Wat voor NiMh batterijen???

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Kees1988, 12 aug 2004.

  1. Kees1988

    Kees1988 Guest

    Hoi,

    Ik vroeg me af hoeveel ma er in jullie batterijen kan. Wij hebben 12 batterijen erbij gekregen van 600 ma. Die heb ik voor de ontvanger dus meteen vervangen door 1400 ma. Maar Wat moet je minimaal hebben?

    greets,

    kees
     
  2. Mark Oostveen

    Mark Oostveen

    Lid geworden:
    24 sep 2003
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Nieuw-Bergen (Lb)
    Welke baterijen, voor welk doel??

    Zender accu,
    Ontvanger accu met hoeveel servo's en hoe zwaar worden die belast.
    Rij/vaar/vleig accu

    Even iets specifieker graag.

    Ik vermoed dat het om de ontvanger accu gaat. Dan nog even vermelden of het voor vliegen varen of rijden is en wat er allemaal aangesloten zit op de ontvanger. Pas dan kan er een zinnig antwoordt gegeven worden.

    Grz

    Mark
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    8 in de zender en 4 in de auto....

    Er is niets met MOETEN. De capaciteit bepaalt de gebruiksduur. Die 600mAh zijn NiCads en op zich een goede keus want je kunt ze goed mishandelen voordat ze echt kapot gaan. Als je naar NiMha toe gaat heb je meer capaciteit maar moet je rekening houden met laadtijden en ze ook niet te ver leeg trekken om beschadiging van 1 cel tot het hele pakket te voorkomen.
     
  4. HPI Freak

    HPI Freak

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Elst (Utrecht)
    De mAH bepaald de tijdsduur voordat je batterijen leeg zijn, wat je ermee doet maakt niet zoveel uit. Ik gebruik zelf 2300 mAh en 2100 mAh voor mijn auto's. Dus hoe hoger het getal, des te langer kun je er mee "spelen" voordat ze leeg zijn. Ik gebruik ze voor de zender en ontvanger. :D :D
     
  5. easy2

    easy2 Guest

    nicd gaat idd heel lang mee, toen ik net begonnen was met modelbouw had ik er ook 8 van 800 mah gekocht, en ik dacht toen dus 8x800=6400 dus ik gooi 1500 mah over die accu's heen voor een halve dag lang, zender compleet gesmolten, plastik was ook van de accu's gesmolten, maar de accu's deden het nog, en na 3 jaar beginnen ze nou wat slechter te worden.

    gr easy
     
  6. Kees1988

    Kees1988 Guest

    Ok, dan ga ik tog nog ff wat betere kopen, want 1400 vindt ik nog niet zoveel, maar ik wilde even weten wat jullie in je ontvanger en zender hebben zitten zodat, ik een beetje weet wat ik minimaal wil hebben. Enne Mark, als je naar m'n pic. had gekeken, had je gezien dat het voor m'n auto was.

    Bedankt jongens!
     
  7. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    nog een tip :lol:
    koop een 6 volt accu als otvanger accu.
    hierdoor worden je servo's sneller en krijgen ze meer kracht.
    en dat is altijd fijn (meestal).
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Pas op met dit laatste, er zijn een groot aantal servo's die daar dus net niet tegen kunnen.
     

Deel Deze Pagina