Watergekoelde automotor (nitro)

Hoi allemaal,

Na een ongelukje met m'n savage ben ik toe aan een nieuwe motor.
Ik zat eigenlijk te denken om weer dezelfde motor te kopen. Namelijk een .32 Force.
Deze motor is me heel goed bevallen en is relatief goedkoop.

Toen ik echter bij conrad.nl keek zag ik dat er nu ook een nieuwe versie verkrijgbaar is.
namelijk een watergekoelde! Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Ik neig zelf naar de luchtgekoelde versie omdat de waterkoeling te veel ruimte inneemt.
Maar ik vroeg mij slechts af: Heeft iemand hier ervaring mee?(ik kon namelijk niets vinden:()
Zal het wel genoeg koelen? Hoe word het water rond gepompt? Is het de moeite waard?

Toch vind ik het wel een leuk idee voor een mooie scaler:).

groetjes,
Patrick

Voor 15 euro meer heb heb je een picco p3.28. Doet het ook wel goed op een savage.

Maar dat watergekoelde is ook wel apart.

Moet je eens het draadje op zoeken van user: Bart Banaan. Als ik me niet vergis heeft hij een bootmotor op zijn offroad gezet.

Volgens mij is dat koelelement veel te kort/klein..

Voor 50 euro minder heb je een Nitrobull, prima motor, vanbinnen een LRP spec2 .28, sterke motor dus, en hij is harstikke goedkoop, en werkt prima.. (eigen ervaring!) Loopt waarschijnlijk nog een stukkie harder als die .32..

Patrick, wanneer gaan we n keer samen rijden?

Na ebay afgestruint te hebben ben ik tot een conclusie gekomen. Het gaat geen force worden. Andere (betere) motoren kosten namelijk het zelfde in Amerika en Hong-Kong
Echter zit ik wel met een heel groot dillema. Ik kan namelijk niet kiezen tussen 3 motoren.
Namelijk de Picco P3 .28, Lrp Z.28R Spec.3 en de Lrp ZR.30 Spec.2.
Op het internet is veel te vinden, echter spreken veel topics elkaar tegen en nu zie ik door de bomen het bos niet meer :(.
Daarom is mijn vraag: Wat vinden jullie het beste? Hebben jullie ervaring met deze motoren?
hebben jullie misschien suggesties(rond de 200 dollar)?

Als uitlaat zat ik aan een jp3 te denken. Vooral de Picco schijnt dan een monster te worden.
Is deze ook aan te bevelen voor op de Lrp?

Alvast Bedankt!

P.S.
@anko:
we moeten inderdaad binnenkort een keer gaan rijden. Misschien wil Niels ook wel komen.

Een pijp als de jp3 gaat niet werken op een savage, je krijgt m simpelweg niet vast, hij maakt gebruik van een inline systeem, met de daarbijnehorende ronde bocht, welke je niet kwijt kan bij een savage.
De HPI tuned pijp werkt prima op een savage met .28 motor.
Ik hou het stug bij een GM, die .28 is hetzelfde als de LRP .28 spec2. en dat is een prima motor, en hij is cheap, helemaal in dit kikkerlandje.

Mocht je wel kiezen tussen die 3, de Picco, geeft veel meer toptoeren dan de andere 2 motoren, de .30 is lomp en geeft lang niet zoveel toeren als de Picco. (real life ervaring) De LRP .28 werkt naar eigen ervaring wel heel erg goed met de HPI tuned pipe(de polished one, niet die geribbelde) maar dat geld ook voor de picco.
Even opletten, grotere motoren moet je een grotere klok geven, anders lopen ze warm, en geven ze niet de prestaties die je van ze verwacht (been there, done that) mijn gm loopt beter met een 17t klok dan met een 14, op 47 spur.

Met een beetje zoeken kun je de lrp en de picco ook voor 170 in nederland vinden.. Shamrock had ze dacht ik, moet je ff de webshop zoeken.

Laatst bewerkt:
Moet je eens het draadje op zoeken van user: Bart Banaan. Als ik me niet vergis heeft hij een bootmotor op zijn offroad gezet.

Volgens mij is dat koelelement veel te kort/klein..

Da's deze:

oud18.JPG

@ patrick: ik zou je de lrp 28 spec3 aanraden die is het krachtigst van alle drie en heeft me 160euro gekost op ebay in duidsland. ik heb altijd gehoort dat een picco een zeer goede motor maar niet gepast voor een savage. een savage motor geeft kracht nodig en niet alleen toeren.. ik hoop dat je daar meer mee bent

Alhoewel de Picco echt meer kracht geeft als de LRP...... en die picco is in nederland te krijgen voor 160, met een beetje zoeken..

Kracht houd ook in dat je even moet gaan spelen met je tandwielverhouding.. mijn 3.5cc met 13/52 had net zoveel kracht als mn gm met 47/17....
grotere motor=kleinere spur en grotere klok, motor loopt anders gauw warm omdat die alleen maar veel toeren maakt en niet kwijt kan waarvoor die is gemaakt(koppel)

Dat jij kijkt naar de specs die de fabrikanten aangeven geeft al aan hoeweinig je er eigenlijk vanaf weet.... de beste offroad buggy motor die eris wordt opgegeven bij 2.5pk... kom dan maar op met die 4 die de lrp never nooit gaat halen.

de lrp 28 is 4pk en de picco 28 maar 3...
dat voel je wel goed op kracht hoor

Laat het voor eens en altijd duidelijk wezen; info die de producenten zelf geven, zijn in 99% van de gevallen allesbehalve accuraat. Dat geldt voor toerentallen, pk's, verbruik, topsnelheden, etc.
Laat je daar dus zeker niet door misleiden bij een aankoop.

