Wat voor lader voor NiCd/NiMH accu's?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Coen, 13 jul 2003.

  1. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ok heren... nu weer :eek:ntopic: !

    Robert
     
  2. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Heb bij de aldi ook een "vracht" batterijen gekocht en
    de goedkope lader met tijdklok, 6 euro meen ik.

    Let op! bij lidl verkopen ze ook laders, maar deze zijn zonder
    tijdklok.( Je gaat een keer vergeten batterijen eruit te halen).

    Dus losse cellen laad ik op met aldilader, m'n
    power peak ultimate gebruik ik voor pakketten.

    Power peak ultimate bevalt goed, eenvoudig in gebruik.

    Johan

    [​IMG]
     
  3. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Hoe langer ik rondkijk...hoe meer laders ik tegenkom, en hoe moeilijker de keuze wordt 8O :D
     
  4. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    Nog even in de ElektroModell gekeken.
    Zit dus een omvormer in (kan je zien aan de ringvormige spoel) en ook de "entladeschulsspannung" kan ingesteld worden.

    Lijkt mij dus prima ladertje als je met max 10 cellen en 3A kan leven.
     
  5. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Hm....'k ga binnenkort maar eens proberen of ik die Jamara X-Peak 3 ergens kan halen. :)
     
  6. Matthi

    Matthi Guest

    Is dit dan een snellader?
     
  7. djnoorland

    djnoorland Guest

    hoi
    ja die kan je halen aht in almelo
    ze hebben ook een site
    hij vertelde me dat hij ze volgende week binnen heeft
    voor ik dat 82 euro
     
  8. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    Iemand ervaring met de Simprop NC master pro?
    ik gebruik hem nu al sinds 1996 en hij bevalt me prima: 4 kanalen waar je talloze programma's op los kan laten. Wel enkel op 230V maar ik vlieg toch amper elektro...
    hier is ie : http://www.simprop.de/Seiten/Modellbau/0111058NCMasterPro624N.htm
    Het jammere is dat ie het sinds gisteren niet meer doet.. het lcd'tje gaat aan en uit, samen met een beep. Net alsof de microprocessor niet meer gestart raakt, of dat hij het programma niet meer uit de EPROM kan halen.
    In ieder geval weet ik nu niet wat ermee te doen... Binnen doen voor herstelling met de kans dat ze hem toch opgeven of uitkijken naar een nieuwe lader... alle meningen welkom.
    Die 4 kanalen had ik echt wel nodig... :(
     
  9. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Hey Zanders

    Wat ik zelf zou doen is eens kijken of je via Simprop misschien aan het schema kan komen of misschien eens vragen wat een reparatie kan gaan kosten(vanaf???prijs) NEE heb je JA kan je krijgen.
    Persoonlijk zou ik voor het eerste gaan aangezien ik zelf elektronica monteur ben :wink: dus is het meestal een kleine moeite voor mijzelf.

    Zelf heb ik al een soortgelijke lader stuk gehad (een van conrad) die ik de eerste keer dat ie stuk ging opstuurde met gevolg dat ik de lader 5 weken kwijt was maar dat ik wel een nieuwe kreeg :D en na een tijdje was die ook stuk en aangezien deze ook in bouwpakket vorm te krijgen waren kon ik aan een schema komen :D met als gevolg 5 min werk :wink: (i.p.v 5 weken) en voor een paar centen hem gemaakt had( kosten waren nog minder dan de kosten voor het versturen) :idea: .

    Maar niet iedereen heeft verstand van elektronica dus kun je ook nog voor de tweede keuze gaan.
    Maar wel eerst bij simprop :idea: zelf eerst vragen en niet via via :?

    Met vriendelijke groet,

    Heino :)
     
  10. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Beste mensen, hou het allemaal wel een beetje overzichtelijk... Dit topic wordt onderhand lekker lang...

    Robert.
     
  11. Blade_3

    Blade_3 Guest

    ik heb ook een goede lader, een LRP Pulsar Competition Pro, echt een hele goede lader, www.lrp...... iets met dat... echt goede laders hebben ze...
     
  12. Matthi

    Matthi Guest

    Vraagje tussendoor..

    Kunnen jullie mij een lader aanraden waarmee ik sanyo 3300-cellen zou kunnen opladen? Ik zou 8 cellen moeten opladen..

    En liefst niet te duur..

    Alvast bedankt!!
     
  13. Matthi

    Matthi Guest

  14. sitting duck

    sitting duck Guest

    De capaciteit doet van de cel doet er niet toe ,enkel het aantal cellen .
    Dus veel van de genoemde laders kunnen die sanyo s laden.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor optimaal performance moet je die 3300 minimaal met 5A laden, het liefst nog met 6A.
     
  16. Frankmd

    Frankmd Guest

    Ik denk dat mijn vraag niet echt een nieuw topic verdient, vandaar dat ik het hier post :)

    Ik heb de afgelopen tijd een beetje rondgesnuffeld op dit forum op zoek naar wat informatie omtrend laders voor accu's in auto's. Het probleem is namelijk dat ik recent een xray t1 heb gekocht met sanyo 3300 accu's. Het probleem is echter dat een arlec lader heb alleen geschikt voor NiCad accu's. Ik ben dus op zoek naar een goede NiMH lader.

    Echter, de laders die in dit topic worden genoemd ben ik nooit eerder tegengekomen :S Op het moment zit ik te twijfelen tussen enkele laders:

    - expro van pkracing.nl (110,- in de aanbieding). Deze lader kom ik alleen op pkracing tegen...? Nieuw merk in nederland?
    - op rcshoproal.nl de Team Orion D-67 PRO Digitale lader van € 199,- voor € 130,-. Klinkt goed, maar dan heb ik wel een externe voeding nodig.

    Het feit dat het merk expro eigenlijk niet lijkt te bestaan (gezocht op google, vrijwel geen hits :)) doet mij een beetje argwanen. De Orion lijkt mij een mooie lader met veel functies, maar misschien is dat wel allemaal onzin...? Verder kom ik op dit forum ook vrijwel nooit 'merken' zoals lrp tegen...? Kan iemand mij daarover uit de droom helpen? :)

    Over externe voedingen: waar moet ik naar zoeken indien ik de Orion/soortgelijke lader kies?

    Alle hulp wordt gewaardeerd, indien mijn vraag in het verkeerde topic is geplaatst hoor ik het graag :)
     
  17. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
  18. tbstuntpiloot

    tbstuntpiloot

    Lid geworden:
    29 okt 2003
    Berichten:
    918
    Locatie:
    -
    euh..... 3A max laden, alle cellen die er zijn?
    JA is een goede snellader, voor de kleinere modellen, ik lees net dat 3300 cellen 5 A nodig hebben, dus daar is deze niet goed voor.

    AaP :p
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Het merk is TLP, het type is Expro.
     

Deel Deze Pagina