimaal, je vind direct merk gerelateerde zaken, voor de moderator wat lastiger.

Ik zou me ook de volgende indeling kunnen voorstellen :


1* Algemeen heli

2* heli elektro aandrijving (alles omtrent elektro heli's)
** sub groepje : microheli's

3* heli brandstof aandrijving (alles omtrent brandstof heli's)

4* heli electronika (servo's, gyro's, ontvangers, etc. )
** subgroepje : flybarless systemen

6* F3C & 3D (wedstrijd informatie)
 
Ik kan het ook helemaal eens zijn met de indeling van Remco, een aantal zaken zowel bij de (bijvoobeeld) trex 600 nitro als 600 elektro zijn precies hetzelfde waarom niet alles bij elkaar en dan een sub groep voor de motoren.

Ook electronica zoals gyro etc zijn gewoon gelijk zowel bij brandstof als electro dus waarom niet bijelkaar in een deel heli electronica.

En iets apparts voor de kleine micro's zoals lama etc.

Precies zoals in het andere draadje kan ik het volledig eens zijn met Remco en Ericw.
 
Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, als de oude berichten maar bewaard blijven. Vaak nog antwoorden gevonden op vragen door even te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top