Dat jij kijkt naar de specs die de fabrikanten aangeven geeft al aan hoeweinig je er eigenlijk vanaf weet.... de beste offroad buggy motor die eris wordt opgegeven bij 2.5pk... kom dan maar op met die 4 die de lrp never nooit gaat halen.

bij of-road geeft dat weinig verschil maar ga maar eens op hard zand of op de weg gaan rijden.
dan zie je wel duidelijk welke er de 4 pk geeft...

en bij de specs staat er duidelijk altijd rond de 3.8 en 3.95 pk
ik dacht toch dat de meeste eerst wel eens naar dat soort dingen kijken vooraleer ze een nieuwe motor aanschaffen

bij of-road geeft dat weinig verschil maar ga maar eens op hard zand of op de weg gaan rijden.
dan zie je wel duidelijk welke er de 4 pk geeft...

en bij de specs staat er duidelijk altijd rond de 3.8 en 3.95 pk
ik dacht toch dat de meeste eerst wel eens naar dat soort dingen kijken vooraleer ze een nieuwe motor aanschaffen

:mad:
Specs van fabrikanten zijn veelal onzin, en getest op 90 procent nitro...
Klopt helemaal niks van, ga eens googlen op rcdyno, en je zult vele resultaten vinden, dat motoren niet eens de helft van hun opgegeven vermogen zullen halen.

Zucht. Nu dacht ik werkelijk dat Nick wel zo verstandig was om niet in verkooppraatjes te geloven, maar blijkbaar niet. :roll:
Zoals gezegd; google maar eens op rcdyno's van rc-motoren (dat zijn échte testen in realistische omstandigheden), die geven een veel beter beeld van wat een motor precies kan of niet kan. Kom daarna nog maar eens terug om je mening aan te passen. ;)

:mad:
Specs van fabrikanten zijn veelal onzin, en getest op 90 procent nitro...
Klopt helemaal niks van, ga eens googlen op rcdyno, en je zult vele resultaten vinden, dat motoren niet eens de helft van hun opgegeven vermogen zullen halen.

ja dit weet ik ook wel maar wat ik bedoel is als 2 motoren getest worden op 90procent zoals je zegt en de ene heeft daarbij meer pk's zal hij op 20procent nog steeds meer hebben hee ofniet dan komt dat dan opeens gelijk?

ja dit weet ik ook wel maar wat ik bedoel is als 2 motoren getest worden op 90procent zoals je zegt en de ene heeft daarbij meer pk's zal hij op 20procent nog steeds meer hebben hee ofniet dan komt dat dan opeens gelijk?

Die motoren worden nooit in dezelfde omstandigheden getest. Ten eerste wordt er verschillende brandstof gebruikt, verschillende uitlaatsystemen, etc. Daarbij is het ook nog eens een kwestie van concurrentie onder de producenten waarbij de ene producent zijn cijfers gewoon zal opkrikken om beter te lijken dan de andere producent.
Ten slotte is het ook niet zo dat 2 motoren op 90% hetzelfde, in verhouding, presteren op 20%. Elke motor reageert anders.
Baseer je dus gewoon niet op zo'n cijfers; ze zeggen werkelijk niets.

Sorry hoor sander, maar dat zou pure concurentie vervalsing zijn. Ik mag toch wel aannemen dat ze ergens naar enige wetgeving werken, aangezien het allemaal officiele europeese bedrijven betreft. Er dus klakkeloos van uit gaan dat ze getallen uit hun duim zuigen is dus een vreemde gedachten gang.

De getallen die producenten weergeven zijn gebaseerd op tests en daar de maximale results van in veel gevallen. Voor rijders dus onhaalbaar.

Denk je niet dat mensen die deze hobby beoefenen ergens een greintje verstand hebben? Als het waar is wat jij zegt, dan word het tijd om een rechtzaak te gaan beginnen op europees niveau tegen de producenten, aangezien jij er nogal veel verstand van hebt stel ik voor dat je een groep met mensen om je heen verzamelt en naar het europeese hof stapt en LRP en Nova rosi ed. voor de rechtersleept wegens valse reclame uitingen en mislijding.

Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom niemand je voor is gegaan in deze?

Misschien is het, omdat deze bedrijven hun gehaalde reslutaten wel degelijk kunnen onderbouwen en omdat ze de een of andere Nederlander van 15 tot 19 hard uitlachen. Maar daarom kan je wellicht denkgelijken vinden op europees niveau die met je de zaak willen beginnen. Misschien is er zelfs wel een advocaat in deze hobby te vinden die met jou deze zaak naar het europeese hof wil brengen.

Als je niet bereid bent om werkelijke stappen te gaan ondernemen dan weet ook meteen idereen dat je helemaal niet zeker bent van je zaak, dus ik mag aannemen dat je vandaag nog betreffende instaties gaat mailen en vragen om steun en of uitleg.

Back