Wedstrijdinformatie 2012

Hi scalefans,

Hier begint een nieuw seizoen met wedstrijden schaalvliegen. Al een aantal keren is gevraagd om de data bekend te maken van de wedstrijden. Dat gebeurt bij deze, nu ik ook van Leeuwarden een definitieve bevestiging heb gekregen.

Ik ben druk doende om een site te maken, die onder de KNVvL site te vinden zal zijn. Als het zover is zal ik de link hiervan bekend maken. Dat zal ook betekenen dat er van mijn kant iets minder op het forum zal worden gecommuniceerd, maar van het belangrijkste zal steeds melding worden gemaakt.

Let op! Naast de gebruikelijke F4C en sportschaal is er nu de F4G klasse toegevoegd. De F4C en F4G klassen zijn eigenlijk voor wat betreft het beoordelen gelijk. Het verschil zit in het gewicht. Bij F4C is het maximum toegelaten (droge) gewicht 15 kilogram, terwijl dit bij de F4G 25 kilogram (nat) is. Daarnaast kent alleen de F4C klasse een officieel door de FAI erkend Europees- en wereldkampioenschap. Wel is er een officieus (zou je kunnen zeggen) F4G kampioenschap op beide gebieden. Je hoeft je hiervoor, in tegenstelling met de F4C klasse. niet voor te kwalificeren. Het is dus een open kampioenschap, dat voor alle duidelijkheid niet alleen voor jets wordt georganiseerd.

Wedstrijddata 2012

zondag 25 maart Deelen Jury- en vliegercursus Voor vliegers en juryleden
zondag 29 april Tilburg Wedstrijd met Beneluxcub Statisch en vliegen
zondag 20 mei Valkenburg Dutch Nationals Statisch en vliegen
zondag 17 juni Leeuwarden Nationale wedstrijd Alleen vliegen
25 juli t/m 12 aug.
Aragon, Spain WK F4C en F4G 4 Nederlandse deelnemers
zondag 9 sept. Genk (B) Wedstrijd met Beneluxcub Statisch en vliegen
zondag 14 okt. Deelen Nationale wedstrijd Alleen vliegen
De statische score van de Dutch Nationals telt niet mee voor het NK.

Tot ziens op de wedstrijden.
We kunnen deelnemers en juryleden gebruiken, dus kom allen naar Deelen op 25 maart a.s.

Groeten,

Bert

Laatst bewerkt:
En even de Google map links voor de route naar de diverse locaties er bij ...

zondag 25 maart Deelen Jury- en vliegercursus Voor vliegers en juryleden
MVC De Brik (website) - Ingang Vliegbasis Deelen (route)
Let op: voor dit terrein moet vooraf toegang geregeld worden.

zondag 29 april Tilburg Wedstrijd met Beneluxcub Statisch en vliegen
Brabantse Luchtvaart Club (website) - Hulten (route)

zondag 20 mei Valkenburg Dutch Nationals Statisch en vliegen
Leidsche Luchtvaart Club (website) - Valkenburg ZH (route)

zondag 17 juni Leeuwarden Nationale wedstrijd Alleen vliegen
LLC Aeria (website) - Ingang Vliegbasis Leeuwarden (route)

zondag 9 sept. Genk (B) Wedstrijd met Beneluxcub Statisch en vliegen
Limburgse Vleugels Modelbouw Afdeling (website) - Zwartberg, Genk, Belgie (route)

zondag 14 okt. Deelen Nationale wedstrijd Alleen vliegen
MVC De Brik (website) - Ingang Vliegbasis Deelen (route)

Laatst bewerkt:
Hi scalefans,

Het is alweer een tijdje geleden dat dit draadje over het seizoen 2012 werd gestart. Het vliegen zit er weer aan te komen dus tijd voor een update. :cool:

Op 25 maart a.s. organiseert de subcommissie een jury en vliegersdag op de vliegbasis Deelen. Het is voor de wedstrijdjury maar ook voor de wedstrijdvliegers en de aankomend wedstrijdvliegers of geïnteresseerden van belang om te weten hoe een wedstrijd in elkaar zit en hoe de reglementen moeten worden toegepast.
Zowel op het gebied van het statisch jureren hebben we twee deskundige benaderd die ons het één en ander zullen gaan verduidelijken. Voor het vliegen zullen we ook proberen om daar een werkelijke uitvoering aan te geven. Zien in de praktijk is vaak beter dan alleen maar theorie. Wij besteden aan beide zaken aandacht. :thumbsup:

Omdat Deelen een militair terrein is moeten we ons van tevoren opgeven. Ook de catering wil natuurlijk graag weten hoeveel broodjes en misschien wel soep er ongeveer aangekocht moeten worden om aan de inwendige mens èn de clubkas te denken.

Nogmaals, het is voor iedereen bedoeld dus juryleden, vliegers en geïnteresseerden.

Graag vóór 16 maart a.s., maar liefst zo gauw mogelijk, opgave met persoonlijke gegevens voor entree op de vliegbasis via een PB-tje of mail (indien bekend) naar mij. Voor alle duidelijkheid: als men een pasje van de Luchtmacht heeft die gebruikt wordt op een andere vliegbasis, is dat niet voldoende om toegang te krijgen. Het systeem van Deelen zal dat niet :sad: accepteren.

Groeten en tot dan,

Bert

Hi scalefans,

Wisten jullie dat de Subcommissie ook een eigen site bij de KNVvL heeft.
Kijk maar eens even op:
Site in aanbouw | Subcommissie Schaal

Ik kan wel wat suggesties gebruiken.
Het zal geen gevolgen hebben voor de gebruikelijke mededelingen op dit forum, dus jullie blijven hier gewoon op de hoogte van de zaken die gebeuren.

Je kunt je nog (snel) opgeven voor de jury/vliegersdag op Deelen!

Groeten,

Bert

Zoals het er naar uit ziet zal ik er ook bij zijn. Ik neem mijn F15 mee met documentatie alsook het wedstrijd documentatie pakket van m'n oranje F16.

Groetjessss,

Nieuwtje voor 2012; Volledig F4G seizoen waarbij we hopelijk ook wat extra jets kunnen verwelkomen :D. Met behulp van nauwe samenwerking met sub commissie schaal mogen we op de laatste schaal wedstrijd de kwalificatie voor de JetWorldMasters 2013 te Zwitserland houden. Dit zal bij F4G ondergebracht worden. Interessante en spannende ontwikkeling, ik ben erg benieuwd naar aantal deelnemers die zich aan zullen melden.

Hier het volledige verhaal over deze kwalificatie: JetWorldMasters 2013 Zwitserland - Modelbouwforum.nl

hieronder de deelnemers van JetWorldMasters 2011 te Dayton, USA. Genoeg ruimte voor concurentie ha ha ha! :D

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-XOSNHOEM.jpg

Omdat Deelen een militair terrein is moeten we ons van tevoren opgeven. Ook de catering wil natuurlijk graag weten hoeveel broodjes en misschien wel soep er ongeveer aangekocht moeten worden om aan de inwendige mens èn de clubkas te d

Maar daarnaast ik neem ook zelf boterhammen mee hoor.

Beste mensen,

Morgen is er catering. Broodjes kroket, fricandel, kaas of ham. Dus laat die broodtrommel maar lekker thuis en sponser onze club kast.

Ik ben net gebeld door Bert. Er is helaas iets mis gegaan. De namen zijn niet doorgegeven en iedereen zal morgen voor een dicht hek staan. De dag is daarom gecancelled !!!

Helaas scalefans,

De jury- en vliegerdag van morgen gaat helaas niet door.
De aanmelding bij de vliegbasis is niet goed verlopen en om die reden kunnen we de basis Deelen niet op.

We proberen een alternatief te organiseren op 15 april a.s. als er genoeg liefhebberij is tenminste.

Groeten,

Bert

Zo, das jammer!! Werd gebeld vanavond. En het word nog wel zo'n mooi weer. 15 april kan ik niet en de 29e ook niet. Wordt dus 20 mei Valkenburg. Bij deze mijn aanmelding en wel doorgeven aan de basis daar nu!! Morgen maar op de eigen club vliegen.

Back