We gaan weer racen!

Op zondag 27 September wordt er op de Peel weer Q-500 en F3D gevlogen
Op zaterdag 10 Oktober Vliegen we op Hoofddorp, alleen Q-500.

Aanmelden op de gebruikelijke manier via de website www.q-500.nl

De Peel:
Voor vliegers die afgelopen keer hebben mee gevlogen is alleen de naam voldoende.
Voor nieuwe vliegers en introduce's graag de volgende gegevens.

Naam
Voornaam
Adres
Postcode
Woonplaats
Nationaliteit
Geboortedatum
Geboorteplaats
Kenteken
Sportlicentie
Frequentie
Reserve frequentie (niet nodig bij 2,4Gc)
Klasse: Equickie – Quickie – F3D


HLC Hoofddorp,
Alleen naam en frequentie is voldoende.


gr Wubbo
 
Laatst bewerkt:
Wubbo, is de Peel toegankelijk voor toeschouwers of moet je je vooraf melden, omdat het een militaire basis is (was).

En F5B??
Dat zijn zwevertjes met electromotortjes.


GJ
 
F5B, ik bedoel dat hoort hier niet thuis, het gaat hier over Q-500 en F3D.

En aanmelden kan ook voor bezoekers, geef alle gevraagde gegevens door, dat kan tot de dinsdag voor de wedstrijd, maar liefst zo vroeg mogelijk. En inderdaad legitimatie verplicht. Alles staat ook op de website.

Je bent welkom.
 
'k heb nog ARF kitjes liggen (GC) en ook epoxy rompjes van de mad dog, maar dan heb je veel meer werk.

De GC's hebben een nieuwe opdruk (soort regenboog) ziet er wel leuk uit.
 
Ja maar het is misschien wel een goede locatie om ook eens F5B te vliegen?!

En wat dacht je van F5D ?!

Is er ergens een centrale wedstreids calender?!

Jos
 
Tja, f5D, zover ik weet is er niet 1 persoon in nederland met een competitieve en legale setup en kist... En ik weet zeker of het parcours hetzelfde is als f3D.

Daarnaast hebben we genoeg te doen op 1 dag met f3D en Q500.

Wedstrijdkalender: KNVvL Modelvliegsport - Wedstrijdkalender 2009

Wubbo, ik weet wat je hebt liggen, maar ik ga de viper repareren. Op zich niet veel werk als ik hem gewoon in elkaar druk met wat lijm er tussen.
Maar ik zou hem graag ombouwen zodat ik makkelijk de accu kan verwisselen, das best wat werk.
 
Jos, er zijn maar een aantal lokaties waar de jongens met F3D en Q500 mogen vliegen.
Die wil je niet gaan vervelen met F5D en F5B.
Velden zat in Nederland waar F5B kan vliegen.
F5D zal ook wel moeilijker worden vanwege het geluid.

GJ
 
Het kan in ieder geval niet op die zelfde dag, we hebben een vol programma.

Op de knvvl wedstrijdkalender staan (uiteraard) de NL wedstrijden, op Q-500.nl staan ook de internationale wedstrijden voor F3D, Q-500 en club-20.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad al weer snel. Maar eens kijken of ik de Viper nog wat beter aangepast krijg voor die tijd.

En voor Wubbo, de zwever van Joris die je waarschijnlijk wel in Almere hebt gezien, dat is een F5b kist.

Ik heb trouwens nog een nieuwe Hyperion motor + mount set liggen mocht er iemand interesse in hebben.
 
Bij F3D is het geluid ook een probleem, je hoort het kilometers ver.
Binnenkort worden dempers op F3D verplicht. Niet dat het heel veel uit maakt, het meeste geluid komt toch van de prop. Maar het scherpe gaat er wat van af.
Robbert vliegt al met een demper op 1 van z'n kisten.

En voor quickie is de geluidsnorm o.a. gesteld om dan op elk willekeurig veld te kunnen vliegen.
 
Ja, ik bedoel ook, jullie kunnen met F3D en Q500 maar op een beperkt aantal plaatsen vliegen.
Vanwege het geluid.
En F5D maakt ook herrie, dus dat zal ook wel moeilijker zijn ivm met geluid.
Bij ons op de club heb ik ooit een keer een kistje laten vliegen met 50000 rpm op de prop.
Vond de boerin, die 600 meter verder zit, niet fijn.
Proptips gaan door de geluidsbarriere, dus dat snerpt nogal.
Vandaar dat ook electro pylon een probleem zal geven.
GJ
 
Elektro Pylon is toch wel wat stiller hoor, je kan een motor kiezen met een prop met veel spoed, dan is je toerental lager en ook het geluid een stuk minder.

De turnigy motor die gebruikt wordt is heel gunstig.

(klopt alleen niet met mijn ondeschrift)
 
Laatst bewerkt:
de E-Quicky's maken net iets meer toeren met dezelfde prop (hyperion) of evenveel met een net iets grotere prop in spoed en diameter (TGY).
Geluid op gehoor is VEEL minder, db meter ligt het bijna gelijk geloof ik maar is E net iets stiller.
 
Back
Top